Gå til innhold

Fryktelig sulten etter trening


Gjest Gjest_Kjersti_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kjersti_*

Jeg har noen måneder trent 2-3 ganger i uken, veksler mellom styrke, sykling og løping stort sett. De gangene jeg har ganske kraftige treningsøkter, som halvannen times sykkeltur, blir jeg så sulten etterpå at jeg nærmest desperat hiver i meg masse mat og det som finnes i skapet. Det er ikke en vanlig sultfølelse, men så intens at jeg ikke kan la være å spise føles det som. Det resulterer i at jeg får i meg en god del kalorier, ikke bare sunne. Får ekstra dilla på ting med sukker. Resultatet er at jeg ikke går ned i vekt etter at jeg begynte å trene. Er det noe jeg kan gjøre for å holde sulten på et normalt nivå? Jeg drikker forøvrig kun vann mens jeg trener. Hvor mye er greit å spise etter en lang økt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Charlotte_*

Så bra at du er så flink å trene da:))

Jeg blir også fort sulten etter trening og løser problemet med å enten ha med meg en proteinshake på trening(på noen sentre får man lov å legge de igjen i kjøleskapet mens man trener) eller ha den klar hjemme i kjøleskapet.

På den måten får man fyllt opp sulten som er kommet med de riktige byggesteinene:)

Proteinshakene fåes i mange forskjellige smaker og man kan blande med vann eller melk :) mMmm sier nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du nok før du trener? Hvis jeg ikke gjør det blir jeg forferdelig slapp og sulten etter treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du nok før du trener? Hvis jeg ikke gjør det blir jeg forferdelig slapp og sulten etter treningen.

Det første som slo meg også..

Fortell oss hva du spiser evt. før treningene dine og hvor lenge før øktene du spiser..

Les her ang. mat før og etter trening, kanskje det kan hjelpe deg litt..

http://www.fitnessprat.no/showthread.php?t=2182

http://www.nif.idrett.no/files/%7B94ED58DD...D5534A2C%7D.pdf

http://www.treningsmagasinet.no/wip4/mat-f...d.epl?id=232348

http://www.iform.no/pub/art.php?id=81

http://www.iform.no/pub/art.php?id=12

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å være sulten etter trening. Slutt med kaloritelling og dette evinnelige vektmaset så skal du se at ting blir mer harmoniske - også vektmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Spis før du trener, og sørg for å ha noe egnet/sunt klart i kjøleskapet til du kommer hjem, så slipper du å hive i deg en pose potetgull liksom. Ellers er det jo ikke SÅ farlig, du er flink som trener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt vanlig å være sulten etter trening.

Jeg får spesielt aldri verre oksehunger enn etter tunge markløft. Da tror jeg at jeg kunne spist en kilo kjøtt, eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
Spiser du nok før du trener? Hvis jeg ikke gjør det blir jeg forferdelig slapp og sulten etter treningen.

Jeg har ikke tenkt på at jeg skal spise ekstra før jeg trener. Spiser som regel vanlig middag i 16-tiden og spiser ikke noe før jeg trener tidlig om kvelden, oftest ved 19-tiden.

Dere som har greie på trening har kanskje noen forslag til noe jeg kan spise rett før? Har det noe å si om det er karbohydrater/proteiner for å få best utbytte av treningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt på at jeg skal spise ekstra før jeg trener. Spiser som regel vanlig middag i 16-tiden og spiser ikke noe før jeg trener tidlig om kvelden, oftest ved 19-tiden.

Dere som har greie på trening har kanskje noen forslag til noe jeg kan spise rett før? Har det noe å si om det er karbohydrater/proteiner for å få best utbytte av treningen?

Prøv å spis en skive grovbrød og drikk et glass melk ca 1 time før du trener, og se om det hjelper :)

Edit: Nå har ikke jeg så mye peiling når det gjelder kosthold når man trener, så er ikke sikkert dette er "riktig".

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leser artiklene jeg har postet til deg vil du få masse god kunnskap mtp. mat før og etter trening! Enig med Venus her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*

Hvorfor trene? Hvorfor presse seg selv alt for hart avgårde på en assfaltvei hver eneste dag? Hvorfor betale hundrevis, kansje tusenvis av korner i måneden når du heller bare kan gå en tur?

Jeg har ikke lest mange av inleggene over, men skriver nå likevel noe jeg har hatt lyst til å ha skrevet lenge. Jeg er en 14 år gammel jente som før slet med selvbilde i forhold til egen kropp. Å trene klarte jeg bare å holde ut med i maks en uke, så det nyttet ikke for meg. Jeg var jo egentlig ikke overvektig, og det er jeg klar over i dag. Men noe mer fett på kroppen trengte jeg ikk, og det trenger jeg heller ikke i dag. Fir å holde vekten, og for å holde meg i form passer je gpå å bevege meg i form av turgåing hver dag. Du kommer i form hvis du bare yter ekstra i oppoverbakkene! Gå en halvtimes/times tur hver dag, så skal jeg love dere at det hjelper! Ingenting er så kipt som et strengt, hart treningsprogram. Kos deg mens du er aktiv i stedet!

Det nytter for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...