Gå til innhold

Låne bil


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvis veninna mi som ikke har lappen ber meg kjøre henne til butikken i deres bil..

hvis jeg hadde kræsjet, og de har kaskoforsikring, kunne de alikevel latt være å bruke den da? slik at jeg må betale alt?

Bare litt usikker på hvor villig jeg skal være til å være snill sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Denne var en stund siden ble lagt inn, ser jeg. Men jeg svarer likevel, denne ble jeg litt opprørt av, merker jeg..

De trenger ikke å bruke forsikringen sin dersom bilen blir kræsjet, nei. Begrunnelsen for et slikt eventuelt ønske er som regel for å slippe bonustap. MEN dersom du er snill og kjører rundt på en førerkort-løs vennine i hennes bil og du skulle kræsje er det jo helt vilt om de nekter å bruke forsikringen! Du må tydeligvis forvente at noe slikt hadde skjedd siden du stiller spørsmålet?? Dersom de bare har del-kasko eller ansvar stiller det seg litt annerledes. Da har de ikke "kræsje-forsikring" og må da betale alt sammen selv. Da kan de fort synes det er kjipt at de må betale for en skade noen andre har gjort... Men uansett er det kanskje risikoen en må ta når en absolutt skal kjøre egen bil til butikken, men ikke har lappen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...