Gå til innhold

Shampoen skummer ikke

Fremhevede innlegg

Skrevet

I morges når jeg vaska håret skumma ikke shampoen. Har brukt samme merke leeeenge. Prøvde meg med tre shamponeringsrunder uten noe videre hell. I kveld da jeg vaska håret ville det heller ikke skumme. Prøvde en annen shampo og den skumma heller ikke.

Noen som har peiling på hår og aner hva dette er??? Håret blir sikkert rent uten skum tenker jeg, men samtidig lurer jeg fælt på om det er skjedd noe mystisk med håret mitt siden i går. Eller kan det være vannet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del er det slik at når shampooen ikke skummer må jeg vaske flere ganger. Har du brukt noen nye stylingprodukter som er ekstra vanskelig å få ut kanskje?

Gjest Gjest
Skrevet
I morges når jeg vaska håret skumma ikke shampoen. Har brukt samme merke leeeenge. Prøvde meg med tre shamponeringsrunder uten noe videre hell. I kveld da jeg vaska håret ville det heller ikke skumme. Prøvde en annen shampo og den skumma heller ikke.

Noen som har peiling på hår og aner hva dette er??? Håret blir sikkert rent uten skum tenker jeg, men samtidig lurer jeg fælt på om det er skjedd noe mystisk med håret mitt siden i går. Eller kan det være vannet?

Det kan være såkalt "hardt vann" ja. Da er det noe som vannverket må fikse ved å tilsette noen kjemiske stoffer tror jeg.

Skrevet

I f.eks Danmark og England så skummer shampo og andre ting mindre i vannet på grunn av kalken i vannet. I Norge så er ikke kalkprosenten like høy, men den finnes, og enkelte områder/drikkevann har mer. Det kan godt hende at det har samlet seg opp kalk i rørene dine over tid, -og at du bare ikke har lagt merke til det før nå?

Håret blir rent uten at shampoen skummer. Frisørshampoer er jo av bedre kvalitet enn de du får kjøpt på butikken, og 90% av de (min egen lille statistikk etter egen erfaring) skummer ikke no særlig!

Kalkfjerner får du kjøpt på jernvarehandelen forresten! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...