Gjest Ludovie Skrevet 8. oktober 2009 #281 Del Skrevet 8. oktober 2009 Formørkede tulling!! Unnskyld! Men man kan jo stole fullt og helt på forskere så lenge det de kommer med ikke er i konflikt med skapelsesberetningen. Kreasjonister er jo veldig glad i formuleringen "en forsker har sagt at..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 8. oktober 2009 #282 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hvis jeg argumenterer for evolusjonsteorien er jeg godtroende i kreasjonistens øyne fordi jeg ikke selv har drevet med forskningen med kun studert den. Når kreasjonisten får kreft og trenger cellegift er det plutselig mer enn greit å stole på all moderne forskning og legge livet sitt i forskeres hender. Kanskje livet til en kristen ikke er like viktig som religionen deres? Forskernes cellegift er god nok til å redde kroppen, men forskernes logikk er ikke god nok til å kunne brukes på mosebøkene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 8. oktober 2009 #283 Del Skrevet 8. oktober 2009 Alternativet du presenterer, at hvert forsøk skal gjenskapes før man kan tro på det, er svært lite praktisk og umulig å gjennomføre. Man trenger ikke å bevise tyngdekraften for å forklare hvordan et fly fungerer, da enkelte vitenskapelige konsepter er blitt bevist gang på gang på gang uten å bli falsifisert. Men jeg kan gå med på det du sier et lite øyeblikk. Hvis det er noe med vitenskapen som du tviler på så skal vi gi deg et lite eksperiment du kan gjennomføre som vil bevise det for deg. Gi oss en eller to ting som du vil skal bevises på nytt, så skal vi se hva vi får til. Du kan aldri bevise noe med skriverier her på KG, om jeg ikke selv kan prøve det i praksis, for å se om det stemmer. Ellers må jeg bare TRO på det su skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #284 Del Skrevet 8. oktober 2009 Du kan aldri bevise noe med skriverier her på KG, om jeg ikke selv kan prøve det i praksis, for å se om det stemmer. Ellers må jeg bare TRO på det su skriver. Behandlet du lærerne på samme måte da du gikk på skolen? "Jeg tror ikke på det du skribler på tavla før jeg selv har gjort forsøk som viser at det er sant." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musicman Skrevet 8. oktober 2009 #285 Del Skrevet 8. oktober 2009 Du kan aldri bevise noe med skriverier her på KG, om jeg ikke selv kan prøve det i praksis, for å se om det stemmer. Ellers må jeg bare TRO på det su skriver. Du må akseptere visse premisser for at du skal kunne tro noe som helst. Tror du at Holocaust fant sted? Hvordan kan du vite at den fant sted når du vet at man med dagens teknologi lett kan lage filmer som får oss til å tro at hva som helst har skjedd? Jo, fordi du stoler på at historikerne har rett selv om du strengt tatt ikke har bevisene på at Holocaust fant sted rett foran deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 8. oktober 2009 #286 Del Skrevet 8. oktober 2009 KR-Øst krever faktisk kulturens undergang! Han sier at man kan ikke tro på ting som forskere kommer med, med mindre man selv har gjort forsøkene og trukket sine egne konklusjoner. La oss stenge alle skolene og sende folk ut i skogen så de kan bygge opp den vestlige sivilisasjonen hver for seg, i hver eneste genereasjon. Formørkede tulling!! Du verden for en klokskap du legger for dagen. Ikke rart at du tror blindt på evolusjonsteorien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 8. oktober 2009 #287 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hvis jeg argumenterer for evolusjonsteorien er jeg godtroende i kreasjonistens øyne fordi jeg ikke selv har drevet med forskningen med kun studert den. Når kreasjonisten får kreft og trenger cellegift er det plutselig mer enn greit å stole på all moderne forskning og legge livet sitt i forskeres hender. Kanskje livet til en kristen ikke er like viktig som religionen deres? Forskernes cellegift er god nok til å redde kroppen, men forskernes logikk er ikke god nok til å kunne brukes på mosebøkene! Jeg regner med at også du TROR på medisinmannen og hans medikamenter, uten å ha studert medisin. Å tro på, og å stole på, er ikke alltid det samme som å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 8. oktober 2009 #288 Del Skrevet 8. oktober 2009 Behandlet du lærerne på samme måte da du gikk på skolen? "Jeg tror ikke på det du skribler på tavla før jeg selv har gjort forsøk som viser at det er sant." Jeg TRODDE på det de sa og skrev, men jeg kunne ikke bevise at det var riktig før jeg selv hadde lært nok til å kunne det, og dermed kunne gjøre det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 8. oktober 2009 #289 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg vil gjerne stille deg et spørsmål, Kr-Øst: Hva tror du er motivasjonen til forskere innenfor medisin, til kjemikere, til zoologer og andre biologer, til geologer, arkeologer og fysikere, bare for å nevne noe? Er det å komme frem til best mulige forklaringer på observasjonene man finner på jorda? Eller er det noe helt annet? Vennligst forklar. Expand and explain, som man sier på engelskeksamener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #290 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg TRODDE på det de sa og skrev, men jeg kunne ikke bevise at det var riktig før jeg selv hadde lært nok til å kunne det, og dermed kunne gjøre det samme. Men du velger å avfeie evolusjonsteorien uten å ha studert bevisene selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 9. oktober 2009 #291 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg TRODDE på det de sa og skrev, men jeg kunne ikke bevise at det var riktig før jeg selv hadde lært nok til å kunne det, og dermed kunne gjøre det samme. Nå må du forstå forskjellen på "Jeg tror på det du sier" og "Jeg tror på Gud". Ordene er de samme men betyr vidt forskjellige ting. Jeg tror ikke jeg har tenkt meg ut ikveld, mens du tror på Gud - dette er ikke det samme ordet. Selv om vi tror så er det ikke "en tro", og du kommer aldri til å overtale noen som helst når du ikke har denne grunnleggende forståelsen for språk. Hvert eneste emne som det undervises i på skoler har du vist at du ikke forstår, og likevel fortsetter du med selvtilliten som selv en ekspert ikke ville tatt i bruk. Jeg vet du ikke forstår engelsk (heller), men jeg tror de andre vil sette pris på sitatet Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge - Charles Darwin (han vi tror på, vettu) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #292 Del Skrevet 9. oktober 2009 Formørkede tulling!! Det er sååå åpenbart lett for voksne mennesker å raskt konkludere at motdebattanter som tyr til slike interjeksjoner mangler argumenter. Det finnes ikke et fnugg av kontemplativ ro i slike sinn. De skriker så høyt de kan for å dempe smerten inni seg selv. Et trist, om enn almenmenneskelig psykologisk fenomen. Har du prøvd Kirkens SOS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 9. oktober 2009 #293 Del Skrevet 9. oktober 2009 Det er sååå åpenbart lett for voksne mennesker å raskt konkludere at motdebattanter som tyr til slike interjeksjoner mangler argumenter. Det finnes ikke et fnugg av kontemplativ ro i slike sinn. De skriker så høyt de kan for å dempe smerten inni seg selv. Et trist, om enn almenmenneskelig psykologisk fenomen. Har du prøvd Kirkens SOS? Nei, jeg mangler aldri argumenter. Som jeg sa, så er KR-Øst`s stadige tilbakevenden til spørsmålet om "Har dere gjort disse forsøkene selv, eller stoler dere bare på forskere?" stupid hinsides fatteevne, fordi den tilnærmingen til kunnskap faktisk fører til kulturens undergang. Fordi kulturen i sin essens er overføring av kunnskap fra individ til kollektiv og tilbake igjen, nedarving av kunnskap fra generasjon til generasjon, og gradvis utvidelse av kunnskap gjennom at man bygger på det de som gikk før, fant ut. Man må derfor konkludere med at mannen er en formørket tulling, når han kan fremme den slags som et "argument" i en diskusjon. Det holder ikke, ganske enkelt. Forøvrig er den beste støtten for vitenskapen, at "påstandene" omsettes i konkret bruk og testing, og da forutsettes det at det fungerer. Og hei! Det fungerer faktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 9. oktober 2009 #294 Del Skrevet 9. oktober 2009 Du verden for en klokskap du legger for dagen. Ikke rart at du tror blindt på evolusjonsteorien. Jeg tror ikke blindt på noe som helst. Jeg tror på det som kan underbygges på en fornuftig og logisk måte. Hvis du sier noe stupid, så får du tåle å høre at det var dumt sagt. For jeg kommer til å si det igjen neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #295 Del Skrevet 9. oktober 2009 Nei, jeg mangler aldri argumenter. Som jeg sa, så er KR-Øst`s stadige tilbakevenden til spørsmålet om "Har dere gjort disse forsøkene selv, eller stoler dere bare på forskere?" stupid hinsides fatteevne, fordi den tilnærmingen til kunnskap faktisk fører til kulturens undergang. Fordi kulturen i sin essens er overføring av kunnskap fra individ til kollektiv og tilbake igjen, nedarving av kunnskap fra generasjon til generasjon, og gradvis utvidelse av kunnskap gjennom at man bygger på det de som gikk før, fant ut. Man må derfor konkludere med at mannen er en formørket tulling, når han kan fremme den slags som et "argument" i en diskusjon. Det holder ikke, ganske enkelt. Forøvrig er den beste støtten for vitenskapen, at "påstandene" omsettes i konkret bruk og testing, og da forutsettes det at det fungerer. Og hei! Det fungerer faktisk! Din kulturs undergang ligger under et halvt år unna. De kristne gleder seg storlig! Gjør du..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 9. oktober 2009 #296 Del Skrevet 9. oktober 2009 Din kulturs undergang ligger under et halvt år unna. De kristne gleder seg storlig! Gjør du..? Det blir jo ikke noen verdens undergang denne gangen heller, så det tar jeg med stor ro. Men jeg gleder meg til å se hva du har å si når datoen for verdens undergang har kommet og gått uten at noe utenom det vanlige skjedde. Når var det igjen, sa du? Kan du være litt mer spesifikk enn "vårparten"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 9. oktober 2009 #297 Del Skrevet 9. oktober 2009 Tråden er ryddet. Iht. KG`s regler. Strix, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 9. oktober 2009 #298 Del Skrevet 9. oktober 2009 Tråden er ryddet. Iht. KG`s regler. Strix, mod Hvis det er min bruk av eks-JV-en Ronny`s navn du driver å sletter, så glemte du et innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #299 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hvis det er min bruk av eks-JV-en Ronny`s navn du driver å sletter, så glemte du et innlegg. Slapp av Pjokk 4! Vi er på KVINNEguiden. De tåler ikke så mye vet du. Meg kaller de bare "Teflon" til daglig. Bryr meg NULL om hva du sier jeg. Bare du sier noe som gjør at tusenvis fortsetter å lese om religiøse ting. Kjedelig å være troll også vet du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 9. oktober 2009 #300 Del Skrevet 9. oktober 2009 Slapp av Pjokk 4! Vi er på KVINNEguiden. De tåler ikke så mye vet du. Meg kaller de bare "Teflon" til daglig. Bryr meg NULL om hva du sier jeg. Bare du sier noe som gjør at tusenvis fortsetter å lese om religiøse ting. Kjedelig å være troll også vet du... Det skjønte jeg etter det første innlegget ditt. Du tror ikke at jeg innbiller meg at sånne som deg kan overbevises om noe som helst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå