Ehlana Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Kort fortalt; Jeg har ei datter på 4, som bruker å reise på/til samvær med faren sin. Faren jobber offshore, så han har henne en uke av slengen i friperioden sin. Dvs han er 3 uker ute, har tre uker fri og har datteren i en av de tre fri ukene. Samværet har fungert kjempebra, og jeg har ei lita jente som gleder seg til å dra til pappa, og jeg nyter hvert sekund hvor hun er borte også. Problemet er når hun kommer hjem til meg igjen. Denne gangen her er hun helt stiv i nakken, og begynte å blø neseblod. Det gjorde hun sist hun kom hjem også. Samtidlig gråter hun lett og blir generelt lett opprørt og er klengete samtidlig som hun blir fort sinna på meg. At hun blir litt utilpass i overgangene må jeg sikkert bare regne med, og at hun er litt sinna på meg også. men at hun bare blør neseblod når hun kommer hjem, og aldri ellers, og også klager over vondt i nakken og du ser hun er stiv? det bekymrer meg altså. Vet liksom ikke hva jeg kan gjøre... Så var det noen som antydet at det kan være stress. Men kan ett lite barn bli stressa? Da fikk jeg plutselig kjempedårlig samvittighet for at vi voksne har gjort det slik at hun må reise så langt for samværet med pappaen og ja...i det hele tatt. Jeg kan jo ikke si at hun ikke skal dra heller for da blir man jo automatisk stempla som den vonde xen som nekter samvær og alt det der. Og det er jo ikke det jeg vil heller. Så skulle jeg fått faren til å hatt henne mere så det ikke blir så lenge mellom hver gang og sånn, men det er ikke så lett å få til det heller i og med at han jobber offshore. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for at situasjonen skal bli bedre enn den er? Jeg er rådløs og trenger noen nye øyne som kan se på det uten fra... What to do???Hjelp....
Fun Light Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Uff, dette skjønner jeg at bekymrer deg! Hva sier faren til barnet da? Snakker dere noe om hvordan hun er hos han, blør hun neseblod hos han eller liknende?
Ehlana Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2009 Jeg har fortalt hvordan hun er når hun kommer hjem og spurt ja. Får som regel til svar at "sånn er hun aldri her" og at han synes det er rart Vi har ikke verdens beste kommunikasjon kanskje, men prøver jo iallefall og fortelle det meste om henne til han om både hverdagen og hvordan hun er når hun kommer hjem. Men det er kanskje vanskelig å skjønne det når han ikke ser det selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå