Gjest Gjest_Line_* Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Hva gjør dere for å få vekk menssmerter? Jeg har kraftige menssmerter 3-4 dager hver mens, og er nødt til å ta litt smertestillende for dette (liker IKKE å måtte ta det) ikke alltid det hjelper heller... Andre tips til hva man kan gjøre? Au!!
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Hva bruker du? Ibux og Naproxen er de beste reseptfrie som er på markede. Det er veldig viktig å ta de med en gang du kjenner smertene komme, da virker de best.
Juso Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Jeg synes 1 paracet 500mg og 1 ibux 200 mg funker bra. Ellers så anbefaler jeg at du tar deg en lang og varm dusj, evt en joggetur. Da får du nemlig tankene over på noe annet. Det er lett å ha "mer" vondt om man går og tenker på at man har vondt hele tiden. Du kan også få tabeletter som hjelper for menssmerter, men da må du oppsøke lege, og få det på resept.
Gjest tarra Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Hva gjør dere for å få vekk menssmerter? Jeg har kraftige menssmerter 3-4 dager hver mens, og er nødt til å ta litt smertestillende for dette (liker IKKE å måtte ta det) ikke alltid det hjelper heller... Andre tips til hva man kan gjøre? Au!! Hei =) Selv bruker jeg paracet for å bli kvitt menssmerter. Men søker du på internett så kan man finne masse forskjellige øvelser innen yoga og div. for å bli kvitt smertene
Susieseys Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 Har hatt sterke menssmerter siden jeg fikk mensen for første gang, med kramper og smerte fører til hyling og skriking. Jeg begynnte å bruke ibux men til slutt funket de ikke lenger. Det ble så gale for meg at jeg måtte gå over til p-piller for å kvitte meg me smertene. Men det er bare i de værste tilfeller. Ibux burde holde, ellers varmepose/pute på magen kan hjelpe, holde deg unna coffein.
Juso Skrevet 14. juni 2009 #7 Skrevet 14. juni 2009 Paracet og Ibux er jo ikke bra i lengden. Jeg går på p-piller, og får nesten bare verre menssmerter ved bruk av disse.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #8 Skrevet 15. juni 2009 Paracet og Ibux er jo ikke bra i lengden. Jeg går på p-piller, og får nesten bare verre menssmerter ved bruk av disse. Det er jo ikke snakk om å bruke Paracet og Ibx hver dag, men i kanskje to dager i mnd, det er ihvertfall ikke noe problem. Jeg har veldige menssmerter og vanlige reseptfrie smertestillende fungerer ikke på meg. Vi er forskjellige sånn er det bare. Prøv i første omgang Ibux eller Naproxen, de er de beste mot menssmerter, sånn i første omgang.
Gjest Gjest_Monica_* Skrevet 15. juni 2009 #9 Skrevet 15. juni 2009 Hvis du har ekstreme smerter kan du høre med legen om du kan få resept på tabletter som heter Cataflam, Disse er beregna på menssmerter, må tas med en gang du kjenner vondt, venter du for lenge funker ikke tablettene. Du kan jo søke på de i nettet å få mer info.
yoga Skrevet 15. juni 2009 #10 Skrevet 15. juni 2009 Jeg hadde grusomme menssmerter før jeg begynte på p-piller, men etter jeg begynte på dem er mensperioden blitt nesten smertefri. Kanskje det kunne vært noe å prøve?
Avalon Skrevet 15. juni 2009 #11 Skrevet 15. juni 2009 Hvis du har ekstreme smerter kan du høre med legen om du kan få resept på tabletter som heter Cataflam, Disse er beregna på menssmerter, må tas med en gang du kjenner vondt, venter du for lenge funker ikke tablettene. Du kan jo søke på de i nettet å få mer info. Cataflam er himmelsk! Til slutt virka ingen reseptfrie smertestillende på mine menssmerterlenger, og prvde flere på resept som heller ikke virket. Men cataflam virket så det sang! Jeg har endometriose i tillegg, og da har man ekstreme menssmerter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå