Gå til innhold

CT undersøkelse


Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen som kan hjelpe en stakkars lydvar en? Noen som har tatt CT og som kan huske lydstyrken og ca hvilken type lyd det var? Jeg er EKSTREMT var for lyder p.g.a en skade i ørene, og skal til CT av rygg. Suser det? Durer det? Piper det? Og hvor høyt er det ca? Som en tørketrommel? Støvsuger? Håper noen kan prøve å forklare så godt de kan. Takk på forhånd! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Tja, vanskelig å beskrive den egentlig hehe.

Det bråker! Kanskje som en veldig stor törketrommel blandet med andre ting. Det durer, men ikke jevn during.

Du får musikk på örene om du vil det, men bråket höres likevel.

Gjest Gjest
Skrevet

Har tatt en god del CT i de siste årene, men synes ikke de bråkte noe i det hele tatt.

En svak dur kanskje. Mer stille en kjøkkenviften.

Mulig det kan være forskjell på disse maskinene (ny\gammel)

MR bråker noe aldeles forferdelig uansett hvilke maskin jeg har vært i.

Selv med store øreklokker på er jeg helt "surrete" i hode lenge etter.

Så jeg er nok litt var for lyder selv også. Har slik konstant øresus\piping\sus\dur.

(Har veldig små ørekanaler som fort blir betente eller eksem i)

Gjest Gjest
Skrevet
Tja, vanskelig å beskrive den egentlig hehe.

Det bråker! Kanskje som en veldig stor törketrommel blandet med andre ting. Det durer, men ikke jevn during.

Du får musikk på örene om du vil det, men bråket höres likevel.

Sikker på det er CT du var på, og ikke MR?

Gjest Gjest
Skrevet
Har tatt en god del CT i de siste årene, men synes ikke de bråkte noe i det hele tatt.

En svak dur kanskje. Mer stille en kjøkkenviften.

Mulig det kan være forskjell på disse maskinene (ny\gammel)

MR bråker noe aldeles forferdelig uansett hvilke maskin jeg har vært i.

Selv med store øreklokker på er jeg helt "surrete" i hode lenge etter.

Jeg kan kun svare ut ifra de undersøkelsene jeg selv har tatt, men jeg har heller aldri opplevd noe plagsom støy når jeg har tatt CT. Det er litt lyd, men ikke noe jeg har tenkt over. Det er ikke i nærheten av bråket fra verken støvsuger eller tørketrommel. Men jeg vet ikke om det kanskje finnes forskjellige typer...?

MR derimot bråker veldig ja. Det opplevde jeg som masse høye bankelyder. Jeg fikk både ørepropper og hørselsvern, så det gikk greit.

Hvis du er usikker for undersøkelsen du skal på, ville jeg ringt dit og forhørt meg på forhånd :)

Skrevet

De gangene jeg har fulgt ungene til ct-undersøkelse har det ikke vært noe bråk av maskinen. Mens mr derimot, den bråker forferdelig.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå har jeg vært der, og det gikk bra! Nesten ikke noe lyd. :) Leste et sted at det bråkte omtrent som en støvsuger. Men nå har jeg verdens stilleste støvsuger (grunnet mitt problem med lyd), og den bråker iallefall 100 ganger mer enn en CT! Takk til alle som svarte meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...