Gå til innhold

Hemmelig nr vs reservasjon mot opplysningen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har Chess, men regner med det er likt for alle teleoperatører?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har lurt på det samme, har reservert meg mot søk jeg og (samme operatør).

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke helt sikker, men mener det er slik:

Reservasjon betyr at du ikke kommer opp når noen søker etter deg på telefonkataloger. Men det er fortsatt lovlig å gi ut nummeret ditt til noen som søker etter deg, du står bare ikke på "telefonlista". Og telefonnummeret ditt vil komme opp når du ringer til folk.

Hemmelig nr så står man ikke listet noen steder, og telefonselskap har ikke lov å gi telefonnummeret ditt til ulike personer eller selskaper som søker etter deg. Telefonnummeret ditt vil ikke komme opp når du ringer til folk, altså andre personer kan ikke se at det er du som ringer.

Skrevet (endret)
Ikke helt sikker, men mener det er slik:

Reservasjon betyr at du ikke kommer opp når noen søker etter deg på telefonkataloger. Men det er fortsatt lovlig å gi ut nummeret ditt til noen som søker etter deg, du står bare ikke på "telefonlista". Og telefonnummeret ditt vil komme opp når du ringer til folk.

Hemmelig nr så står man ikke listet noen steder, og telefonselskap har ikke lov å gi telefonnummeret ditt til ulike personer eller selskaper som søker etter deg. Telefonnummeret ditt vil ikke komme opp når du ringer til folk, altså andre personer kan ikke se at det er du som ringer.

Riktig :) Men har du reservasjon, så er det "ingen" som har nr ditt (gulesider osv), så folk kan ikke ringe til opplysningen for å få nr`ditt...

Jeg vil også legge til at selv om du har hemmelig nr, så kommer nr`ditt opp når du sender meldinger...

Endret av Aftensol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...