Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Jeg hoster og hoster og jeg holder på å bli gal! Det som irriterer mest er at jeg har hatt det litt for ofte nå, før jul hadde jeg lungebetennelse. I februar/ mars hadde jeg noen dager med skikkelig hoste som jeg heldigvis fikk bukt med medisin. Ny runde i april/ mai og nå er det hosting igjen.... Den gangen jeg røykte så hadde jeg kanskej en skikkelig hostetokt en gang i året, men nå har jeg ikke røykt en eneste sigarett på 4,5 år, og jeg har heller ikke hatt så mye hosting i de siste årene heller. Ikke før nå... Det er ikke tørrhoste jeg har, men slim jeg hoster på, men jeg aner ikke hvorfor jeg får det så ofte heller. Jeg kler meg noelunde fornuftig mener jeg, ikke røyker jeg heller. Er jo så irriterende når en ikke får sove og heller bare vekker hele huset. Blir nok nødt til å få meg en time hos lege for undersøkelse. Men jeg lurer på om det er noen som har opplevd tilsvarende og hva diagnose en fikk da.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Jeg hoster og hoster og jeg holder på å bli gal! Det som irriterer mest er at jeg har hatt det litt for ofte nå, før jul hadde jeg lungebetennelse. I februar/ mars hadde jeg noen dager med skikkelig hoste som jeg heldigvis fikk bukt med medisin. Ny runde i april/ mai og nå er det hosting igjen.... Den gangen jeg røykte så hadde jeg kanskej en skikkelig hostetokt en gang i året, men nå har jeg ikke røykt en eneste sigarett på 4,5 år, og jeg har heller ikke hatt så mye hosting i de siste årene heller. Ikke før nå... Det er ikke tørrhoste jeg har, men slim jeg hoster på, men jeg aner ikke hvorfor jeg får det så ofte heller. Jeg kler meg noelunde fornuftig mener jeg, ikke røyker jeg heller. Er jo så irriterende når en ikke får sove og heller bare vekker hele huset. Blir nok nødt til å få meg en time hos lege for undersøkelse. Men jeg lurer på om det er noen som har opplevd tilsvarende og hva diagnose en fikk da. Hei! Kjenner så godt til det problemet der. Jeg har vært plaget med akkurat det samme til tider. langvarig kikhoste..men hoster som regel slim opp på morgenen, og tørrhoste på kvelden.Jeg har blitt konstantert med clamydia-lungebetennelse....Noe som gjerne forekommer hos unge mennesker, og som faktisk smitter.....Det er en lungebetennelse som kan variere fra mild type til veldig langvarig og plagsom... Du kan ta deg en tur til legen , men får du ikke time med en gang så burde du spørre etter en hostemikstur som heter cosylan. den er morfin i som demper hosterefleksen, og du vil lindre plagene samtidig som du vil få litt hvile dersom det går utover søvnen din.....LYKKE TIL! Og god bedring
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå