Gjest Gjest_Sulten_* Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Noen som har idé om hvordan Big Horn behandler kjøttet de serverer? Det er mye bedre enn det jeg klarer å lage hjemme. Jeg vet at de griller kjøttet, og det setter god grillsmak, men de må marinere kjøttet på en eller annen måte. Men hvordan? Noen som vet?
Gjest najki Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Jeg vet ikke hvordan de gjør det på Big Horn, men leste her i sta at amerikanerne marinerer kjøttet i øl og cola (med sukker). Prøver å lete etter linken, men den ser ut til å ha forsvunnet...
Convallaria_ Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 De får også kjøpt kjøtt av mye bedre kvalitet enn det vi får på butikken...
ejoty Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Jeg vet ikke hvordan de gjør det på Big Horn, men leste her i sta at amerikanerne marinerer kjøttet i øl og cola (med sukker). Prøver å lete etter linken, men den ser ut til å ha forsvunnet... Er kanskje denne? Vet ikke om jeg har tenkt til å teste det ut med det første
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Kjøttet på Big Horn er ikke marinert;) De får tak i prima kjøtt som er godt mørnet! i tillegg steker man biffen som den skal stekes;)
Gjest najki Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 Er kanskje denne? Vet ikke om jeg har tenkt til å teste det ut med det første Ja, der var den gitt! Jeg synes det høres utrolig spennende ut. På fridays marinerer de jo noe kjøtt i Jack Daniels, og det smaker jo godt, så hvorfor ikke?
Gjest SmallTalk Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 Så vidt jeg veit så marinerer ikke BigHorn biffen. Det har ihverttfall ikke stått noe om marinade når jeg har vært inne på hjemmesidene deres for å sjekke ut ingrediensene i de forskjellige rettene deres. En av hovedgrunnene til at biffen på BigHorn er mye bedre enn hjemme er at kjøttet er nok mørnet. For at kjøtt skal bli skikkelig mørt og godt så må det ligge til mørning en god stund, noe som ikke skjer med kjøttet du f.eks får kjøpt på butikken. En annen grunn til at biffen der blir mye bedre er at kjøttet blir stekt riktig.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #8 Skrevet 15. juni 2009 Jeg aner ikke hvordan de gjør det på Big Horn, men jeg ville bare si at det faktisk er veldig godt å marinere kjøtt med øl og cola. Det smaker igrunnen utmerket!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå