Minni-Mus Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Er det billigere å lage koldtbord selv, enn å bestille? Hva er ca pris på å bestille koldtbord pr. pers? Tenker at jeg skulle lage selv, men med alt styret det er ved å lage alt osv tenker jeg at det kanskje ikke er så mye å spare på det...
Scheherazade Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 (endret) Det kommer selvsagt an på hvilket koldtbord du sammenligner med, standard, luksusvariantene med pillede reker, laks og typisk ørret, med varmretter og så videre. En typisk kuvertpris ligger på 250-350 + avhengig av innhold. Ofte er det krav til minimumsbestilling, gjerne 10 kuverter. Jeg vet ikke med deg, men jeg kan lage veldig mye god mat med et budsjett på ~3000. Også mye mer spennende enn standardkoldtbordene som jeg syns er ganske kjedelige. Det hele koker vel ned til hva du føler du får til og gidder, når du omtaler det som styr tenker jeg at det kan være like greit å sette det ut. Personlig elsker jeg å lage mat og ville syns det var kjempekjekt, og hadde jeg hatt anledning, ville jeg mye heller laget det selv. Det er jo ikke noe problem å lage en meny som kan forberedes hovedsakelig dagen før heller. Endret 19. juni 2009 av Scheherazade
Gjest septica Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Jeg lagde koldtbord selv i sønnen min sin dåp,istedet for å bestille. Jeg sparte en god del på det,men husker ikke nøyaktig hvor mye. All mat & drikke kosta vel rundt 2500. Vi hadde laks & eggerøre,karbonader,forskjellige påleggstyper,reker salater og masse grønnsaker som vi pynta med...Var veldig fornøyd med maten jeg og fikk ros av gjestene så jeg kommer garantert til å lage det selv neste gang også
Jerle Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 I vår familie lager vi alltid koldtbordene selv. Men når vi er fire søsken, så blir det en del hjelp å få også. Vi gjør det i grunn ikke selv pga prisen, men pga kvaliteten. Litt blir alltid bestilt, men det er som oftest brett med pålegg på fat o.l. Fisk, kjøtt, reker, salater, kalkun, dressinger o.l. lager vi alltid til selv, men som sagt vi har mange gode hjelpere i familien. Og vi har dessuten hatt en del dåper, konfirmasjoner osv, så vi begynner å bli ganske drevne på det vi gjør. Alle har sin spesialitet. Hadde jeg skulle gjort det alene, vel da hadde jeg ikke tvilt, jeg hadde bestilt så og si alt.
Gjest Bond Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 (endret) Vi laget litt kombinert mat selv i fjor (koldtbord + grill), og fikk veldig mye for 3000 kroner da, og mer spennende ble det ogsaa. Vi var flere, men brukte likevel ganske mange timer for aa lage det hele (+ kaker og kjöttmarinader dagen för, osv), saa det er mye arbeid. Endret 19. juni 2009 av mrs_bond
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå