Gå til innhold

Stalker


Andrelinoge

Anbefalte innlegg

Jente eg kjenner sa hun hadde fått "stalker"

Eg smilte og sa at det hadde eg og lyst på.

(hu er ei pen jente og kjekk so skjønte korfor noen er på knærne etter henne)

Må innrømme eg synes ikke det hørtes so artig å ha "stalker" når hun sa at personen var forstyrret og gal da. Tenkte litt mer i dei baner at det var ein mann som fulgte etter henne hele tiden på pub og sente tekstmelding i hytt og gevær. Fordi tekstmeldinger fekk hun av den personen.

So sa hun at det var ei jente. oiiiii da vart eg lang i maska. Og sa at om ein mann "stalka" meg hadde eg virklig blitt bekymret.

Er det vanlig at jenter "stalker" andre jenter, for eg får ikke det inntrykket at menn "stalker" andre menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jente eg kjenner sa hun hadde fått "stalker"

Eg smilte og sa at det hadde eg og lyst på.

om ein mann "stalka" meg hadde eg virklig blitt bekymret.

Tror ikke du helt skjønner betydningen av ordet stalker. Det er sjelden hyggelig, uavhengig av hva slags kjønn det er :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du helt skjønner betydningen av ordet stalker. Det er sjelden hyggelig, uavhengig av hva slags kjønn det er :roll:

Trudde faktisk hun "køddet" da hun sa det da. For det var ganske nonchelant sagt.

Må innrømme eg synes ikke det hørtes so artig å ha "stalker" når hun sa at personen var forstyrret og gal da. Tenkte litt mer i dei baner at det var ein mann som fulgte etter henne hele tiden på pub og sente tekstmelding i hytt og gevær. Fordi tekstmeldinger fekk hun av den personen.

Skjønte nok at det ikke var so kult å ha "stalker" når ho sa det da. Nei har nok ikke noe kunnskap av hva "stalking" dreier seg om anna på film og TV-serier og der er det ille greier somregel.

Men "stalking" av samme kjønn den var litt ny for meg i Real Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mange jenter har en urovekkende lemfeldig bruk av ord som stalker og psykopat, når de omtaler folk som gjerne kun viser interesse eller som de har hatt en vanlig krangel med.

Når mange dramaprinsesser skriker ulv, og har det nærmest for vane, kan det ta litt tid før det synker inn, om det en skjelden gang var tale om ekte vare.

Mange såkalte 'stalkere' er kun mennesker som synes du er hyggelig, interessant eller artig å være sammen med, og aner ingenting om at de er uønsket, fordi ingen sier noe. OK, noen har underutviklede sosiale antenner, men når de ikke får høflig beskjed om at 'hovedpersonen' ikke ønsker å ha noe med dem å gjøre, ikke engang deres nærvær eller SMS-er.

De fleste forstår og respekterer klar tale. Og gjør de det ikke, da først kvalifiserer de til tittelen stalker.

For ei dramaprinsesse er det å ha en "stalker" en måte å si til omverdenen at "hun er noe, og derfor verdt å stalke" (les hyperbeundre).

Det kan nok være lurt å høre med henne om hun har gitt denne personen klar beskjed. For det kan jo tenkes at "stalkeren" hennes forsvinner slukøret og fornærmet, om hun oppdager at hennes nye "venninne" misliker henne, og ikke er noe kul likevel.

Mannlige mannestalkere finnes. Men de har som regel en annen agenda. Drives de av hevnmotiver er stalkingen en jakt på et bytte, og som i skauen, betyr en brukket kvist (å røpe seg) at offeret værer fare, og enten flykter eller angriper.

Det samme gjelder forsåvidt mannlige stalkere som drives av hevnmotiv, uansett hvem de er etter. Men der finnes også menn som klenger når de blir interessert i ei jente, og har dårlig sosial pottetrening. Så godt som samtlige av dem forsvinner slukøret når de blir fortalt at det ikke er gjensidig, og at de gjør dama utilpass. Såfremt de ikke blir det fortalt på en så hjerterå og fornedrende måte at de brått blir kastet inn i kategorien hatstalkere - jegerne.

Jenter er enklere sånn. Enten er de misledet av utvetydige signaler, og forstår derfor ikke at de er uønsket. Kanskje de tvertimot får de motsatte signalene ansikt til ansikt, fra jenter som er "sykelig" konfliktsky. Men også blant jentene finn der hatstalkere. Men de er ytterst skjelden lydløse.

Foreslår at du prøver å finne ut om det dreier seg om ei dramaprinsesse eller et reellt scenario. Og fortell denne uheldige jenta som blir stemplet som stalker, at hennes nærvær ikke blir satt like mye pris på som hun kanskje har fått forståelse av. (Men har venninna di rappa typen hennes, dukker du, og skygger banen, og lar henne selv deale med konsekvensene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du prøver å finne ut om det dreier seg om ei dramaprinsesse eller et reellt scenario. Og fortell denne uheldige jenta som blir stemplet som stalker, at hennes nærvær ikke blir satt like mye pris på som hun kanskje har fått forståelse av. (Men har venninna di rappa typen hennes, dukker du, og skygger banen, og lar henne selv deale med konsekvensene.)

Det var det eg tenkte at hun overdreiv. Skrek ulv. Fordi hun kan være krass med folk hun ikke vil ha noe å gjør med.

Hun gir nok beskjed om hun treng hjelp, hun har fått meg til å beskytte henne flere ganger før. Og eg har sagt eg stiller opp for henne om hun treng det.

Det er ikke ille meint men,,,sånn kroppslig sett er hun den svakaste jenta eg noen gang har vært bort i. Det skremmer meg litt, for alle jenter kan banke henne om dei vil. Men hun har en sterk personlighet og det er bra. Hun har hatt ein lei episode ein gang, og da var eg bodyguard for noen dager men det er mange år siden.

Heldigvis slest ikke jenter mye da. Og veldig mange liker henne, men klart noen jenter liker henne sikkert ikke pga av at hun er so pen og sjarmerandes, hun brettet opp ryggen eingang og viste kloremerke. E anna jente hadde komt og klort henne på ryggen på bub'en.

For ei dramaprinsesse er det å ha en "stalker" en måte å si til omverdenen at "hun er noe, og derfor verdt å stalke" (les hyperbeundre)..

Ja hehe men trur ikke det hjelp så mye om hun rett etter sier at stalkeren er ei anna jente da.

Endret av Andrelinoge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...], hun har fått meg til å beskytte henne flere ganger før. Og eg har sagt eg stiller opp for henne om hun treng det. [...]
Anes et mønster her?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det er "vanlig" å ha en stalker, uansett hvilket kjønn personen er. Og det er neppe særlig hyggelig eller flaterende på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...