Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har lenge lurt på om det finner vampyrer. Tror dere at det finnes vampyrer?

Og har dere noen gang sett en vampyr?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Liker vampyrer spesielt varulver, men tror ikke de finnes! ( jeg er ikke voksen :fnise:)

Skrevet

Dette er det sikkert ikke så smart av meg og svare på, men det får bare stå sin prøve! Jeg har møtt skapninger ved tre forskjellige anledninger, hvorav den siste gangen ble jeg skadet av den ene! At myten om vampyrer går verden rundt er ikke så rart. Det går onde skapninger rundt blandt oss, men de er hindret i å gjøre for mye skade, dog har det hendt at de har spist mennesker.

Nå er det sikkert mange av dere som har lyst til og gjøre narr av meg, men jeg sier bare: - Jeg har aldri bedt om å oppleve noe av det, jeg bare opplevde det. Det er i ettertid blitt min forståelse at det sikkert finnes en grunn til at de avslørte seg for akkurat meg, men jeg har aldri frivillig oppsøkt dem, eller de situasjonene jeg kom ut for. Da jeg senere søkte hjelp, fikk jeg presentert et bilde med tre av dem på. De var døde. Og jeg vet nå, hvordan de kan drepes. Men det betinger at de antar sin fulle fysiske form.

Gjest Marlo
Skrevet

Nei jeg tror ikke det finnes vampyrer i den forstand at de ikke tåler sollys, lever av blod etc.

Men jeg kan forstå at mennesker har begynt å tro på det (en flaggermusart som lever av blod, det finnes mennesker med en sykdom hvor de ikke tåler sollys etc)

Skrevet

Ikke noe annet enn følelsesmessige vampyrer. I form av mennesker og ånder.

Skrevet
Dette er det sikkert ikke så smart av meg og svare på, men det får bare stå sin prøve! Jeg har møtt skapninger ved tre forskjellige anledninger, hvorav den siste gangen ble jeg skadet av den ene! At myten om vampyrer går verden rundt er ikke så rart. Det går onde skapninger rundt blandt oss, men de er hindret i å gjøre for mye skade, dog har det hendt at de har spist mennesker.

Nå er det sikkert mange av dere som har lyst til og gjøre narr av meg, men jeg sier bare: - Jeg har aldri bedt om å oppleve noe av det, jeg bare opplevde det. Det er i ettertid blitt min forståelse at det sikkert finnes en grunn til at de avslørte seg for akkurat meg, men jeg har aldri frivillig oppsøkt dem, eller de situasjonene jeg kom ut for. Da jeg senere søkte hjelp, fikk jeg presentert et bilde med tre av dem på. De var døde. Og jeg vet nå, hvordan de kan drepes. Men det betinger at de antar sin fulle fysiske form.

Så noen av dem ut som Kate Beckinsale (og gikk hun i så fall med lærkorsett)?

Skrevet

Hehe... jeg skjønner hvordan myten ble født, men jeg tror ikke de finnes.

Jeg skulle gjerne vært en vampyr da, vampyrer får jo lov til å gå i vakre klær og korsetter, smykker og oser av mystikk og sex. Men, hadde jeg kunnet vært en, ville jeg nok ha levd på syntetisk blod. Jeg ville bare ha bitt og drukket blodet til de som fortjente det :fnise:

Men aller helst, skulle jeg vært en slik hybrid som i underworld, der jeg kan evt. gå ut i sollys også ;)

Skrevet

Det hadde ikke gjort meg så veldig mye om alle som er over 18 år gammel og tror på vampyrer ble umyndiggjort.

Skrevet (endret)
Det hadde ikke gjort meg så veldig mye om alle som er over 18 år gammel og tror på vampyrer ble umyndiggjort.

Signerer denne.

Det er utrolig hva enkelte får seg til å tro på.

Endret av Rachel1968
Skrevet

Ugh.. Hvorfor skal en utvide rammene for umyndiggjørelse, kun fordi det fins mennesker med vrangforestillinger i konteksten schizotyp eller schizofren lidelse? Høres litt teit ut. For å leke Freud; jeg tror det kun er de fortrengte seksuelle ønskene til skvalderdama som kommer til overflaten for å suge litt mer enn bare fornuft. Men ikke ring på døra hennes på Halloween!!!!

Skrevet
Hehe... jeg skjønner hvordan myten ble født, men jeg tror ikke de finnes.

Jeg skulle gjerne vært en vampyr da, vampyrer får jo lov til å gå i vakre klær og korsetter, smykker og oser av mystikk og sex. Men, hadde jeg kunnet vært en, ville jeg nok ha levd på syntetisk blod. Jeg ville bare ha bitt og drukket blodet til de som fortjente det :fnise:

Men aller helst, skulle jeg vært en slik hybrid som i underworld, der jeg kan evt. gå ut i sollys også ;)

Kunne ikke vært mer enig! :jepp:

Skrevet

http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A593084

Er nok ikke vampyrer i den forstand i dag. Har funnes noen vampyrer opp gjennom tidene da..mest berømt er vel vlad dracula da... den som var værst var nok:

Elizabeth Bathory the Blood Countess

Som under rettsaken sin ble beskyldt for å ha tatt livet av 650 unge jenter, spist av dei. Torturert dei, seksuelt misbrukte dei, og badet i deira blod.

Men vampyrer som ikke tåler sollys og hvitløk. Og lever evig. Nei.

Men Bram stoker baserte nok hele Dracula greiene på ei blanding av Vlad Dracula og alt det syke Elizabeth Bathory gjorde.

Skrevet
Så noen av dem ut som Kate Beckinsale (og gikk hun i så fall med lærkorsett)?

Hør nå: Det er bare en myte, dette med vampyrer.

Og nei, - de så ikke ut som Kate Beckinsale, og såvidt jeg husker, hadde de ikke lærkorsett!

Men de hadde huggtenner som lignet slangenes, og de hadde onde krefter. Svært onde.

Skrevet
Ugh.. Hvorfor skal en utvide rammene for umyndiggjørelse, kun fordi det fins mennesker med vrangforestillinger i konteksten schizotyp eller schizofren lidelse? Høres litt teit ut. For å leke Freud; jeg tror det kun er de fortrengte seksuelle ønskene til skvalderdama som kommer til overflaten for å suge litt mer enn bare fornuft. Men ikke ring på døra hennes på Halloween!!!!

Og du kan bare slappe av! Forskerne mener at man får større sexlyst ved hjelp av noe så enkelt som LYS!

Gjest Gjest
Skrevet

Men tror dere at det kanskje finnes mennesker som er vampyrer, men som ikke vet at de er det?

Skrevet
Hør nå: Det er bare en myte, dette med vampyrer.

Og nei, - de så ikke ut som Kate Beckinsale, og såvidt jeg husker, hadde de ikke lærkorsett!

Men de hadde huggtenner som lignet slangenes, og de hadde onde krefter. Svært onde.

Dette er jo interessant. Hvor og når var dette 'møtet', og hvordan håndterte du situasjonen? Hvordan var de onde, forresten?

Gjest King James II
Skrevet
Jeg har lenge lurt på om det finner vampyrer. Tror dere at det finnes vampyrer?

Og har dere noen gang sett en vampyr?

Tja det finnes jo mennesker som faktisk drikker blod for det meste dyre blod, Som kaller seg vampyrer. Men om du menner som de i Buffy så er svaret nei

Gjest King James II
Skrevet
Men Bram stoker baserte nok hele Dracula greiene på ei blanding av Vlad Dracula og alt det syke Elizabeth Bathory gjorde.

Nei den er bare basert på Vlad Dracula.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei den er bare basert på Vlad Dracula.

Hvordan kan du si det så sikkert?

Gjest Gjest_King James II_*
Skrevet
Hvordan kan du si det så sikkert?

Fordi det er det som står i biografien om forfatteren som skrev boken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...