sebra Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 (endret) Tenker dere noen gang på at dere kan ha/få det? Begynte å tenke på HIV istad , og ble ganske redd, det er jo så skummel sykdom. Endret 17. juni 2009 av sebra
kristian82 Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 (endret) Tenker dere noen gang på at dere kan ha/få det? Begynte å tenke på HIV istad , og ble ganske redd, det er jo så skummel sykdom. Selvfølgelig! Er jo ingen som er for "kjekk, pene, smarte osv osv" til å ikke få HIV. HIV kan jo ramme alle, vel og merke større andel blant sex som har sex med menn, men er også en rekke hetrofile kvinner og menn som har blitt smittet. Leste en artikkel med flere eksempler på jenter i 20 årene som hadde fått Hiv, de hadde ikke 100 partnere, men vært veldig uheldige. For min del blir det helt sykt å tro at "Hiv kan ikke ramme meg, er så liten sjangs osv", skjønner ikke at folk tør...HIV må jo være den grusomste sykdommen en noengang kan få, PLUSS er jo så lett å unngå - ikke ubeskyttet sex verken samleie eller oralsex så sant ikke begge har tatt (gratis blodprøve) HIV test, og på one nighst eller med en fast partner før begge har testet seg så er det kondom og ikke ubeskyttet oralsex som gjelder. Da blir det jo i prinisppet umulig å få HIV, så sant f.eks parteren ikke er utro mot deg, og så sant partneren tar HIV testen sånn ca 3 mnd etter han sist hadde sex. Er jo nok å møte på feil gutt/jente 1 gang. Hvordan kan du vite f.eks om den gutten du har en one night med uten kondom også har hatt sex med menn? sex med folk med en nasjonalitet med høyere HIV andel? Eller sex med en norsk jente som tilfeldigvis er smittet? Samme resonement kan du jo legge til grunn for hvordan er det mulig å vite om en jente du møter er hiv smittet? Er jo teknisk umulig, så sant man ikke tar en HIV test..Hjelper jo f.eks svært lite om en jente har hatt 2 partnere om den ene av de partneren har pult 24 stykk og 2 av disse f.eks var i utlandet og hadde HIV..Flere går jo med HIV i ca 10 år uten at man merker det, så møter du en som ikke vil ta en HIV test, ja da tar du jo en sjangse, å i de fleste tilfellene - statistisk sett - har jo ikke den du møter HIV, men er desverre de som møter på en med HIV...Bare tenk deg de som er gravide, er ikke så mange pr år, men flere som får beskjed at de er HIV positive når HIV prøve da tas... Nei, jeg tar absolutt mine forholdsregler, hadde aldri klart å tilgitt meg selv ellers, å for min del ser jeg på HIV som den mest grusomme sykdommene en kan få...Kun fornøyd så lenge jeg vet, DVS 100% sikkert at jeg ikke har det, og da MÅ en jo ta HIV test, helt uaktuelt å gå rundt å "tro jeg ikke har det, eller 98% sikkert at jeg ikke har det osv". Endret 17. juni 2009 av kristian82
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå