Gå til innhold

sliter med samvittigheten:(


Gjest T.F

Anbefalte innlegg

huff vær så snill noen å fortell meg at dette IKKE er krise..

sliter fra før av en del med maten.. så alt dette med at kroppen trenger mat og bla bla.. vet jeg.. :)

Men nå har det seg sånn at jeg er inne i en dårlig periode igjen.. har vært veldig lite mat i en periode.. så startet denne helgen med snop på fredags kvelden.:/ huff angrer ja.. så lørdagen følte jeg at jeg ikke kunne si nei til å gå ut med venninnen min..(er lite sosial for tiden.. følte litt press) da ble det så klart en del alkohol.. ikke full altså.. men nok kalorier hvertfall:(

så dermed var dømmekraften dårlig når jeg kom hjem på natten å endte med potetgull og en del nøtter:( herregud si at jeg overlever...

jeg trener fra før 5-6 dager i uken, viss jeg da trener i dag også... vil det minske sjansen for å legge på seg??? eller har jeg ødelagt alt nå?? redd for det ja:(

kjenner angsten bygger seg opp nå.. kan legge til at jeg på dagtid nærmest har spist veldig lite mat.. mest grønnfor..

tror du jeg har lagt på meg masse av denne helgen??

huff fælt å ha det sånn her.. håper jeg en dag får et normalt forhold til mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MooCow
håper jeg en dag får et normalt forhold til mat..

Det hjelper ikke aa haape, du maa faktisk gjoere noe med det! Gaa til legen og be om henvisning til psykolog, les boeker om kosthold og spiseforstyrrelser, kontakt IKS ...

Og nei, en dag eller to med junkfood har ikke oedelagt alt. Det er helt normalt at vekten svinger litt fra uke til uke, og saa lenge du spiser sunt i hverdagen gaar det bra.

Slutt aa straffe deg selv, vaersaasnill. Det kommer ikke noe godt ut av det, og det er mer sannsylig at du faar sug etter mat som er forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke aa haape, du maa faktisk gjoere noe med det! Gaa til legen og be om henvisning til psykolog, les boeker om kosthold og spiseforstyrrelser, kontakt IKS ...

Og nei, en dag eller to med junkfood har ikke oedelagt alt. Det er helt normalt at vekten svinger litt fra uke til uke, og saa lenge du spiser sunt i hverdagen gaar det bra.

Slutt aa straffe deg selv, vaersaasnill. Det kommer ikke noe godt ut av det, og det er mer sannsylig at du faar sug etter mat som er forbudt.

jeg får hjelp.. men det er ikke så lett å alltid se det fornuftige:( lett at man lager krise av noe som kanskje ikke er så ille?? men det kan hjelpe å høre hva andre tenker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får hjelp.. men det er ikke så lett å alltid se det fornuftige:( lett at man lager krise av noe som kanskje ikke er så ille?? men det kan hjelpe å høre hva andre tenker..

Godt å lese at du får hjelp! Ang. inntaket ditt så er det ett elt NORMALT å kose seg i helgene, unne seg litt kos i form av snacks, mat og dirkke, spesielt så mye som du trener og kan tenke meg at ditt kosthold er til daglig relativt normalt og sunt..

Kan selv si at jeg fredag og lørdag spiste tilsammen ett halvt kilo smågodt jeg hadde kjøpt inn på tilbud på fredagen=) Men jeg kjøpte det for å kose meg med det og det gjorde jeg! Har ikke dårlig samvittighet for dette er noe jeg ofte gjør når jeg vet helgene blir tilbragt på sofa med film og avslapning! Lær deg å kose deg igjen med god mat og drikke og tenk at du skal nyte det og det er noe du fortjener! Unn deg selv den gleden tilbake! Prøv å overbevis deg selv om dette, krever at du skyver bort de negative tankene og erstatter de med positive! :klemmer:

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MooCow
jeg får hjelp.. men det er ikke så lett å alltid se det fornuftige:( lett at man lager krise av noe som kanskje ikke er så ille?? men det kan hjelpe å høre hva andre tenker..

Det er bra. :) Saanne ting kan ta tid, det vet jeg av erfaring. Proev aa tenke at mat er godt og noe du trenger. Ikke nekt deg ting du liker som sjokolade, men si til deg selv at du har lov til aa spise det naar du har lyst. Naar du vet at du har lov til aa spise det du har lyst paa, naar du har lyst paa det blir det ikke saa spennende lenger, og du faar gjerne ikke sug etter noe godt saa ofte. Det fungerer ihvertfall for meg. :)

Proev aa bytt ut de negative tankene med positive, og etterhvert saa blir det en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar begge to:)

ikke så dumt det med å si til seg selv at jeg har lov og lyst når jeg vil.. kanskje det funker..

syntes ikke jeg gjør annet enn å forsøke å snu tankegangen til noe positivt.. men i den siste tid har det bare endt i mer negative tanker :( særlig når hver dag er lik.. ikke får jeg begynne å jobbe heller.. er for svak til det enda.. (er fremdeles undervektig)

så det er litt vanskelig å hendte mot.. nå fortiden dreier dagene seg om trening og prøve å unngå mat tanker.. veldig slitsomt.. men jeg skal forsøke å ta til meg gode råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takker for svar begge to:)

ikke så dumt det med å si til seg selv at jeg har lov og lyst når jeg vil.. kanskje det funker..

Synes dette var ett meget godt råd.

Tviler ikke ett sekund på at du jobber med å tenke positivt hver dag og bare fortsett denne kampen! Ta i mot alle gode råd, tygg litt på de og jobb med å bruke de til å lage ett bedre liv for deg selv, du klarer dette, tenk på den deilige tiden vi nå går inn i, kanskje du kan nyte den litt mer nå som du virkelig går inn for det samt at du fortjener det og unn deg selv en herlig sommer!

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...