Gå til innhold

Redd for å ha sex igjen

Fremhevede innlegg

Gjest Hunmedherpes
Skrevet

Jeg er redd for å ha sex igjen, og jeg som elsker sex!

For seks år siden ble jeg smittet med herpes.

Har ikke hatt utbrudd siden det første året, altså seks år siden, så er ikke plaget med det.

Nå er det over ett år siden jeg har hatt sex....og jeg gruer meg så til situasjonen skulle dukke opp.

Før kunne jeg ha sexpartnere (nei, jeg var aldri noen flyfille, bare veldig uheldig) for sex'ens skyld, de dager er jo forbi. Nå føler jeg at jeg må vente til det evt dukker opp et kjæresteemne for at jeg skal kunne tørre å ha sex, for jeg må jo fortelle det, og man lokker jo ikke akkurat til seg noen ved å fortelle noe sånt.

Hører jo stadig vekk om andre som har herpes og som har partnere, men jeg klarer ikke forestille meg selv der.

Akkurat nå føles det som om jeg har dømt meg selv til et liv i sølibat.

Liker ikke den tanken altså.....

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Du skal leve i sølibat mens mesteparten som er smittebærere aldri har hatt et utbrudd...:roll:

Skrevet
Jeg er redd for å ha sex igjen, og jeg som elsker sex!

For seks år siden ble jeg smittet med herpes.

Har ikke hatt utbrudd siden det første året, altså seks år siden, så er ikke plaget med det.

Nå er det over ett år siden jeg har hatt sex....og jeg gruer meg så til situasjonen skulle dukke opp.

Før kunne jeg ha sexpartnere (nei, jeg var aldri noen flyfille, bare veldig uheldig) for sex'ens skyld, de dager er jo forbi. Nå føler jeg at jeg må vente til det evt dukker opp et kjæresteemne for at jeg skal kunne tørre å ha sex, for jeg må jo fortelle det, og man lokker jo ikke akkurat til seg noen ved å fortelle noe sånt.

Hører jo stadig vekk om andre som har herpes og som har partnere, men jeg klarer ikke forestille meg selv der.

Akkurat nå føles det som om jeg har dømt meg selv til et liv i sølibat.

Liker ikke den tanken altså.....

Har du ikke utbrudd og bruker kondom så er jo det en grei sak, ingen smittefare da. Når du får en kjæreste og skal ha et fast forhold så får jo du og partneren vurdere hva dere gjør med hensyn til fortsatt bruk av kondom/ om dere dropper det. Skjønner at det er en jævla nedtur å ha det, du snakker om kjønnsherpes? Og at man naturlignok ikke føler seg så høy i hatten/har så lyst til å dra det opp. Men høres jo heldgivis ikke ut som du er noe spes plaget av det siden det er 6 år siden sist utbrudd - det er jo bra, og er jo sykdommer som er langt værre enn herpes, så om du er ærlig med en partner så ordner nok det seg. :)

Skrevet
Du skal leve i sølibat mens mesteparten som er smittebærere aldri har hatt et utbrudd...:roll:

Er det kjønnsherpes hun snakker om så er det ikke noe alle er smittebærer av, smitter kun ved sexomgang. Herpes simplex - munnsår derimot, er det en rekke som er bærere av men aldri får utbrudd av.

Skrevet

Hei igjen

Har alltid vært ansvarlig og brukt kondom...også den gangen jeg ble smittet.

Jeg vet at kondom minsker sjansen for smitte ved herpes, men å si at det er en sikker sak er feil. Det sies jo at kondom er det eneste som sikrer deg fra og få kjønnsykdommer, men når det gjelder herpes skal det jo godt gjøres spør du meg.

Herpes smitter ved hudkontakt, og ikke veske.

Skal godt gjøres å ha sex uten hudkontakt......

Takk til dere som har respondert saklig.

Dette er ikke verdens undergang for meg, så ille er det ikke. Men jeg hater at det gir meg hemninger og er en demper hver gang (når det skjer vel og merke) jeg har sex....

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Skjønner veldig godt tankene dine. Har viruset selv, og hatt mange utbrudd. Tenkte nøyaktig det samme som deg. Oppfordrer ALLE som har viruset til å bruke kondom dersom man ikke er i seriøse forhold, eller fortelle om det. Det bør være et valg som partneren til den smittede tar, ikke en sjanse en selv tar om at det skal gå bra. Til deg som har startet innlegget: Det er ikke noe i veien for at du kan ha sex utenom utbrudd, bare bruk kondom. Du trenger ikke fortelle det til partneren dersom du bruker kondom og ikke har utbrudd..hvis det skulle være en person du kunne tenke deg noe mer med så anbefaler jeg å fortelle det etterhvert. Kjæresten min tok det veldig bra, forventet seg egentlig at det skulle være noe verre jeg hadde å komme med. En liten bagatell egentlig, men kan oppleves så mye større. En stor del av Norges befolkning har det, men få som får utbrudd eller som vet om det selv.

Skrevet
Hei

Skjønner veldig godt tankene dine. Har viruset selv, og hatt mange utbrudd. Tenkte nøyaktig det samme som deg. Oppfordrer ALLE som har viruset til å bruke kondom dersom man ikke er i seriøse forhold, eller fortelle om det. Det bør være et valg som partneren til den smittede tar, ikke en sjanse en selv tar om at det skal gå bra. Til deg som har startet innlegget: Det er ikke noe i veien for at du kan ha sex utenom utbrudd, bare bruk kondom. Du trenger ikke fortelle det til partneren dersom du bruker kondom og ikke har utbrudd..hvis det skulle være en person du kunne tenke deg noe mer med så anbefaler jeg å fortelle det etterhvert. Kjæresten min tok det veldig bra, forventet seg egentlig at det skulle være noe verre jeg hadde å komme med. En liten bagatell egentlig, men kan oppleves så mye større. En stor del av Norges befolkning har det, men få som får utbrudd eller som vet om det selv.

Enig i det du sier, men får legge til at Ts også bør nevne det om en gutt vil gi henne oralsex. Det er også en feil i det du sier, herpes type 2 viruset som forårsaker kjønnsherpes er ikke noe de fleste har - smitter kun ved seksuell omgang. Det er herpes type 1 - munnsårherpes - viruset som mange har i kroppen uten å få noen utbrudd.

Skrevet
Herpes smitter ved hudkontakt, og ikke veske.

Feil. Det smittes via dråpesmitte.

Takk og lov for at den eneste jenta som har giddet å ha sex med meg, spurte om jeg ville ha kondom før hun satte igang.

Gjest Gjest
Skrevet

Herpes smittes både via hudkontakt og væske. Ble smitttet via hudkontakt. Obs med hygiene. Og selfølgelig tenke over hvor man har hender og munn. Og man kan få type 1 også som genital- det er økende. Det skrives veldig mye forskjellig om herpes, ikke alt stemmer helt. Har type 1 som genital og hatt mange utbrudd, lettelse at det var type 1 tenkte jeg først. For det stod at det var sjeldnere utbrudd, men neida. Men om man har genital er det liten sjanse for å få det oralt, eller omvendt..skrives det iallfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...