Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Ja, som kjent så har de funnet ut at når vi dør, mister vi 30 gram. Dette tallet er likt hos alle personer, og det tyder på at noe som var der før vi døde, er borte etter døden har inntruffet. Noe mer enn det er det ingen som har funnet ut. Så: Hva tror dere de 30 grammene er?
Gjest strykebrett Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 (endret) Vel, man mister jo kontroll over blæra når man mister bevisstheten, kanskje det bare er fordi folk tisser på seg når de dør. Kan også ha noe med forskjellige massers påvirkning av temperaturforskjellen i død/levende kropp kanskje? Endret 14. juni 2009 av strykebrett
Midgard Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Ja, som kjent så har de funnet ut at når vi dør, mister vi 30 gram. Dette tallet er likt hos alle personer, og det tyder på at noe som var der før vi døde, er borte etter døden har inntruffet. Noe mer enn det er det ingen som har funnet ut. Så: Hva tror dere de 30 grammene er? EN MYTE !!
Mann 42 Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Ja, som kjent så har de funnet ut at når vi dør, mister vi 30 gram. Dette tallet er likt hos alle personer, og det tyder på at noe som var der før vi døde, er borte etter døden har inntruffet. Noe mer enn det er det ingen som har funnet ut. Så: Hva tror dere de 30 grammene er? Tror ikke noe videre på det. JEg tror det er en myte. Hvem er det forøvrig som sier at det er slik? Det burde jo være av interesse for vitenskapen ettersom det er en målbar størrelse.
Gjest VinglePetter Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Myten sier ikke 30, men 21 gram bare så det er sagt. "There is no need to ask this question, as it has not been established that humans lose 21 grams of weight @ death. The entire question is a myth which began with an experiment in the 1900's on a few dying people and a few dying dogs. It has never been replicated or verified."
Gjest penguinlakris Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 (endret) De 30 grammene skal altså være sjelen? Ergo er sjelen materiell? Strider vel med omtrent alle religioners oppfatning av sjelen. Hvilken tilhører du? Er Gud også materiell? Endret 15. juni 2009 av penguinlakris
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 (endret) Sjelen er ikke materie ( vist man skal tro på det som blir sakt av de religiøse ) Innlegget er endret iht reglene Bond, mod Endret 11. desember 2009 av Bond
Gjest religiøs Skrevet 15. juni 2009 #8 Skrevet 15. juni 2009 De 30 grammene skal altså være sjelen? Ergo er sjelen materiell? Strider vel med omtrent alle religioners oppfatning av sjelen. Jepp, men så lenge vi har stelt i stand litt folkelig skepsis rundt det etablerte vitenskapelige, rasjonelle virkelighetssynet vinner vi jo på en måte likevel.
Gjest D-shol Skrevet 15. juni 2009 #9 Skrevet 15. juni 2009 Det er forøvrig gram minus det man evnt. mister av kroppsavføring. Jeg tror det er oksygen som har svirret rundt i kroppen, man har alltid litt av det både her og der.
Gjest Dora Flanica Skrevet 15. juni 2009 #10 Skrevet 15. juni 2009 Det er vanlig at når folk dør at de mister kontroll over blære og lukkemuskel, så de grammene er vel diverse gasser og urin/avføring. Logisk og enkelt.
Mann 42 Skrevet 15. juni 2009 #11 Skrevet 15. juni 2009 Myten sier ikke 30, men 21 gram bare så det er sagt. "There is no need to ask this question, as it has not been established that humans lose 21 grams of weight @ death. The entire question is a myth which began with an experiment in the 1900's on a few dying people and a few dying dogs. It has never been replicated or verified." Det ante meg.
Gjest Hans72 Skrevet 8. desember 2009 #12 Skrevet 8. desember 2009 Myten sier ikke 30, men 21 gram bare så det er sagt. "There is no need to ask this question, as it has not been established that humans lose 21 grams of weight @ death. The entire question is a myth which began with an experiment in the 1900's on a few dying people and a few dying dogs. It has never been replicated or verified." Kilde?
Midgard Skrevet 8. desember 2009 #13 Skrevet 8. desember 2009 Kilde? Du vil altså ha en kilde for at noe IKKE er gjort ? Hvem trur du lage lange avhandliger om forsøk som IKKE er gjort ? Jeg forstår rett og slett ikke spørsmålet ditt. Det du kan gjøre er å bevise han feil, men å komme med kilder som viser at det ER utfor slike forsøk og at de er bekreftet/av bekreftet.
Étaín Skrevet 9. desember 2009 #14 Skrevet 9. desember 2009 EN MYTE !! Hvorfor store bokstaver og flere utropstegn? Blir du sint hver gang noen spør om ting du synes er dumt? I såfall sier det vel mest om deg. Myten sier ikke 30, men 21 gram bare så det er sagt. "There is no need to ask this question, as it has not been established that humans lose 21 grams of weight @ death. The entire question is a myth which began with an experiment in the 1900's on a few dying people and a few dying dogs. It has never been replicated or verified." Det ante meg. Men betyr det at det har vært forsøkt replicated and verified, eller bare at ingen har giddet å ta seg bryet fordi de allikevel ikke tror det er verdt tiden?
Mann 42 Skrevet 9. desember 2009 #15 Skrevet 9. desember 2009 Hvorfor store bokstaver og flere utropstegn? Blir du sint hver gang noen spør om ting du synes er dumt? I såfall sier det vel mest om deg. Men betyr det at det har vært forsøkt replicated and verified, eller bare at ingen har giddet å ta seg bryet fordi de allikevel ikke tror det er verdt tiden? Det virker litt tafatt å tviholde på myten når det ikke engang kan påvises at det grunnleggende premisset, nemlig tapet av 21 gram ved døden, er korrekt.
Étaín Skrevet 10. desember 2009 #16 Skrevet 10. desember 2009 Jeg spurte om det var forsøkt replicated og verified. Hva er det du svarer på?
Gjest VinglePetter Skrevet 10. desember 2009 #17 Skrevet 10. desember 2009 Jeg spurte om det var forsøkt replicated og verified. Hva er det du svarer på? Det er jo de som kommer med en påstand om at mennesket mister 21 gram ved død som må dokumentere funnene sine. Det er ikke opp til skeptikerne og replikere og verifisere dette. Forøverig: http://www.snopes.com/religion/soulweight.asp
Gjest Hans72 Skrevet 10. desember 2009 #18 Skrevet 10. desember 2009 Du vil altså ha en kilde for at noe IKKE er gjort ? Hvem trur du lage lange avhandliger om forsøk som IKKE er gjort ? Jeg forstår rett og slett ikke spørsmålet ditt. Det du kan gjøre er å bevise han feil, men å komme med kilder som viser at det ER utfor slike forsøk og at de er bekreftet/av bekreftet. Det er vel åpenbart: Jeg lurer på hva som er kilden for den uthevete påstanden hans, den som står i gåsetegn.
Gjest VinglePetter Skrevet 10. desember 2009 #19 Skrevet 10. desember 2009 Det er vel åpenbart: Jeg lurer på hva som er kilden for den uthevete påstanden hans, den som står i gåsetegn. Det spiller vel ingen rolle hvor teksten jeg limte inn ble hentet fra? Hvis du mener at det kan være feil, får du bare finne ut selv om testene noen gang ble verifisert. Hvis du ikke finner noe, er det vel teoretisk mulig at det jeg limte inn stemmer? Forøverig: http://www.snopes.com/religion/soulweight.asp
toth Skrevet 10. desember 2009 #20 Skrevet 10. desember 2009 Om noe som helst så er det mangel på bevegelse, hjerterytme og småbevegelser gjør at du veier mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå