Gå til innhold

zoloft...senke dose?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har brukt zoloft nå siden påsken. Disse har hjulpet meg bra pga uro og ustabiliotet/ intensitet ift. andre mennesker. MEN...de siste ukene har jeg blitt HELT flat. Liksom nummen, uinteressert i andre og ganske "kald"...har heller ikke så mye glede av sex lenger, sliter med å nå toppen. dette er kjedeliig da jeg aldri har slitt med det før. Kommer mye for sent på jobb, og har vel fått en "gi faen" holdning. Kan det hhjelpe å halvere dosen? Tenkte jeg kanskje kunne ta en halv medisin om dagen evt. Nå husker jeg desverre ikke hvor mange mg jeg går på. Legen er på ferie.

Flott hvis noen med erfaring har innspill..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Det er 50 mg. Hadde resepten i lommeboka ;)

Gjest "Berit"
Skrevet

Det er mange som reagerer som du på slike tabletter. Du bør ikke senke dosen før du har snakka med legen slik at dere kan bli enige hvor mye du skal ta. Jeg går selv på Cipralex har prøvd og senke dosen til halve, i samråd med legen, men da gikk jeg rett i kjelleren. Er selv veldig lei av og være "flat" og likegyldig men må visst bare finne meg i det. Det er enten det eller å gå deppa for det meste. Selv om du føler at du er bedre så kan du bli litt "lurt" av de tablettene. Det er ikke lenge du har gått på de heller Anbefaler på det sterkeste av du ikke slutter av deg selv.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Ja jeg vet jeg må snakke med legen først...men vil gjerne høre hva andre mener også. legen min gjjør stort sett som jeg sier, så....blir noen ganger litt usikker. Er det andre som har halvert dose på lignende medisiner til 25 mg? Ble dere mindre numne da? Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare dette. det er nesten som jeg har depresjon nå også...bare at nå bråker jeg mindre...mer nummen. Blir lett asosial og surrer rundt for meg selv. Tar ikke tak i ting og er ganske likegyldig. Dette er jo heller ikek så bra når jeg har aleneomsorg for et barn. Merker både jobb og økonomi går rett vest. Jeg sliter ikke så mye med vonde tanker som før, men de dukker jo opp som en isende klump i magen innimellom. Nå lager jeg bare ikek så mye støy rundt dette. Spørsmålet er vel egentlig...har jeg det bedre nå, eller har andre rundt meg det bedre egentlig? Jeg har alltis vært et menneske med mye lidenskap og temperement....nå kjenner jeg ikke meg selv igjen. Gledene forsvinner jo også. De eneste gangene jeg føler noe nå er når jeg er full....jeg liker ikke dette, men vil heller ikke bli slik jeg var. Vet at det er mye angst jeg har også og zoloften tar jo ikke dette, men jeg synes det har hjulpet. Har prøvd angsttabletter og (atarax, sobril) men jeg blir ruset av de og det går jo ikke. Har lav toleranse for piller....

Vil gjerne høre flere innspill...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...