Bertha Skrevet 28. juli 2003 #1 Skrevet 28. juli 2003 Nei! Nei! Nei! Jeg har fått bladlus i balkongkassene. Hva kan jeg spraye på smådjevlene for å ta livet av dem? Grønnsåpevann? Sprit? Hva slags? Annet?
Gjest Wendy Skrevet 28. juli 2003 #2 Skrevet 28. juli 2003 Bruk melk! Hell ublandet skummet melk i en sprayflaske og spray på. Dette hjelper på roser iallefall. Det har jeg prøvd.
Fakse Skrevet 28. juli 2003 #3 Skrevet 28. juli 2003 Melk stinker jo ekkelt, mye bedre å bruke grønnsåpevann. Bland ut vanlig "vaskevann", spray på i et par runder så du får tatt de som var egg første gang du spraya på.
Theolina Skrevet 29. juli 2003 #4 Skrevet 29. juli 2003 Vi fikk også lus på en margeritt på terassen like før helgen. Kjøpte en spray på blomsterbutikken som het provado-spray (fra bayer) til 65,- Lusa falt rett av, og har ikke kommet tilbake.
Fakse Skrevet 29. juli 2003 #5 Skrevet 29. juli 2003 Ingen vits i å bruker penger på gift når vanlig grønnsåpe fungerer like bra.
Gjest Brunhilde Skrevet 29. juli 2003 #6 Skrevet 29. juli 2003 Du KAN plukke dem av.... Neida, grønnsåpevann er bra - men det er lurt hvis du gnir dem forsiktig av (ta på gummihansker...) Det ALLER beste er å gå på marigullhønejakt. De spiser småjævlene - slurp, namnam! Lykke til
Bertha Skrevet 30. juli 2003 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2003 Takk for tips, alle sammen! Nå ser det imidlertid ut til å ha løst seg. *fornøyd* Det ALLER beste er å gå på marigullhønejakt. De spiser småjævlene - slurp, namnam! Jeg fant dessverre ingen marigullhøner, ei heller virket grønnsåpevannet som jeg har dusjet de grønne med i et par dager nå. Men innerst inne i et skap, under et lag med støv sto en sprayboks med god, gammeldags luseknekker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå