Gå til innhold

Jordens alder

Gjest Gjest_Hans_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I følge Ask.com er det "Find-A-Rainbow Day", så jeg forstår godt at du gleder deg.

Det ser ikke ut til at han helt klarer å bestemme seg for datoen. I går var det 174 dager igjen. Og det er jeg jommen meg i dag også. Kanskje dommedag alltid ligger 174 dager fram i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg dithen at alt som kommer fra kreasjonister eller alle andre kristne, det er bare tull og tåpeligheter. Dette har du tydeligvis bestemt deg for, uten å undersøke noe som helst, eller prøve å sette deg inn i disses tenkemåte.

Du er så indoktrinert i din egen tro at du ikke finner mening i å prøve å forstå andres. Derfor finner jeg det stupid, for å bruke ditt eget utsagn, og i det hele tett kommentere noe du ikke vet noen ting om, på den måten du gjør.

Det minner ikke om en lærd og forstandig gutt.

Da misforstår du meg med vilje.

Det jeg reagerer på, er dumme uttalelser, ulogisk argumentasjon, og direkte løgn. Hvor det kommer fra, spiller strengt tatt ikke noen rolle. Det har ikke noe med tro å gjøre. Hverken med din eller min. Fakta har en egen eksistens uavhengig av troen. Og det samme gjelder logikk. Dine stadige forsøk på å redefinere alle spørsmål til trosspørsmål, undergraver i realiteten verdien av alle argumenter du selv fremsetter, siden du implisitt vedgår at sannhet, fakta og logikk i argumentasjon er likegyldig. For deg er det troen som gjelder, og det avgjørende er ikke om et argument er sant, men om det passer med din tro.

Jeg for min del forsøker så godt jeg kan å gå den andre veien: Jeg vil la fakta, argumentasjon og sannhet avgjøre hva jeg tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En meget interessant artikkel om jordens alder, Bibelens skapelsesberetning og storflommen: http://www.halos.com/

Det finnes altså rett og slett mengder av bevis for den bibelske skapelsesberetningen, storflommen og en ung jord, noe som også fremgår av forskningsrapporter, hvilket de første av disse forskningsrapportene har vært publisert allerede på 60-tallet(selvsgt har det vært publisert en mengde forskningsrapporter om emnet også senere, som støtter kreasjonismen). Og evolusjonistene har aldri noensinne vært i stand til å tilbakevise noe av det som står det, så disse rapportene står ganske enkelt fjellstøtt.

Hvordan har dette seg, dersom evolusjonistene har rett?

du er stadig vekk like betatt av polonium-haloer. Men fortell meg dette: Hvordan kan haloene etter nedbrytning av et så kortlevd radioaktivt stoff som Polonium, gi indikasjoner om verdens alder? De fleste polonium-isotopene har et halvliv som måles i sekunder eller minutter. Polonium 210 har et halvliv på 138 dager. Og Polonium DANNES jo gjennom nedbrytning av andre radioaktive materialer. Hele tiden. Sjekk ut Wikipedias artikkel om polonium-haloer. Og du vil se at dette ikke er videre overbevisende som argumentasjon for en ung jord, i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Ask.com er det "Find-A-Rainbow Day", så jeg forstår godt at du gleder deg.

Hva skjer på Find-a-Rainbow-Day? Finner alle en gryte med gull? Er det en anledning til å kle seg i morsomme kostymer, som på den pastafarianske helligdagen Talk-Like-a-Pirate-Day , 19. september?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer ikke for mann42.

Men jeg har til dags dato ikke sett en ærlig kreasjonist, inkludert deg med termodynamikk eksemplet.

Ærlige kristne har jeg derimot sett mange av.

Å sette seg inn i kreasjonistenes tenke måte er enkelt. Benekt ALT som ikke passer med kreasjonismen og lyv på så mye støtte som mulig

Et ordtak sier: På seg selv kjenne man andre.

Her passer dette veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg er villig til å forandre mening om bevisene tilsier det ER DU ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet ordtak er: speil.

Det er på ingen måte et godt argument, men du verden så smart man føler seg når man sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da misforstår du meg med vilje.

Det jeg reagerer på, er dumme uttalelser, ulogisk argumentasjon, og direkte løgn. Hvor det kommer fra, spiller strengt tatt ikke noen rolle. Det har ikke noe med tro å gjøre. Hverken med din eller min. Fakta har en egen eksistens uavhengig av troen. Og det samme gjelder logikk. Dine stadige forsøk på å redefinere alle spørsmål til trosspørsmål, undergraver i realiteten verdien av alle argumenter du selv fremsetter, siden du implisitt vedgår at sannhet, fakta og logikk i argumentasjon er likegyldig. For deg er det troen som gjelder, og det avgjørende er ikke om et argument er sant, men om det passer med din tro.

Jeg for min del forsøker så godt jeg kan å gå den andre veien: Jeg vil la fakta, argumentasjon og sannhet avgjøre hva jeg tror på.

Jeg tror nok at din interesse for å studere og sette deg inn i nyhetsstoff er veldig avhengig av din tro.

Hva vil du lese, studere og prøve å forstå best og mest. Det som kommer fra evolusjonister, eller det som kommer fra kreasjonister?

Er du ikke kommet dit hen i din tro, at du avfeier alt som kommer fra kreasjonister, som ikke stemmer med ev.teorien, uten å studere det nærmere, og prøve å forstå tanken bak innholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er villig til å forandre mening om bevisene tilsier det ER DU ?

Vel, ikke på grunn av slike beviser som er lagt fram til nå.

Jeg tror vi har forskjellige meninger om hva et bevis er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at din interesse for å studere og sette deg inn i nyhetsstoff er veldig avhengig av din tro.

Hva vil du lese, studere og prøve å forstå best og mest. Det som kommer fra evolusjonister, eller det som kommer fra kreasjonister?

Er du ikke kommet dit hen i din tro, at du avfeier alt som kommer fra kreasjonister, som ikke stemmer med ev.teorien, uten å studere det nærmere, og prøve å forstå tanken bak innholdet?

Det som kommer fra kreasjonistleiren henger ikke på greip, i vitenskaplig forstand. Det er bare et beklagelig faktum, og det har ikke noe med å tro å gjøre. Det har med å vite å gjøre.

Det er ikke tanken bak innholdet som teller, men faktaene, logikken i argumentasjonen, og konsistensen i teoriene. Prøv å forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ikke på grunn av slike beviser som er lagt fram til nå.

Jeg tror vi har forskjellige meninger om hva et bevis er.

Ikke bare det, men også hva vitenskap er.

Markedsførerne av kreasjonismen sier de argumenterer mot vitenskapen, når det egentlig er et vrangbilde av vitenskapen de argumenterer mot.

Et av de verste tilfellene jeg har sett i det siste er filmen om glasset med peanøttsmør. I følge filmen er det at det aldri oppstår nytt liv i et glass peanøttsmør et bevis på at vitenskapen tar feil. Men filmen kritiserer vitenskapelige argumenter og bevis som ikke eksisterer.

Det blir som om jeg skulle argumentere mot kreasjonismen ved å påpeke feil i den norrøne skapelsesmyten. Er det rart at de som faktisk vet hva vitenskapen sier og ikke sier blir oppgitte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yo Urd Oom
Ikke bare det, men også hva vitenskap er.

Markedsførerne av kreasjonismen sier de argumenterer mot vitenskapen, når det egentlig er et vrangbilde av vitenskapen de argumenterer mot.

Et av de verste tilfellene jeg har sett i det siste er filmen om glasset med peanøttsmør. I følge filmen er det at det aldri oppstår nytt liv i et glass peanøttsmør et bevis på at vitenskapen tar feil. Men filmen kritiserer vitenskapelige argumenter og bevis som ikke eksisterer.

Det blir som om jeg skulle argumentere mot kreasjonismen ved å påpeke feil i den norrøne skapelsesmyten. Er det rart at de som faktisk vet hva vitenskapen sier og ikke sier blir oppgitte?

Interessant antropoligisk studium dette av fenomenet: Skråsikkerheten øker proporsjonalt med uvitenheten. Ateistenes TEORIER og eventyr springer ikke ut av at de ikke ser gud, men av at de ikke VIL se gud. Stakkars dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant antropoligisk studium dette av fenomenet: Skråsikkerheten øker proporsjonalt med uvitenheten. Ateistenes TEORIER og eventyr springer ikke ut av at de ikke ser gud, men av at de ikke VIL se gud. Stakkars dyr!

Interessant nok, men jeg sa da ingenting om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er Jehovas vitne og ikke du (lengre) lurer jeg på en ting:

Hvis du virkelig ønsker å overleve Harmageddon må du bli gjenopptatt i menigheten, ellers har du ikke en sjanse, som du vet.

Graden av uærlighet du viser i denne tråden gjør at du ikke har særlig stor sjanse for å komme tilbake.

Åp 21:8

8 Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder, driver med hor og trolldom, avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel. Det er den annen død.»

Altså ifølge bøkenes bok fører oppførselen din til den annen død.

Hvorfor er du så opptatt av å telle?

Teller du i frykt for din evige død?

Dette er noe du vet svært godt, smerten må rive i deg.

Derimot er de du debatterer(?) mot "hel ved", noe som blir verdsatt av Jehova, ikke sant?

Tror du virkelig at hvis du bare sier eller får andre til å si "Jehova" mange ganger nok, så får du evig liv, samtidig som du fortsetter ditt umoralske liv?

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yo Urd Oom
Siden jeg er Jehovas vitne og ikke du (lengre) lurer jeg på en ting:

Hvis du virkelig ønsker å overleve Harmageddon må du bli gjenopptatt i menigheten, ellers har du ikke en sjanse, som du vet.

"Ikke alle som sier til meg Herre Herre skal komme inn i himlenes rike, men den som GJØR min himmelske fars vilje", sier storebroren min. Derfor er ikke den som SIER han er Jehovas vitne nødvendigvis et ekte vitne, men den som GJØR Jehovas vilje. Det gjør man IKKE ved å la kvinner undervise i menigheten eller ved å innta blodprodukter i kroppen. Vakttårnet passer PERFEKT i motbildet til fariseerne. Hvem skulle ellers fit in."

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er løgn Jehovas vilje?

Finner du noe skriftsted som støtter det, da?

Du kjenner jo ikke meg, så hvordan vet du at jeg ikke gjør Jehovas vilje?

Jeg viste deg jo nettopp et skriftsted som fordømmer oppførselen din, belønningen for det du gjør er "den annen død", altså død der du ikke har håp om oppstandelse.

Dette er ifølge DIN tro.

Nytt gulv i Rikets sal, stor økning?

Hva hjelper deg deg at dagens fariseere får nytt gulv og opplever økning?

Du står jo alene.

Hvordan vil du befolke jorden etter Harmageddon, Ronny?

Jomfrufødsel er for kvinner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er løgn Jehovas vilje?

Jeg viste deg jo nettopp et skriftsted som fordømmer oppførselen din, belønningen for det du gjør er "den annen død", altså død der du ikke har håp om oppstandelse.

Dette er ifølge DIN tro.

Hva hjelper deg deg at dagens fariseere får nytt gulv og opplever økning?

Du står jo alene.

Hvordan vil du befolke jorden etter Harmageddon, Ronny?

Tji-hi

Den synes jeg var på grensen til festlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Likeit Ornot
Er løgn Jehovas vilje?

Dette er ifølge DIN tro.

A) Hva hjelper deg deg at dagens fariseere får nytt gulv og opplever økning?

B) Du står jo alene.

C) Hvordan vil du befolke jorden etter Harmageddon, Ronny?

Du oppviser en forvirret tale. Du farer vill fordi du ikke "hører hyrdens røst".

A) Husker du de som fløy etter disiplene og ropte og skrek. Det fikk de lov til fordi de på sitt vis forkynte at noe var på ferde. Det tvang folk til å ta standpunkt. Vakttårnet samler inn i "slepenoten" der det finnes mest dårlig ,men noe god fisk. "Men noen blant dere har jeg behag i",sier Åpb. "Mon jeg finner troen når jeg kommer (elton, ikke parousia)," sier Jesus. Når noen kommer inn i Vakttårnets not, vil det utkrstalliseres noen ekte varer etterhvert.De kommer inn. Lærer grunnleggende "melk", men så dersom modenheten kommer vil de "granske daglig for å se om det stemmer det som blir fortalt dem".

B) Du gjør den store feil å tro at det er flertallet som har rett. Når Josef,Jakobs sønn var i Egypt. Hvem måtte da komme for å få mat. ALLE de andre! På liknende måte sto Jesus opp mot hele Israel. Det samme gjorde profetene m.fl. Hvem er alle disse et bilde på? Og hvorfor sa Jesus: Følg meg! ?

Og hva sier Åpenbaringen om de i Filadelfia: "Jo, de var godkjent fordi de holdt fast ved det troverdige ord. De hadde liten kraft, men de mange måtte til slutt komme for å bøye seg for dem." Jeg sier som Josef i drømmen. Halvbrødrene mine, som har forlatt det troverdige ord, skal til sist komme og bøye seg for meg for å få mat og få leve. Dette sier Jehova, fedrenes Gud, den sanne Gud. Derfor bor jeg nå i Egypt (denne verden), upåaktet av halvbrødrene mine som virrer rundt i åndelig tåke. Derfor skal de som Esekiel 44 sier tjene for meg og de andre Sadoks sønnene ved den hellige gave nord for Jerusalem etter Harmageddon. Og det som vedbærere og vannbærere ved helligdommen fordi de gjorde alle disse vederstyggelighetene og lot de fremmede (de jordiske) styre over seg. (Don Adams m.fl.)

C) Det er ikke nødvendig at mange mennesker overlever Harmageddon. "En stor skare" var også samlet på pinsedagen i år 33. De var 120 stykker. Hvor mange andre det blir vet vi ikke. Det er dere selv som bestemmer ved hvordan dere tar imot Guds ord. Så kommer oppstandelsen der millioner får liv. Hvor står det at ikke de kan få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er en av 120 av verdens over 6 miliarder mennesker som er rettferdige og gode nok til å få evig liv???

Jeg trodde løgn var en alvorlig moralsk brist som ble belønnet med evig død, ifølge Bibelen?

Hvordan kan en som svindler og er full av løgn, baksnakkelse onde tanker om død og drap, være blandt de 120?

Har du lest boka Ronny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...