Gå til innhold

Vaskemaskinrens - noen som har prøvd?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har sett reklame på TV i det siste om vaskemasmakinrens som fjerner vond lukt og renser trommelen til vaskemaskinen. Synes ofte det blir en litt vond lukt inni der selv om døren står på gløtt og vi renser filteret.

Er det noen her som har prøvd dette produktet - og har det noe for seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så å reklamen, men de hadde den ikke i butikken jeg var i i går...!! Lurer også veldig på hva dette er, men har tenkte lenge at vaskemaskinen kunne trengt en rens... så hadde tenkt å få prøvd dette :)

Så jeg er veldig spent på om andre har prøvd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også spent på dette - har lurt på om jeg skulle prøve den, men har ikke kommet så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd og i vår maskin fungerte det supert! Vi har en litt gammel maskin der jeg føler klærne ikke blir helt rene... Man kunne se skyllevannet/det vannet som renner ut av maskinen helt til slutt var grått og de luktet aldri helt rent... Men det blir de nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Modic

Du kan forsøke å kjøre en 95 graders vask med klor i såpekammeret først, og så en til med eddik i etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår maskin luktet ikke noe fra før, vi har vært flinke til å kjøre 95 graders vasker uten tøy innimellom. Mannen fikk et innfall om å prøve den der. Jeg merker ikke noe forskjell, men han mener at maskinen er renere, så da er den kanskje det da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95 grader med litt eddik i skyllekammeret gjør samme nytta ;)

Eddik? Kor ofte kan en gjøre dette? Har hatt samme vaskemaskin i 6 år nå, og den er aldri blitt rensa. Kjøpte den brukt for seks år siden, så den trenger nok en rens. Reklamen på TV traff meg kan du si;)

Tenkte først denne maskinrensen bare er et produkt som skal få oss til å bruke penger på unyttige saker, så tror eg prøver eddik i første omgang...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår maskin luktet ikke noe fra før, vi har vært flinke til å kjøre 95 graders vasker uten tøy innimellom. Mannen fikk et innfall om å prøve den der. Jeg merker ikke noe forskjell, men han mener at maskinen er renere, så da er den kanskje det da? :klø:

Det har jeg aldri hørt at man skal gjøre. Hjelper det mot "skitten maskin"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*
Det har jeg aldri hørt at man skal gjøre. Hjelper det mot "skitten maskin"?

Det gjør jeg i alle fall fra tid til annen. Syns det hjelper mot sur lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår maskin luktet ikke noe fra før, vi har vært flinke til å kjøre 95 graders vasker uten tøy innimellom. Mannen fikk et innfall om å prøve den der. Jeg merker ikke noe forskjell, men han mener at maskinen er renere, så da er den kanskje det da? :klø:

Det funker ja :) Da får man ut alt av gamle såperester som ligger i maskinen...

Reparatører og produsentene anbefaler å gjøre dette innimellom :)

Både for å få vekk eventuell lukt, for å forhindre dårlig lukt og for å unngå å få "fettflekker" på klærne av de gamle såperestene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Var bortkastede penger for min del. Ingen forskjell.

Tittet bak gummien på trommelen før jeg testet det ut og etterpå, var like mye møkk der etterpå også.

Fulgte bruksanvisningen nøye så jeg gjorde det helt riktig.

Blir ikke å kjøpe flere av de dyre posene der.

En repratør som var innom for å fikse en mekanisk feil på maskinen annbefalte heller å kjøre gjevnlige 95 gr vask og ikke bruke kortprogrammene så mye.

Det skulle fungere like bra mente han. (Kom fra AEG)

Er så mye klær nå til dags som ikke skal vaskes på mer en 30-40 grader og pga tidsklemma kjører en fort kortprogram for å rekke å få klesvasken ferdig til en skal ut på et eller annet.

Så nå vaskes alt av håndklær på 95 gr. Passer greit nå på sommeren hvor det går veldig mange håndklær til badingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...