Gå til innhold

Hundefôr, kvalitet, pris og mengde?


Gjest snart hundeeier

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*

vi forer med petegree og hundene har ikke hatt bedre avføring enn nå, de liker det godt også, bruker ca 14 kg til ca 300 kr på en mnd for to hunder på 15 og 20 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang fri tilgang på mat og mosjon - så spiser min hund enten etter meg ved måltid eller tidlig om morgenen (rett før jeg går på jobb) eller seint om kvelden. Det har med vaner å gjøre uansett. Men ser jeg at han står over skåla rett før jeg hadde tenkt meg på tur med han, så drøyer jeg det litt. Men har nok en kveldsspiser, for klokken halv elleve nesten hver eneste kveld står han over skåla å spiser.

Som hun over her med Golden, som også fôrer med Labb, vi får også veldig gode tilbakemeldinger på en utrolig fin pels.

Snakket med dyrlege om det å gi Labb, og hun hadde ikke noe å utsette på det fordi hunden er sunn og frisk.

Er det flere her som har hunder som ikke sier fra når de skal på tisseturer? Min gjør nemlig ikke det. Har bare "faste" rutiner på når han er ute å tisser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokos

Rart at bikkjer overlevde før i tiden med tanke på alt spesialfor og slikt som folk er så opptatt av i dag.. etc. :fnise:

Hunden min er en 35kg tung dobermann tispe (67cm i mankehøyde) som for tiden får Royal Canin for Rottweilere. Dette får hun 600gr av om dagen..

Rett før dette hadde hun Royal Canin high energy schæfer for.. Mengden der var litt ymse.. fyllte bare opp skåla hennes.

Når Rottweiler foret er spist vil hun få Royal Canin sensible. Også der kommer vi bare til å fylle opp skålen hennes..

(Grunnen til at vi måtte begrense Rottweiler foret litt er fordi bitene er så ufattelig store at hun ville spist opp en 15kg sekk på under en mnd. om vi hadde fyllt opp skåla til randen).

Hun elsker alt av tørrfor og vi prøver stadig nye typer. Vi holder oss til Royal Canin fordi vi får en god deal av vår lokale dyrebutikk når vi kjøper 6 store sekker samtidig.

Fordi hun er veldig aktiv og ikke spesielt opptatt av mat, får hun justere sitt eget matinntak. (Har hatt åpne forsekker i gangen der hun oppholder seg uten at hun så mye som snuser på innholdet en gang..) Hun spiser som regel 1-2t etter dagens lengste tur.

Av menneskemat får hun brød, pølse, leverpostei og kjøttdeig. Men det er sjeldent. Kanskje 3-4 ganger i mnd. Det holder igrunnen å belønne henne med sitt eget tørrfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Valpen vår på 14 uker og 14 kilo, får Royal Canin Giant Puppy, ca 1 liter per dag.

Vi kjøper en 15 kilos sekk til 599,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Her går det i Oliver's, vi har Labrador som er kresen på tørrfôr og er glad vi har funnet fôr som hunden liker og tåler.

RC som vi brukte før (har forsøkt ulike varianter i løpet av årene) flasser hun og får dårlig hud av. Andre hunder har spist RC uten problemer, men det var før da. Det må være noe i det fôret hun reagerer på, tørrfôr er jo tilsatt så mye fikse ting, som skal være så sunt og bra for noe. Labrador-fôret tåler hun riktignok, det fungerte greit men hun likte det ikke.

Specific er bra, men det nektet hun også å spise da vi var kommet et stykke ned i 2. sekken, da var det stopp.

For oss er det viktig at fôret har høy energitetthet – d.v.s konsentrert – slik at minst mulig fôr må gjennom hunden. Både med hensyn til hundens helse - fare for magedreining p.g.a slapp og utvidet magesekk og for vår egen del, det er så fælt å måke opp i sorte poser masse løs, stinkende møkk :=

Hun får litt frossent rått kjøtt og bein daglig, av og til rå lever eller nyre, og så elsker hun tørket brød og knekkebrød, men det må vi begrense til et minimum for det blir hun tjukk av og får løs mage.

OLIVER`S leverer på døra, det er litt dyrt pr sekk, men drøyt.

Innholder ikke animalske biprodukter, produsenten påstår de benytter kun rene ingredienser som er godkjent som menneskeføde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Her går det i Oliver's, vi har Labrador som er kresen på tørrfôr og er glad vi har funnet fôr som hunden liker og tåler.

Glemte å si at vi bruker ca 300,- i måneden på tørrfor, det koster 600,- for 15 kg sekk. Så blir det en del ekstra på kjøtt, hun får en kapsel ren omega3 om dagen, det koster ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...