Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det hadde jeg til middag i dag, sammen med brød stekt i smør og gressløk.

Ble overrasket over hvor godt dette egentlig var. hadde aldri trudd vi skulle like det, og lagde kun for at ungene hadde lyst å smake.

Noen andre som pleier å spise dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har spist det en gang, når jeg var yngre, og jeg husker hvor skeptisk jeg var til det. Men fy søren så godt det var, jeg tror vi hadde brød ved siden av. Av en eller annen grunn så har jeg ikke spist det etter det, men jeg har lyst til å smake det igjen.

Til alle der ute, prøv det, ikke la "brenneslen" skremme dere. :D

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har spist det en gang, når jeg var yngre, og jeg husker hvor skeptisk jeg var til det. Men fy søren så godt det var, jeg tror vi hadde brød ved siden av. Av en eller annen grunn så har jeg ikke spist det etter det, men jeg har lyst til å smake det igjen.

Til alle der ute, prøv det, ikke la "brenneslen" skremme dere. :D

Bor i Oslo og det er ikke akkurat så fristende å plukke ingredienser til middagen borti gata. Kan jo sikkert dra opp i marka, men litt voldsomt å reise av gårde for å kun plukke brennelse.

Er det noe spesielt man bør se etter unngå når man plukker de?

Trenger man veldig mye til to personer?

Skrevet
Bor i Oslo og det er ikke akkurat så fristende å plukke ingredienser til middagen borti gata. Kan jo sikkert dra opp i marka, men litt voldsomt å reise av gårde for å kun plukke brennelse.

Den porsjonen jeg ble til 4 .

Jeg hadde 3 dl brennesle. Pass på å plukk de minste bladene.

Gjest Gjest
Skrevet

Best å plukke nå før St.Hans, ca, i hvert fall før de blomster av. Plukk gjerne der hvor de har blitt holdt nede så bladene er små og nye, men det har ikke så mye å si så lenge du forveller og hakker godt og ikke bruker stilkene vil jeg tro. Mengde og sånt - sammenlikn med spinatretter, brennesle og spinat kan brukes om hverandre unntatt der spinaten brukes fersk, selvsagt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...