Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I de fleste oppskrifter jeg er borti står det bare hvilken temperatur ovnen skal settes på, men ikke om man skal benytte varmluft eller over- og undervarme.

Stort sett bruker jeg over- og undervarme, men opplever at veldig mye av det jeg lager trenger mye lengre tid i ovnen enn det som står i oppskriften. Komfyren er bare et par år siden, og det har vært slik hele tiden, så går ut i fra at det ikke er noe feil med den.

Så altså, hvis det ikke står spesifisert i oppskriften, hvordan skal jeg da vite hva jeg skal sette stekeovnen på? Er det en standard her som jeg ikke har fått med meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Mim*
Skrevet

Temperaturen er vanlig over- og undervarme om ikke noe annet står.

Rart at det du lager trenger mye lenger tid i ovnen enn angitt. Er det noe spesielt som pleier å ta lang tid? Sikker på at du setter det på riktig rille i ovnen?

Skrevet

Hm, det er jo det jeg også egentlig har tenkt. At det er over- og undervarme som er "standarden".

Nei, er ikke noe spesielt som tar lang tid. Alt egentlig, fra Grandiosa til boller, via creme brulee, kaker og lammelår. Enkelte ting står opp mot dobbelt så lenge som det som står i oppskriften.

Setter ting midt i ovnen så sant ikke noe annet står i oppskriften.

Kanskje det er mulig å få tak i et termometer eller noe, slik at jeg kan få målt temeraturen. Kanskje det har vært noe galt med termostaten hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...