FireFairy Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Jeg har ordnet en ostekake og brukt kavli naturell ost. Går det greit? Jeg smakte på det som skal i midten, og det smakte ikke så veldig godt. Kan godt være at det er fordi den ikke er ferdig enda altså, aner ikke. Noen som vet?
Thomas Andrè Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 jeg har ikke erfaring med akkurat kavli, men jeg pleier å bruke philadelphiaosten. Men så lenge det er en ost med rett konsistent og er uten smak bør det jo gå bra
FireFairy Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2009 Ja, jeg vil jo egentlig tro det. Men det smakte så rart når jeg smakte på det. Men nå har jeg jo aldri smakt på det før heller, så det kan jo være helt greit.
Lyra Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Vel, det funker nok ikke med kavli siden det ikke er kremost, og det er vel det som skal i ostekake? Tenker siden kavli ikke har noen dessertoster, bare pålegg, mens kremostene til tine er dessertoster og til kjeks.
Frk. Stella Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 Nei, du kan ikke bruke Kavli smøreost - det blir litt som å lage ostekake av smeltet hvitost. Du kan bruke naturell Philadelphia eller Tine Kremost. Mascarpone går også an. Jeg tror jeg hadde fjernet Kavli-kaken fra kakebordet om jeg var deg...
Bolligator Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Kavli-ostene er under kategorien "smelteost". En ostekake skal inneholde kategorien "kremost" med mindre annet er spesifisert. Selv pleier jeg å bruke Tine kremost naturell, og synes den gir best resultat, men Philadelphia funker fint den og, men da helst ikke Philadelphia light. Hvis du gir opp Kavli-kaka, så har jeg veldig lyst til å anbefale deg en tur på detsoteliv.no og søke på "ostekake med kiwi". Den er KNALLgod, og alle jeg har fôra den med har satt gluggene på vidt gap i begeistring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå