Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Hei! Vi planlegger å gifte oss til neste år, men vi vil ikke ha et tradisjonelt bryllup som er likt alle andres. Så jeg vil spøre dere på bryllupsforumet om litt råd og tips til dette. Her er det vi ønsker: Vi skal gifte oss i en lokal eldre steinkirke som er veldig vakker, men vi vil gjøre det litt utradisjonelt men allikevel tradisjonelt.. huff vanskelig å forklare Vi vil ikke ha et bryllup med masse taler og trist valsmusikk. Vi bor på vestlandet (Haugalandet), for de som vil gi oss tips om lokaler o.l. Har dere noen tips og ideer?? Eneste jeg har planlagt er kirke og kjole fra Monique Lhuillier. Huff, det er vanskelig å planlegge bryllup
Gjest utradisjonell Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Hei! Jeg var ute etter det samme som deg, og ja, det er vanskelig å tenke utradisjonelt. Jeg gir deg en beskrivelse av vårt bryllup slik vi har tenkt, så kanskje det er noen tips? Vi skal ha utendørs Human etisk seremoni, på samme sted som vi skal ha festen. Tapasbuffet med drikke, så tar vi bryllupskaken som dessert, og tenker litt på noe frukt i tillegg. Så har vi leid DJ og har fest utover kvelden. Taler har vi innsett at det må vi bare finne oss i, men det er jo mulig å begrense det. Vi ville egentlig ikke ha toastmaster, men så lenge det er taler så kan det være ok med en som har kontroll. Vi skal ikke til fotograf, min far tar flotte bilder og vi ber noen få med digitalkameraer om å ta litt bilder hele festen. Dette er slikt vi har tenkt, har heller ikke planer om å danse bryllupsvals. Det du kan belage deg på er å måtte forklare om igjen og om igjen hvorfor du ikke skal ha ditt og datt, folk har forventninger i brylluper, så stå på og gjør dette til DERES dag. Lykke til
Gjest 10.10.10 Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 utradisjonell; jeg tror du har misforstått ordet. Det hørtes jo veldig ut som en helt vanlig, litt standard bryllupsgreie det der. Til TS: Det beste rådet jeg kan gi deg er å gå for det du vil ha. Vil du ikke ha taler, så blir det ingen taler, vil du ikke ha brudevals så blir det ingen brudevals. Det er egentlig ikke så veldig vanskelig. Det er DERES dag, og dere kan velge akkurat hva dere vil ha. Hvis du trenger litt inspirasjon så finnes det hundrevis, om ikke tusenvis av temasider og blogger om alternative brylluper. Google på engelsk så får du flere hits.
Gjest Sarasahara Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 (endret) Hei Vi har heller ikke noe veldig "tradisjonelt" bryllup (gifter meg om 2 uker), men vi har bestemt oss for å gjøre det akkurat sånn vi vil ha det, og ikke ta hensyn til "regler" om bryllup. Det blir allikevel ikke så ulikt sånn mange har det, men med enkle grep blir det mer tilpasset oss. F.eks skal vi ha to toastmastere, vi skal bli viet ute under et partytelt, jeg skal komme opp "gulvet" til musikken fra "Tre nøtter til Askepott", og vi skal ikke ha sanger (sånne som tanter og besteforeldre skriver og som alle skal synge). Vi har heller ikke tatt hensyn til regler om hvor hvem skal sitte. Gjør det sånn du har mest lyst til å ha det i ditt bryllup, så tror jeg det blir bra Endret 20. juni 2009 av Sarasahara
mariekristine Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Hei Vi har heller ikke noe veldig "tradisjonelt" bryllup (gifter meg om 2 uker), men vi har bestemt oss for å gjøre det akkurat sånn vi vil ha det, og ikke ta hensyn til "regler" om bryllup. Det blir allikevel ikke så ulikt sånn mange har det, men med enkle grep blir det mer tilpasset oss. F.eks skal vi ha to toastmastere, vi skal bli viet ute under et partytelt, jeg skal komme opp "gulvet" til musikken fra "Tre nøtter til Askepott", og vi skal ikke ha sanger (sånne som tanter og besteforeldre skriver og som alle skal synge). Vi har heller ikke tatt hensyn til regler om hvor hvem skal sitte. Gjør det sånn du har mest lyst til å ha det i ditt bryllup, så tror jeg det blir bra Kan jeg spørre hvem som vier dere?
Gjest Sarasahara Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 Kan jeg spørre hvem som vier dere? Familien min tilhører et kirkesamfunn som har biskoper som har vigselsrett. Så vi har fått han til å komme
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #8 Skrevet 23. juni 2009 Hei! Vi planlegger å gifte oss til neste år, men vi vil ikke ha et tradisjonelt bryllup som er likt alle andres. Så jeg vil spøre dere på bryllupsforumet om litt råd og tips til dette. Her er det vi ønsker: Vi skal gifte oss i en lokal eldre steinkirke som er veldig vakker, men vi vil gjøre det litt utradisjonelt men allikevel tradisjonelt.. huff vanskelig å forklare Vi vil ikke ha et bryllup med masse taler og trist valsmusikk. Vi bor på vestlandet (Haugalandet), for de som vil gi oss tips om lokaler o.l. Har dere noen tips og ideer?? Eneste jeg har planlagt er kirke og kjole fra Monique Lhuillier. Huff, det er vanskelig å planlegge bryllup Avaldsnes kirke? Hva med Uni-K sine lokaler? De har nettsider. Eller hva med et lokale i Visnes? Kanskje utendørs? Hva med smeltehytta i Visnes? Bukkøy, med båt ut fra kirka? Alternativt har man jo Nordvegen Historiesenter. Er det vielsen eller feiringen dere vil gjøre annerledes?
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #9 Skrevet 28. juni 2009 Til siste: Det var da ikke utradisjonelt! Det kommer an på hvilke preferanser man har. Bryllupet er utradisjonelt for henne fordi hun er vant til andre typer (sikkert formelle) bryllup. Selv synes jeg også at hun gjorde det utradisjonelt med liten, utendørs seremoni; human-etisk forbund; tapas; DJ; ikke fotograf.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #10 Skrevet 28. juni 2009 Familien min tilhører et kirkesamfunn som har biskoper som har vigselsrett. Så vi har fått han til å komme har ikke alle biskoper vigselsrett da?
Gjest Sarasahara Skrevet 28. juni 2009 #11 Skrevet 28. juni 2009 har ikke alle biskoper vigselsrett da? Jo, det regner jeg da med. Poenget var at dette er ikke statkirke eller katolsk biskop
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #12 Skrevet 28. juni 2009 Jo, det regner jeg da med. Poenget var at dette er ikke statkirke eller katolsk biskop Så hemmelighetsfull da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå