Fantomina Skrevet 14. juli 2009 #21 Skrevet 14. juli 2009 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest lille_kvinne Skrevet 14. juli 2009 #22 Skrevet 14. juli 2009 Står det ikke i de norske pakkene? Det gjør iallfall det i Pevaryl. Hmm, nå ble jeg plutselig usikker når du skrev det. Jeg har egentlig tatt det for gitt at det ikke står skrevet siden folk lurer sånn på det, hadde det jo stått der ville det jo vært enkelt og vise det til kjæresten så han skjønte han også måtte bruke det. I england er forsåvidt canesten boksen med pille og krem en oral pille og ikke en vaginal som de jeg er vandt med hjemmefra. Har kun fått orale piller mot sopp på resept fra legen før jeg.
Gjest Gjest_Gutten_* Skrevet 24. august 2009 #23 Skrevet 24. august 2009 Hei jenter Jeg forvillet meg inn på forumet her og føler jeg må skrive litt om dette. Jeg og min ex hadde store problemer med sopp en periode og jeg kan så absolutt bekrefte at vi gutter også kan få sopp! Jeg var hos en veldig flink lege etterhvert som forklarte det på en genial måte som jeg har stor tro på: Så og si alle kvinner har en konstant mengde sopp i kjeden. Det vil alltid være der, og skal alltid være der. Dette er ikke farlig for mannen siden penis har en annen bakterieflora og PH verdi enn kjeden. Med andre ord skal ikke mannen klare å bli smittet av dette om "sopp-nivået" i kvinnen ikke er for høyt. MEN, om kvinnen bruker for trange klær, for sterk såpe, for mye vasking, tørking feil vei på do eller andre ting (kan tilogmed komme av psykisk ubalanse) vil sopp verdiene stige og mannen vil kunne bli smittet. Tiden rett før mensen er spesielt utsatt. Ting som gjør mannen mere utsatt er for sterk såpe, trange bukser, ikke tilstrekkelig vasking under forhud etc. Når dette skjer vil mannen også få en soppinfeksjon. Reaksjonen kan være alt fra moderat kløe og noe utslett til et sant helvete av rødhet, tynn hud, små kutt og flassing. Sopp kan i noen få tilfeller oppstå hos mannen uten seksuell omgang med en kvinne, men det er meget sjelden. Det er dessverre ingen annen kur enn at begge behandler seg med Canesten eller Pevaryl fra apoteket. Om det er veldig plagsomt kan man gå til lege og få Diflucan (1 pille som tas en gang). Leger pleier dog å være veldig sparsomme med å gi ut piller for dette, selv om det er fantastisk mye enklere å behandle med bare EN pille isteden for opptil 2 uker med krem. Og selvfølgelig må man holde seg unna hverandre mens behandlingen pågår. Det er fullt mulig å smitte hverandre om og om igjen (tro meg, haha). Husk å bruke Canesten en uke etter symptomene er borte (ja jeg vet det bare står 3 dager på tuben, men spør legen din). Jeg håper det klarnet opp for noen her. Be guttene deres om å gå på Canesten de også. Det er bare tull at de ikke kan få det. Det er bare litt mer uvanlig. PS. For de som ikke vet det er ubeskyttet analsex en bombesikker måte å få sopp på. All kontakt mellom tarm og tiss (hans eller hennes) vil resultere i sopp, dessverre
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #24 Skrevet 9. mars 2010 Jeg hadde soppinfeksjon for en liten stund siden og gikk da på canesten. etter ca en uke kom det tilbake. typen min har ingen symptomer som rødhet eller kløe/svie. er det mulig at han kan ha smittet meg forde?
Gjest gutt 25 Skrevet 16. mai 2010 #25 Skrevet 16. mai 2010 Jeg hadde soppinfeksjon for en liten stund siden og gikk da på canesten. etter ca en uke kom det tilbake. typen min har ingen symptomer som rødhet eller kløe/svie. er det mulig at han kan ha smittet meg forde? Så abselutt. Han trenger ikke ha symptomer, eller kanskje han ikke vil innse/innrømme det. Vi er litt rare sånn
Gjest Trude Skrevet 17. mai 2010 #26 Skrevet 17. mai 2010 Hva med munnsex? kan sopp smitte til munnhulen, og hva gjør man da, i tilfelle? gurgler canesten, lissom?
Gjest Emera Skrevet 17. mai 2010 #27 Skrevet 17. mai 2010 Hva med munnsex? kan sopp smitte til munnhulen, og hva gjør man da, i tilfelle? gurgler canesten, lissom? Det finnes medisiner mot sopp (trøske kalles det gjerne) i munnen, ja. Sugetabletter, dråper o.l.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #28 Skrevet 22. juni 2010 Når mannen skal behandle seg med canesten, hvor påfører han dette da, mest på penishodet, eller like greit hele stasen? Og hvor lenge bør han smøre seg inn? Min sambo har ikke symptomer, men pga jeg får sopp igjen og igjen, vil jeg helst han behandler seg han og nå så vi skal være borte fra hverandre i en uke..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå