Gå til innhold

Treningssentre i Oslo (Elixia?)

Fremhevede innlegg

Gjest lekebøll
Skrevet

Hei.

Jeg er ute etter et treningssenter hvor jeg kan trene styrke (viktig: manualer - ikke bare apparater), samt gjerne ta en time i sal av og til (bodypump, spinning etc.) - helst med solarium.

Jeg har tidligere trent på SATS, men har hørt en del positivt om Elixia.

Føler også at fokuset på SATS er litt andre steder enn på riktig, fremgangsrik trening - så at stedet er seriøst, med gode veiledere, er et stort pluss.

Siden jeg bor på Torshov, hadde det vært fint om stedet lå i nærheten.

Jeg er egentlig interessert i å høre personlige erfaringer fra flere ulike sentre i Oslo (og gjerne hva dere selv driver med/deres mål med treningen, så jeg kan sammenligne mine egne ambisjoner med dette), og da spesielt Elixia.

Priser og åpningstider ++ - fortell, fortell ...

Takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslår at du finner ut hvor de forskjellige ligger og tar en prøvetime hos de som har en grei beliggenhet. Da får du vite priser , tilbud og ikke minst hvordan folkene som jobber der er. Prisene varierer grassalt.

Jeg trener på Elixia , Colusseum og er fornøyd med den.Mener å ha hørt mye bra om Sats på Ila. Har trent på diverse andre Sats men ingen av de var toppers - mange er små.

Gjest lekebøll
Skrevet

punkyB;

ja, jeg skal ta noen prøvetimer, men vil gjerne høre andres meninger, så jeg slipper å bomme flere ganger enn nødvendig.

Elixia Colosseum er aktuell, - vet du om det er studentrabatt der - og eventuelt hva det koster (ellers)?

chimp;

jeg tok en titt på sidene til Friskis&Svettis.

Mulig det er min snobbete sans :P som gjør det, men - har litt inntrykk av at F&S er mest for folk som absolutt skal ha det så gøy og "avslappende" å trene - jeg liker hard og effektiv trening, trener styrke målbevisst, og føler kanskje at F&S ikke har et miljø som innbyr til dette?

Ikke oppfatt det frekt - det er et inntrykk jeg har (har tatt noen timer i sal).

Hva er ditt mål med treningen, du som trener på F&S?

Skrevet

Poenget er at de har flere intensiteter, og hvis ikke kategorien 'Høy intensitet' på F&S er tilstrekkelig for deg, må du nok lete et annet sted, men har inntrykk av at en masse topptrente folk går her.

Selv varierer jeg mellom aerobics, step-trening, vekttrening i sal og styrkerom. Aerobics er for meg den mest lystbetonte treningen, d andre gjør jeg for å få tak i de muskegruppene som ikke blir trent så godt m aerobics. Mitt mål er flerdelt: Øke kondisen, øke spensten, øke muskelstyrken, øke koordinasjonen, forebygge sykdom, få en stadig mer trent kropp :oops: og rett og slett trene fordi d gir meg lystfølelse; og erfare at kroppen fungerer som den skal.

Har gått på F&S i mange år og er veldig fornøyd, men for all del; d var bare et forslag, d var d du ba om! Du finner haugevis av dyrere og kanskje mer fancy opplegg! Lykke til m valget uansett!

Skrevet
punkyB;

ja, jeg skal ta noen prøvetimer, men vil gjerne høre andres meninger, så jeg slipper å bomme flere ganger enn nødvendig.

Elixia Colosseum er aktuell, - vet du om det er studentrabatt der - og eventuelt hva det koster (ellers)?

SKal du prøve alle så tar det litt tid ja ...... *S*

Jeg føler at Elixia eller Sats har det rette tilbudet for meg - et allsidig tilbud. Elixia og Sats er jo litt forskjellige - og de ulike sentrene er også litt forskjellig. Vil anbefale deg å prøve roing - da bruker du hele kroppen - noen snadder instruktører har de også. På E.C. har de også idrettshall hvor du kan spille basket,fotball,volleyball ++ hvis det er aktuelt.

Vet ikke om E.C. har studentrabatt. Jeg har rabattert pris gjennom firmaavtale - men betaler allikevel 315. Tror du må nærmere 400 for en vanlig avtale. SKal du trene på flere sentre blir det dyrere. Jeg tror Sats er billigere.

Gjest lekebøll
Skrevet

chimp, takk for info & tips.

Jeg er klar over at det var forslag jeg spurte om, og jeg er glad for innspill - jeg bare spør om "fordommene" mine stemmer i stedet for å ta det for gitt. :smile:

punkyB, takk du også.

Skal ta en prøvetime på Elixia Colosseum tenker jeg.

Se om jeg får grine meg til en rabatt av et eller annet slag. :briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

Friskis & Svettis er BEST & BILLIGST! :hoppe:

Skrevet

Enig med sistnevnte, selv om jeg måtte slutte da jeg flyttet fra Oslo. F&S Vika har alt du ønsker deg, OG mennesker som har det moro når de trener samtidig!!!

Det er IKKE useriøst, men du treffer kanskje ikke "babsen" og "muskelgutta" som er mer opptatt av å se flotte ut når de trener enn av faktisk effekt - og det er det som er så herlig :D :D !!

Det at gutta er med inn i saltimene gjør faktisk at treningen (i allefall på toppintensitetene) blir hardere enn mange andre steder, og treningen i sal på FS er mer "real" enn "dansetimene" på andre aerobic-steder (no offence).

Men så er jeg fryktelig lite jålete da... :ler:

Tror FS Vika er en av de best utstyrte, er usikker på om andre FS steder tilbyr så komplett utvalg... Men det er jo veldig sentralt da.

Skrevet

Ja, det er studentrabatt på Elixia Colusseum. Jeg har i allefall det. Tror jeg betaler 365 i mnd, men er ikke sikker for jeg har autotrekk. Mulig det kommer ann på hvor du studerer, men vet at de har avtale med BI/NMH. Domus er jo også ett billig og godt alternativ om du er student E.C er det desidert beste stedet jeg har trent (sikkert fordi jeg kan se på tv mens jeg stepper...) Neida, de har åp en måte "alt", apparater, pace, spinning, ro-timer, aerobic, squash osv... Også har de en stoor flerbrukshall der man kan spille fotball, basket osv...

Skrevet

Et lite tips: Vent litt med aa melde deg inn noe sted akkurat naa. Det er paa denne tiden de fleste treningssentrene legger ut tilbud. Disse tilbudene kan vaere superbra og du kan spare mye paa aa vente litt.

:wink:

Skrevet

Anbefaler også Friskis & Svettis på det varmeste. Upretensiøst og moro for den som ønsker det, hardt og seriøst for den som ønsker det. De fleste av oss der ønsker å trene et sted som er upretensiøst (tror jeg), det skal være nyttig trening på den intensiteten som er riktig for deg, samtidig er det befriende å ha det moro underveis.

FS er også et idrettslag. Det betyr at alle som er instruktører og trenere der tar i et tak i god gammeldags dugnadsånd. Og alle penger som måtte bli til overs etter lokalleie og vedlikehod er betalt går rett tilbake til mosjonistene i form av nye lokaler og bedre tilbud, for man kan da utdanne flere trenere. Her er det ikke noen som skal tjene på det som de kommersielle sentrene. Jeg sier ikke det er galt, men jeg synes det er mer tiltalende med idealisme. Men det er nå meg da...

Skrevet
Mener å ha hørt mye bra om Sats på Ila.

Jeg trener på Sats Ila og er veldig fornøyd - godt utstyrt med aparater og ulike tilbud i sal som aerobic, step/styrke, kick puls osv. Ikke alle instruktørene er like gode, men de som er bra er virkelig geniale!

Skrevet

Jeg har trent både på F&S og på Elixia. Når det gjelder Elixia, så er det litt forskjell på treningssentrene, men jeg tror absolutt at Elixia vil være det riktige for deg.

F&S er billig og bra - men Elixia har større utvalg av apparater. De har også bedre oppfølging når det gjelder personlig trening/utvikling. Elixia gir deg flere steder du kan trene (F&S har bare Vika med "alt").

Jeg for min del går sannsynligvis tilbake til F&S pga prisen. Jeg trener lagidrett, så jeg tar treningssentrene som "variasjon" og tilleggstrening. Da blir Elixia i dyreste laget...

Elixia og Sats synes jeg er mye det samme opplegget.. Kommer an på stedet - men jeg har falt for Elixia. Sats er så "standard"...

Skrevet

Hadde en prøvetime på Elixia på Kalbakken for en stund siden, jeg- kjempegrei betjening og masse ulike tilbud for enhver smak.

Skrevet

På Friskis & Svettis i Oslo er det Åpent hus i uke 31. Da går det i hvert fall å prøve selv og bestemme seg for hva man synes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...