Gå til innhold

Flagyl mot bakteriell vaginose

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var nylig hos legen og fikk resept på antibiotikumet Flagyl mot bakteriell vaginose. Fikk beskjed om å ta en dose på henholdsvis 5 tabletter 1. og 3. dag. Har nå tatt de fem første tablettene og sitter med metallsmak i munnen og kvalme. I tillegg er kroppen svært slapp. Matlysten har så og si forsvunnet pga den kvalmende følelsen. Bør jeg fortsette med den resterende kuren (de siste fem tablettene) eller blåse i hele tiltaket? Er redd for å bli enda verre etter at siste dose er tatt.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesten siv
Skrevet
Var nylig hos legen og fikk resept på antibiotikumet Flagyl mot bakteriell vaginose. Fikk beskjed om å ta en dose på henholdsvis 5 tabletter 1. og 3. dag. Har nå tatt de fem første tablettene og sitter med metallsmak i munnen og kvalme. I tillegg er kroppen svært slapp. Matlysten har så og si forsvunnet pga den kvalmende følelsen. Bør jeg fortsette med den resterende kuren (de siste fem tablettene) eller blåse i hele tiltaket? Er redd for å bli enda verre etter at siste dose er tatt.
Gjest Gjest
Skrevet

Det du nevner er vanlig bivirkning ved bruk av Flagyl dessverre. Jeg ville fullført kuren. Prøv de klassiske rådene med litt tørre kjeks el, lignende for å gi maven noe og jobbe med.

Lykke til

• 5 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Har brukt flytende flagyl uten problemer. Litt ekkel smak, men ikke verre enn at jeg klarer å få det ned.

Skrevet

Fullfør alltid antibiotikakuren! Hvis ikke risikerer du at kun de svake bakteriene dør, og de sterke sitter igjen - og nå også resistente mot den type antibiotika.

Det er ikke så dumt å ta melkesyrebakterier ifm antibiotikakur. Feks biola, idoform el.l. Spør på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...