Gå til innhold

Tannlegetime og Hellasopphold...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har time til trekking av visdomstann snart. Noen få dager etter skal jeg på langtidsopphold i Hellas. Hvor lang tid tar det i verste fall før munnen kommer i normalt gjenge etter trekkingen?

Bør jeg vente til jeg kommer hjem igjen med å trekke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lang tid det tar før munnen er i normalt gjenge igjen, varierer ut fra hvor komplisert trekkingen er. Generelt er det vanligvis mye lettere å trekke visdomstennene i overkjeven enn i underkjeven pga forskjell på røttene. Etter jeg trakk i overkjeven hadde jeg ingen problemer etterpå, men da jeg trakk nede var jeg tydelig preget i en ukes tid. Var veldig hoven og blå på utsiden av kinnet og det var vanskelig å spise. Så jeg ville kanskje vurdert det ut i fra det, og utsatt timen til etter turen hvis det var i underkjeven eller dersom jeg visste at tanna lå noe spesielt komplisert til. Du kan jo ringe tannlegen å høre hva de anbefaler. Etter trekknga legger de som regel en tampong innsatt med noe som skal hindre infeksjon nedi hullet, og da skal man også tilbake etter noen dager og skifte/fjerne denne.

Skrevet

Jag hade inte gjort det dagarna eller veckan före en utlandstur. Om du har otur och rötterna är svåra kan du ha ont länge och svårt att äta. Dessutom har du ett sår i munnen och är känsligare för infektioner i den perioden. Jag hade bokat om tiden hos tandläkaren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...