Gå til innhold

Alder - gammel over trettifem?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan noen ganger føle meg gammel selv i en alder av 22, men synes nok ikke noen er gammel før man er pensjonist. Og selv ikke da behøver man være gammel!

Man blir eldre, mer voksen, blir mann/dame, men ikke gammel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det var en meget gledelig overraskelse å oppdage at menn under 30 år faktisk fandt meg attraktiv på byen. Og så spanderte de på meg! Nå er livet igjen verdt å leve.. :ler:

Skrevet

Er selv 27 og omgåes mange som er fra ca 35 og oppover. Den største forskjellen på oss er at de fleste av dem har barn, det har jeg ikke. Men gamle? Nei det synes jeg ikke. Hva som er gammelt? Man bør minimum ha nådd pensjonistalderen i allefall.

Jennifer

Skrevet

-Det avhenger av hvilket ståsted man selv har,ja.....da jeg selv var 12 syntes jeg 20-åringer var utrolig voksne.

Jeg har møtt "eldgamle" 25-åringer- "satte" og med ferdig-tygde meninger om livet, og jeg har møtt 70-åringer som er meget oppegående og med en utrolig livsgnist! Det er nok personavhengig, tror jeg.

Dere skulle møtt en 83-åring som jeg svømmer med:- han er det mest livsfriske jeg noen gang har sett i mitt liv!! Følger med på alt som skjer, har mye interessant å fortelle, flott figur, opptatt av å holde seg i form og elsker å kle seg opp og være med oss andre på puben, uten å være det minste patetisk....... sukk,håper jeg blir slik. :blunke:

Skrevet
Tror svarene som her kommer frem er avhengig av bl.a.

a) alderen til den som svarer

B) hva slags rollemodeller denne personen har når det gjelder personer i ulike aldre.

Har dessuten møtt eldgamle 35 åringer totalt uten livsglede, humor og selvinnsikt og møtt unge 70 åringer som nyter livet til fulle!

:briller:

så enig - så enig :blunke:

Gjest Zalomine
Skrevet

Onkelen til min far havnet på et aldershjem etter at han dessverre var utsatt for en ulykke så han ikke kunne bo hjemme lengre. Han var en "ung" mann, sprek og aktiv, men gammel av alder da (rundt 90 tenker jeg). Han klaget over at det var så fælt å måtte være på dette hjemmet, for alle var så GAMLE der. Disse GAMLE menneskene var somregel 5-10 år yngre enn ham, minst. Men, de var GAMLE, rett og slett (og syke da, noen av dem) Slevet og slurpa i seg suppa si. Han klarte ikke spise på spisesalen sånn som de GAMLE menneskene grisa, så han spiste på rommet sitt. (veldig synd han ikke kunne vært en annen plass egentlig)

Alder, det avhenger langt mer av mennesket enn av tallet. Min far ble 50 i år, gammel er han slett ikke, og det blir han nok ikke på lenge heller.

Men da jeg begynte i 1. klasse anså jeg jo 6. klassingne som STORE. Russen var VOKSEN. Jeg ble 6. klassing og anså 1. klassingene som småunger, men russen var nok fortsatt voksen. Jeg ble etterhvert russ også jeg, og følte meg slett ikke voksen. Da jeg var tenåring anså jeg 25 som definitivt voksen. Vel, vi får se, jeg blir 24 på søndag, så jeg har et år å bli voksen på da, føler meg ikke sånn enda.

Hva som anses som voksen, og hva som anses som gammelt (voksne er i mitt hode stadiet før gammel) det utsettes nok etterhvert som vi vokser til... Men morfar som blir 83 år til jul, han er gammel. Mormor er 79, og gammel hun også (mest fordi hun er blitt svært redusert grunnet sykdom i det siste) Men hvor går grensa? Da farmor og farfar ble 70 var de ikke spesielt gamle i alle fall, nå er de vel passert 75, emn direkte gamle er ingen av dem....

Trur alder er et svært subjektivt fenomen...

Skrevet

Siden det er et par kvarter siden jeg fyllt 35, har jeg vel nesten gått ut på dato.

nei - jeg er ikke ung = ungdomstid, men av en eller annen grunn føler jeg meg ikke gammel heller.

Men da jeg var ung=ungdomstid, da syntes jeg folk som var på min alder nå, de var gamle. Samtidig er jeg nå veldig fornøyd med egen alder og det som den fører med seg bl.a. av frihet (unger som flytter hjemmefra er egentlig en velsignelse)

Nå er jo relativitesteorien allerede utviklet, så kanskje det er den som virker inn her?

Skrevet
Over trettifem er utgammelt!

Mener jeg også! :ler:

Skrevet

Forholdet til alder er vel relativ er det ikke?

Husker jeg var veldig forelska i en fyr som var 26 da jeg var 18 og jeg syns det var en enorm aldersforskjell og at det var et problem... Nå er mannen min akkurat så mye eldre enn meg som denne fyren var og jeg syns vi er jevnaldrende :ler:

Har hatt kjærester som har vært over tjue år eldre enn meg og jeg syns ikke de har vært gamle heller, så nå er jeg rimelig fleksibel på aldersbegrepet. Gruer meg ikke til å bli eldre heller. Livet har jo bare blitt bedre ettersom jeg har blitt eldre :wink:

Suzy :D

Gjest Mzfire
Skrevet

Må innrømme at da jeg var 20 år syns jeg de over 30 var gamle. Men nå som jeg nylig ble 24 år, syns jeg ikke det lenger. Er ikke lenge til jeg blir 30 selv, 6 år til og jeg tror at jeg kommer til å føle meg som jeg er nå når jeg blir 30 også. Kjente meg veldig igjen i innlegget til Fredagsbarn :) Sånn tenkte jeg også.. Jeg har ei tante jeg er glad i, nå er hun 75 år. HhUn har vært tidløs de siste 20 åra, veldig sprek og ungdommelig for sin alder. Når jeg ser på henne, kan jeg ikke kalle henne gammel. Men når jeg ser på alder, kan jeg tenke gammel. Rart det der.. Er ikke gamle jenta selv, men føler meg "gammal" :(

Gjest dorian
Skrevet

> Tror kanskje Dorian fleipa og mente det ironisk.... Han nærmer seg vel den alderen selv såvidt jeg vet

Jepp!

Jeg er 38 og nærmer meg trettifem ovenfra! :briller:

dorian

Gjest Anonymous
Skrevet

En mann er ikke mann før han har hår i nesen, hår på nesen og hår i ørene, i tillegg til at underlivet er såpass tett bevokst at urinering må starte med en ekspedisjon for å finne selve apparatet.

Jeg kommer til å føle meg gammel den dagen jeg kikker på en dame, men har glemt hvorfor jeg gjør det...

:ler:

Skrevet

Jeg kommer til å føle meg gammel den dagen jeg kikker på en dame, men har glemt hvorfor jeg gjør det...

:ler:

Det må vel være livets nedtur for alle menn?? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...