Gå til innhold

Blødinger ved bruk av cerazette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå begynt på brett nr. 2 med cerazette. Jeg har blødd nå konstant i 3-4 uker å begynner så og si å bli dritt lei hele greia..Jeg vurderer nå å kutte ut alt som heter p-piller å heller bruke kondom under samleie. Jeg syns ikke forholdet mellom meg og kjæresten er det samme lenger siden vi nå ikke har hatt sex på over en måned. For jeg fikk mensen og startet da på første brett og hadde da mensen ei uke også gikk det over også kom det en ny blødning og jeg ble redd for å være gravid,men det var jeg altså ikke, og har nå blødd siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det samme når jeg begynte med de etter fødselen. Mens de fungerete utmerket for meg før jeg ble gravid.

Legen anbefalte meg da å ta en mens syklus uten p-piller og begynn emed de igjen. Når jeg begynte med de igjen så kom mensten hver 2 uker. Da orket jeg ikke mer blødninger og sluttet med de. JEg begynte på annet hormonell prevansjon som ga meg ingen ekstra blødninger.

Jeg anbefaler deg å prate med legen din og heller bytte til en annen merke eller en annen prevansjon.

Skrevet

Jeg har prøvd alt av prevensjon..

Skrevet

Jeg hadde det også slik. På pakningsvedlegget stod det at man kan forvente bivirkninger i ca 2 mnd. Jeg hadde daglige småblødninger (ingen vanlig mens i tillegg) i 4 mnd og da var jeg lei og sluttet (en annen grunn var også at jeg har slitt med migrene, som ikke ble bedre ved bruk av Cerazette heller).

Skrevet

Jeg har opplevd akkurat det samme. Hadde blødninger 4 ganger på en måned ved bruk av cerazette. Tilslutt orket jeg ikke mer, og nå skal jeg snart begynne på yasminelle. Noen som har prøvd den?

Skrevet
Jeg har prøvd alt av prevensjon..

Da gjenstår nok bare kondom.

Det er det vi bruker nå og det fungerer fint.

Gjest Gjest_Kalita_*
Skrevet

Prøvd p-ringen? Funka bra for meg både før og etter svangerskap. Lite bivirkninger og den virker lokalt i sjeden. Kontrollerte blødninger. Kan tas ut i inntil 3 timer sammenhengende om den er i veien under samleie, men de fleste merker ikke noe til den, hverken hun eller han. Ekstra pluss, er at syklusen er i gjenge igjen utrolig raskt etter at man slutter med den. Jeg har fått EL og regelmessig syklus igjen kun et par uker etter at jeg sluttet på den begge gangene vi planla graviditet. Lett å sette inn, lett å ta ut. Merkes ikke at man har den inne, selv om den kan se noe stor ut. Den er utrolig myk og fleksibel. Jeg får vanlivis vondt i hodet av p-piller og andre hormonelle prevensjonsmidler, men med p-ringen er det som om jeg ikke bruker hormonelt prevensjonsmiddel i det heletatt, bortsett fra bonusen at pms holder seg unna.

Man har ringen oppi i 3 uker, har en ringfri uke hvor man får en blødning og har så ringen oppi i 3 nye uker. Går også an å hoppe over ringfri uke om man ønsker å hoppe over mensen pga ferie el. liknende.

Skrevet

Jeg sluttet i går på cerazette, hvor lang tid tar det nå før blødningen avtar?Jeg vet rett og slett ikke om jeg vil prøve noe annet en kondom. Men den p-ringen er det akkurat som å bruke tampong?Og må legen undersøke deg før du kan begynne med det?

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg er på min 4.mnd på cerazette og blør enda som fy. Men jeg gidder ikke slutte, alle andre p-piller har gitt meg verre bivirkninger så jeg holder ut!

Gjest Smaragd
Skrevet
Jeg er på min 4.mnd på cerazette og blør enda som fy. Men jeg gidder ikke slutte, alle andre p-piller har gitt meg verre bivirkninger så jeg holder ut!

Jeg er helt blødningsfri på Cerazette! :jepp:

Kjempedeilig!

hadde to mnd med ustabile blødninger, for de tilslutt forsvant helt :) Absolutt verdt det!!

(Jeg har kjøpt inn en pakke med billigtester, og tester meg når jeg føler for det - før store fester eller legebesøk og slikt. Heller det en TR!!!)

-storfornøyd Cerazette bruker-

Skrevet

Jeg blødde hver eneste dag i sju og en halv uke da jeg begynte på Cerazette. Var overlykkelig da det endelig gav seg. Seks dager etter var det på an igjen, og etter en uke havna resten av brettet i søpla. Snakk om overeffektiv prevensjon. :roll:

Gjest Gjest_Kalita_*
Skrevet
Jeg sluttet i går på cerazette, hvor lang tid tar det nå før blødningen avtar?Jeg vet rett og slett ikke om jeg vil prøve noe annet en kondom. Men den p-ringen er det akkurat som å bruke tampong?Og må legen undersøke deg før du kan begynne med det?

P-ringen er en myk plastikkring som du fører opp i sjeden, akkurat som en tampong, men den tar mindre plass og den merkes ikke under samleie, så det kan ikke sammenliknes med å bruke tampong heller. Den tar så liten plass at man kan bruke tampong sammen med ringen om man ikke er ferdig med blødningene ennå når man skal sette inn ny ring. Du trenger ikke undersøkelse av lege før du begynner med den. Om du har brukt p-piller før, så kan du bare spørre om å få en resept på p-ringen (Nuvaring heter den. du kan lese om den HER) og si du vil forsøke den. Det er mindre bivirkninger med ringen enn med piller, ettersom den virker lokalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...