Gå til innhold

Cottage cheese


yoga

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenkte jeg skulle føye til noen flere gode proteinkilder i kostholdet mitt, og siden jeg nettopp har fått vite at folk med laktoseintoleranse også kan spise cottage cheese, skal jeg gi det et forsøk..

Derfor: hva bruker dere å spise sammen med dette?

Noen gode anbefalinger?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hei.

Jeg tenkte jeg skulle føye til noen flere gode proteinkilder i kostholdet mitt, og siden jeg nettopp har fått vite at folk med laktoseintoleranse også kan spise cottage cheese, skal jeg gi det et forsøk..

Derfor: hva bruker dere å spise sammen med dette?

Noen gode anbefalinger?

:)

cottage cheese kan brukes til MYE :) med frukt, bær, fun light osv.. eller på brødskiva/knekkebrød.

akkurat nå er jeg HEKTA på cottage cheese med frosne blåbær eller bringebær med litt fun light jordbær. kjeeeempe godt. med MASSE kanel på forresten. det er et must :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat nå er jeg HEKTA på cottage cheese med frosne blåbær eller bringebær med litt fun light jordbær. kjeeeempe godt. med MASSE kanel på forresten. det er et must :)

Hmmm.. Dette så himmelsk ut., godt tips. Alt jeg kan kaste kanel over er garantert noe jeg vil like :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Dette skal garantert prøves :)

Men hvordan smaker egentlig cottage cheese, og hvordan er konsistensen?

Har bare sett andre spise det, men foreløpig ikke smakt selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Takk for svar. Dette skal garantert prøves :)

Men hvordan smaker egentlig cottage cheese, og hvordan er konsistensen?

Har bare sett andre spise det, men foreløpig ikke smakt selv..

tja, cottage cheese smaker cottage cheese synes jeg .. klarer liksom ikke beskrive smaken. det er mange som ikke klarer konsistensen med klumpene og sånt. jeg tror ikke første møtet mitt med CC var noe spesielt vellykket, men nå elsker jeg det. tror det kanskje er en vanesak? :)

og Lotte: kanel er skummelt godt!! jeg er sikker på at det er noe med det som gjør en avhengi :rødme: og med frosne blåbær.. herregud :overrasket:

.. jeg tror jeg har spist nesten en hel boks med cottage cheese, 2 tilsvarende bokser med blåbær + 1 cm lag med kanel hver dag nå nesten! klarer meg ikke med bare en porsjon :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille_kvinne

Jeg spiser cottage cheese med biola bringebær of ferske bringebær oppi!

Liker ikke helt cottage cheese smaken, men blandet med biola er det helt greit!

Tipset om kanel hørtes nam ut.. tror jeg skal prøve det i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage Chese skal definitivt prøves :) Har laktoseinntolleranse, så vannskelig å finne melkeprodukter jeg kan spise ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser det som tilbehør til karbonader og kjøttmat også jeg - godt til taco er det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- godt til taco er det også

Skal definitiv prøves ut ! Så slipper jeg kanskje alle kaloriene fra ost og rømme !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp - det blir omtrent som en blanding av ost og rømme :)

Det er dessuten godt å bruke i rislapper - istedet for risengrynsgrøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker å mose banan sammen med cottage cheese, eller ha det i havregrøten min :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nye favoritt er en halv avokado, fylt med 1 ss cottage cheese og sitronpepper!

Elsker dette, for eksempel som kveldsmat :)

Også godt med noen reker oppi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pigesind

Akkurat nå er jeg hekta på cottage cheese med ananas og kanel, men som flere sier over passer det veldig godt sammen med eplebiter og således kanel.

Ellers kan du i tillegg til fruktbiter ha i forskjellige frø, som knuste linfrø og solsikkekjerner. Veldig mye du kan blande i - kun fantasien som setter grenser. Bare husk at cottage cheese ikke passer så godt i sauser o.l.

Forresten! Jeg bruker en oppskrift jeg fikk av min søster til å lage sveler. Her er oppskriften til de som vil ha den:

3 dl havregryn

2 dl sammalt hvete eller -spelt

1 dl siktet spelt

3-4 dl melk

1/2 beger cottage cheese

3 egg

Slik gjør du: Vend alt, unntatt eggene godt sammen. Når alt er blandet pisker du eggene i en egen bolle og har de over i røren. La røren svelle litt i 30 min. Siden kan du steke de i panne (eller på takke) med en nøytral olje.

Smaker nydelig sammen med bær eller syltetøy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...