polarbruschetta Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har fått henvisning til psykolog, og har nå skrevet brev til mange privatpraktiserende psykologer. Idag fikk jeg svar av én av de. Jeg er litt usikker på om det er hun jeg ønsker å gå til (har googla henne...), men det kunne jo ha vært greit å gå til en prøvetime. Er det sånn at jeg må gi henvisningslappen til henne på første timen, eller kan jeg beholde den selv? For hvis jeg må gi den bort må jeg jo gå til legen min og få en til dersom jeg ikke vil gå til henne likevel. Hvordan kan jeg gjøre det her?
Gjest Sunburn Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Hos en privatpraktiserende psykolog trenger du ikke å gi henvisningen til. En privatpraktiserende psykolog koster mye mere enn en offentlig og der kan man heller ikke få noe tilbakebetalt. En henvisning skal du kun gi om du går til en offentlig psykolog. Altså en som står på listen over psykologer du har fått fra legen din. Dette er jo det rimeligste alternativet, men det er ikke alltid man får like god oppfølging der, pga tid de har osv. Selv går jeg hos en privat en og det koster 800 i timen, helt sykt. Håper du fikk svar på det du lurte på nå =)
polarbruschetta Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2009 Hos en privatpraktiserende psykolog trenger du ikke å gi henvisningen til. En privatpraktiserende psykolog koster mye mere enn en offentlig og der kan man heller ikke få noe tilbakebetalt. En henvisning skal du kun gi om du går til en offentlig psykolog. Altså en som står på listen over psykologer du har fått fra legen din. Dette er jo det rimeligste alternativet, men det er ikke alltid man får like god oppfølging der, pga tid de har osv. Selv går jeg hos en privat en og det koster 800 i timen, helt sykt. Håper du fikk svar på det du lurte på nå =) Tusen takk for svar! Men det er en privatpraktiserende psykolog som har avtale med kommunen, så det går under frikort likevel. Men da kan jeg jo kanskje betale denne timen som om hun ikke hadde denne avtalen, og "spare" på henvisningen så lenge? 800 kroner i timen? Autch! Hun skrev til meg at det koster 280 kroner i timen, men kanskje det bare gjelder med henvisningen? At jeg må betale mer dersom jeg ikke gir henne denne?
Poppzy Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Tusen takk for svar! Men det er en privatpraktiserende psykolog som har avtale med kommunen, så det går under frikort likevel. Men da kan jeg jo kanskje betale denne timen som om hun ikke hadde denne avtalen, og "spare" på henvisningen så lenge? 800 kroner i timen? Autch! Hun skrev til meg at det koster 280 kroner i timen, men kanskje det bare gjelder med henvisningen? At jeg må betale mer dersom jeg ikke gir henne denne? Du må nok levere fra deg henvisningen for å betale 280 timen. Det er jo bare opp til beløpsgrensen på frikortet på kr. 1740? Etter det er det gratis å gå.
Gjest Sunburn Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Åja okei, da har jeg misforstått litt bare, skjønte ikke at hun var på listen din. Men da må du nok gi henvisningen så lenge du vil ha det til 280 kr, som nevnt over her også =) Skjønner ikke helt problemstillingen med at du ikke vil gi den fra deg, det er jo bare å ringe legen etter en ny om du trenger det!? Lykke til i allefall!
Gjest Sunburn Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 Åja okei, da har jeg misforstått litt bare, skjønte ikke at hun var på listen din. Men da må du nok gi henvisningen så lenge du vil ha det til 280 kr, som nevnt over her også =) Skjønner ikke helt problemstillingen med at du ikke vil gi den fra deg, det er jo bare å ringe legen etter en ny om du trenger det!? Lykke til i allefall!
polarbruschetta Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2009 Ja da skal jeg dra til psykologen for første gang til fredag! Skjønner ikke helt problemstillingen med at du ikke vil gi den fra deg, det er jo bare å ringe legen etter en ny om du trenger det!? Lykke til i allefall! Takk! Jeg tenker det koster tid og penger å dra til legen igjen for å hente enda en henvisning. For det er vel ikke gratis?
kinkeline Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 Hva sa du til fastlegen din for å få henvisning til psykolog? Jeg vil gjerne ha en henvisning jeg og, men vet ikke hva jeg skal si. Jeg vil ikke fortelle henne alle mine tanker, spesielt når hun bare er en vikar. Gjelder frikort uten henvisning også? For hvis det koster 800 kr timen så er det ikke mange timene før det er gratis.
polarbruschetta Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. juni 2009 Hva sa du til fastlegen din for å få henvisning til psykolog? Jeg vil gjerne ha en henvisning jeg og, men vet ikke hva jeg skal si. Jeg vil ikke fortelle henne alle mine tanker, spesielt når hun bare er en vikar. Gjelder frikort uten henvisning også? For hvis det koster 800 kr timen så er det ikke mange timene før det er gratis. Hvis du ikke vil fortelle legen hvorfor så trenger du ikke det! Jeg sa bare at jeg ville gå til psykolog, så fikk jeg en henvisning. Han spurte ikke om noe. Men han skulle jo velge en årsak til henvisningen, så da bare skrev han det mildeste han fant blant de mulige valgene som stop oppstilt i datasystemet hans, altså "generell nedstemthet". Dette gjorde han så jeg ikke skal få noen problemer med forsikringsselskaper senere. Frikortet gjelder bare dersom du har henvisning.
kinkeline Skrevet 19. juni 2009 #10 Skrevet 19. juni 2009 Vil det koste 280kr timen hver gang etter det første henvisningen? Eller må man få ny?
polarbruschetta Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. juni 2009 Vil det koste 280kr timen hver gang etter det første henvisningen? Eller må man få ny? 280 hver gang med bare en henvisning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå