Gå til innhold

Beltebot etter brystforrstørelse


Gjest Gjest_vivian_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_vivian_*

Poenget mitt var at hun syter over hvor vanskelig det er med store pupper som hun selv har valgt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg synes om denne saken...

Heller kanskje mot at politimannen kunne vist litt skjønn og latt henne gå med en advarsel, men skjønner jo også at hvi loven er slik, så må hun nok bare ta boten.

Men - jeg finner ingen plass i verken trafikkloven eller kjøretøyforskriften hvor det står spesifisert hvordan belter skal brukes? Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et krav at man skal bruke belte, men dersom man av en eller annen grunn ikke kan, KAN man få legeerklæring på det. Altså fritak fra lege. Så lenge denne dama ikke har slik legeerklæring må hun fint finne seg i å få bot.

Jeg skjønner godt at et belte kan være irriterende slik mange her påpeker, men at hun skulle sluppet bot av den grunn blir for meg komisk. Belte er påpudt, uansett kroppsfasong.

Håper hun får for seg å ta saken til domstolene, for da blir det virkelig komisk. Det sørgelige derimot er at det ikke virker spesielt usansynlig at hun faktisk er "disponert" til å kjøre saken for retten.

Endret av Snill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Frk.Kløfta har klart å få til det hun var ute etter...

"modellen" fikk masse gratis reklame i avisene, og hun er en "snakkis".

Det hun ikke skjønner er at all reklame ikke er god reklame.

Virker jo som total teflon i tankegangen.

Hvis man har sett noen bilulykker, så vet man hvilken skade hun kunne fått selv, samt påført andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er et krav at man skal bruke belte, men dersom man av en eller annen grunn ikke kan, KAN man få legeerklæring på det. Altså fritak fra lege. Så lenge denne dama ikke har slik legeerklæring må hun fint finne seg i å få bot.

Jeg skjønner godt at et belte kan være irriterende slik mange her påpeker, men at hun skulle sluppet bot av den grunn blir for meg komisk. Belte er påpudt, uansett kroppsfasong.

Håper hun får for seg å ta saken til domstolene, for da blir det virkelig komisk. Det sørgelige derimot er at det ikke virker spesielt usansynlig at hun faktisk er "disponert" til å kjøre saken for retten.

Men hun brukte jo belte, bare ikke på den måten hun kanskje burde. Men jeg finner ingenting i forskriftene om hvordan det skal brukes, dermed kan jo det være en måte å tale mot boten på. (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KateW

Nok en grunn til at jeg ikke skjønner hvorfor folk absolutt skal forstørre puppene sine.

Jeg er 60JJ og jeg sliter skikkelig med bilbelte, før jeg så denne saken visste jeg ikke at man kunne få bot av å ha beltet under puppene. Jeg klarer ikke å ha beltet over. OG de er naturlige... Så dette er nok individuelt, ser at flere sier at det ikke er problem for naturlige pupper, men jeg opplever noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women
Men - jeg finner ingen plass i verken trafikkloven eller kjøretøyforskriften hvor det står spesifisert hvordan belter skal brukes? Noen andre?

Vel, det lærer du vel strengt i teoriundervisningen, og har du ikke lært det der, så bør vel kanskje kjørelærer ha hintet noe. Og om du ikke har lært det før du skal kjøre opp, ja så da vil det kanskje være litt flaut å stryke på akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vel, det lærer du vel strengt i teoriundervisningen, og har du ikke lært det der, så bør vel kanskje kjørelærer ha hintet noe. Og om du ikke har lært det før du skal kjøre opp, ja så da vil det kanskje være litt flaut å stryke på akkurat det.

Joda, men man kan jo ikke gi folk bot for noe de "skulle lært under oppkjøringen" hvis det ikke står noe i forskriftene om det?! Folk lærer jo så mye forskjellig både i positiv og negativ retning fra kjørelærerene der ute. Så hva man skulle lært under oppkjøring er strengt tatt ikke et bra argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Samme gjest som maser om forskri

Forskriftene sier riktig nok ikke noe om bruken, men må tolkes som at man må bruke bilbelte på en hensiktsmessig måte; dvs. ved bruk av trepunktsbelte må den ene remen gå over skulderen. Fant denne domavsigelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...