dilldall Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Var nylig hos legen og fikk resept på antibiotikumet Flagyl mot bakteriell vaginose. Fikk beskjed om å ta en dose på henholdsvis 5 tabletter 1. og 3. dag. Har nå tatt de fem første tablettene og sitter med metallsmak i munnen og kvalme. I tillegg er kroppen svært slapp. Matlysten har så og si forsvunnet pga den kvalmende følelsen. Bør jeg fortsette med den resterende kuren (de siste fem tablettene) eller blåse i hele tiltaket? Er redd for å bli enda verre etter at siste dose er tatt.
Gjest gjesten siv Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Var nylig hos legen og fikk resept på antibiotikumet Flagyl mot bakteriell vaginose. Fikk beskjed om å ta en dose på henholdsvis 5 tabletter 1. og 3. dag. Har nå tatt de fem første tablettene og sitter med metallsmak i munnen og kvalme. I tillegg er kroppen svært slapp. Matlysten har så og si forsvunnet pga den kvalmende følelsen. Bør jeg fortsette med den resterende kuren (de siste fem tablettene) eller blåse i hele tiltaket? Er redd for å bli enda verre etter at siste dose er tatt.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Det du nevner er vanlig bivirkning ved bruk av Flagyl dessverre. Jeg ville fullført kuren. Prøv de klassiske rådene med litt tørre kjeks el, lignende for å gi maven noe og jobbe med. Lykke til
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 Har brukt flytende flagyl uten problemer. Litt ekkel smak, men ikke verre enn at jeg klarer å få det ned.
Supraspinatus Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Fullfør alltid antibiotikakuren! Hvis ikke risikerer du at kun de svake bakteriene dør, og de sterke sitter igjen - og nå også resistente mot den type antibiotika. Det er ikke så dumt å ta melkesyrebakterier ifm antibiotikakur. Feks biola, idoform el.l. Spør på apoteket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå