Gå til innhold

Min lille dagbok i prøvetiden


S_Dreams

Anbefalte innlegg

Hei hei:)

Velkommen inn til meg!

Vi har akkurat startet med prøving. Tok min siste p-pille 14 mai 09, og fikk TR 18 mai. Tok en graviditetstest 15 juni, da jeg håpet at det var IKM dagen min. Testen var dessverre negativ, men TR har ennå ikke vist seg, så muligheten er der fortsatt.

Så spørs det bare hvor lang syklus jeg har etter endel år på pillen.

To be continued...

Ps. har ikke helt fått oversikten på alle forkortelsene, så om noen vil legge inn en liten liste, så hadde det vært supert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei S_Dreams og :velkommen: hit! Håper boka de blir kort da og at det allerede har klaffet for dere. ;)

Forkortelser:

TR, IKM er jo du allerede oppdatert på da. ;)

TB: To blå (De liker vi... :ler:)

NT: Negativ test

CD: Cycle Day (Hvilken dag i syklusen din du er i)

DPO: Days past ovulation

PP: Prøveperiode (hvor mange sykluser du har vært igjennom som dere har prøvd i)

KG: Kvinneguiden... :biggrin:

SA: Spontanabort

MA: Missed abortion

IVF: Prøverør

Hmmm...det var de jeg kom på i farten. :) Håper det hjalp litt da!

Du må forresten gjerne fortelle litt om deg selv og din kjære! Hvor gamle dere er og slikt! :)

Ha en fin dag!

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for liste:)

Vi er 27 år begge to, og har vært sammen i snart 6 år. Vi har akkurat giftet oss, så nå ønsker vi oss barn. Han har vært klar lenge, men det var meg som absolutt ville bli gift først;)

Alt er på plass med hus og bil og faste jobber, så nå mangler det kun en liten en...eller to;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for liste:)

Vi er 27 år begge to, og har vært sammen i snart 6 år. Vi har akkurat giftet oss, så nå ønsker vi oss barn. Han har vært klar lenge, men det var meg som absolutt ville bli gift først;)

Alt er på plass med hus og bil og faste jobber, så nå mangler det kun en liten en...eller to;)

Gratulerer med bryllup!! :duskedame: Giftet oss 20 september selv og regner oss fremdeles som nygifte. :fnise:

Så deilig å ha alt på plass da, mangler bare en liten en til å fylle de siste tomme rommene. ;) Da skal du nok se at det klaffer snaaaart! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får håpe det:)

En ting jeg har lagt merke til nå den siste tiden, er at jeg syns det er veldig ubehagelig å gå med bukser som strammer over magen. Driver og knapper opp knappen hele tiden, spesielt når jeg sitter;)

I morgen tenkte jeg forresten å teste igjen, da TR glimrer med sitt fravær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får håpe det:)

En ting jeg har lagt merke til nå den siste tiden, er at jeg syns det er veldig ubehagelig å gå med bukser som strammer over magen. Driver og knapper opp knappen hele tiden, spesielt når jeg sitter;)

I morgen tenkte jeg forresten å teste igjen, da TR glimrer med sitt fravær:)

:duskedame: *BABYSTØV* :duskedame:

Håpe på to blååååå!!!! :pls: :pls:

Når har du IKM da? Imorgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testet i dag tidlig, men fikk negativt resultat. Hadde IKM for fire dager siden, hvis jeg følger samme syklus som jeg hadde på pillen. (Noe jeg tydligvis ikke gjør, dessverre).

Da er det bare å vente på TR, så vi kan starte på PP2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss prøvere! Håper du slipper å være her inne så lenge og at det klaffer kjapt for dere ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei disse syklusene er ikke greie... :vetikke: Hvor lenge har du gått på pillen da? Og hvordan var syklusene dine før du begynte på pillen, om du husker det? P-piller har jo ofte en tendens til å stabilisere og nedkorte sykluser, så ikke alltid greit å vite hva som skjer når man slutter på den. :sukk:

Jeg selv har ikke engang hatt TR de siste tre årene jeg, for jeg gikk på Cerazette og den fjerner TR fullstendig! Hadde ikke syklus jeg.. :ler:

Du skal nok se det klaffer snart! (Det skal vi sørge for. :babysmokk: -STØV :babysmokk: - STØV :babysmokk: - STØV !) ;)

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støv :fnise:

Jeg har gått på pillen i nesten 8 år. Før det var syklusene veldig uregelmessige, så der er det ingen hjelp å få. Får nok bare ta tiden til hjelp og se hva som skjer. Selv om jeg har lyst å bli gravid NÅ;)

Har kjøpt inn EL tester, som jeg tenker å teste ut i PP2. Håper jeg klarer å finne EL. Men når etter TR bør jeg begynne å teste? Kjøpte to sett med 7 stk i hver;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om syklusene dine var veldig uregelmessige før kan det være vanskelig å vite når EL er. :vetikke: Om den er 28 dager er EL mellom dag 12 og dag 16.

Kanskje du skal vurdere å begynne å tempe? Det har jeg hørt er beste måten å finne EL på om syklusene er veldig uregelmessige. Da slipper du også å svi av mange EL-tester.

Man temper hver morgen og fører det inn i et skjema og så ser man når tempen øker...eller noe slikt...gjør det ikke selv, så er ikke helt stø på hvordan man gjør det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har TR kommet, og PP2 er i gang:)

Første syklus = 39 dager

Blir spennende å prøve å finne EL i kommende PP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame: for PP2!!! :jepp:

Temping er kanskje et bra alternativ for deg, om syklusene dine er ustabile. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er jeg på dag 13 i PP2. Begynte med EL tester på dag 11, og skal se om jeg klarer å finne den i denne perioden.

Første syklus var forresten på 38 dager (skrev feil lenger oppe). Håper denne blir litt kortere og at EL dukker opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FÅr håpe syklusene dine stabiliserer seg! :jepp: Hvis ikke kan du jo også prøve Vitex. :Nikke: Veldig veldig bra greier det! Bestilles fra Danmark.

Du kan lese mer om et under diskusjonstråden "Prøvere og ufrivillg barnløse" tror jeg det var!

Lykke til!! :duskedame: på EL!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Har ikke klart å finne EL i denne perioden, og regner med at TR er like rundt hjørnet. Kan det være at EL ikke er kommet i gang ennå? Hvor lang tid kan det ta? Er fortsatt bare i PP2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan både hende at EL ikke har kommet igang ennå ja, men kan også godt hende du har hatt EL. Er faktisk ganske vanskelig å få testet EL, da stoffet som slår ut på EL tester kun stiger i en kort-kort periode i løpet av det døgnet du skal ha EL og bommer du med noen timer så vil det ikke slå ut i det hele tatt. Og det er heller ikke godt å vite når på dagen du har EL. Varierer hver gang det, har jeg skjønt. :)

Det viktigste er jo at dere har :sengekos: og slapper av og koser dere! :) (Prøver selv å lære det. hehe!) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være du ikke har EL de første syklusene etter p-pilleslutt, men det kan likegodt være at du bommet med EL-testene. Vil som noen andre her oppe anbefale deg å føre temperaturmåling, f.eks. er www.fertilityfriend.com et godt verktøy.

Lykke til med prøvingen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prøverdagbok, og lykke til med prøvinga! :hoppe:

Me har nettopp starta prøvinga på nr 2, så det blir spennande tider framover for både oss og dåke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...