Gå til innhold

Småbyer i Nord-Tyskland


Gjest Gjest_Guri_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Guri_*

Hei!

Skal kjøre til Danmark i sommer men har også lyst til å titte nedom Nord-Tyskland.

Det er ikke aktuelt med Hamburg eller Berlin, men har tittet litt på Bremen som største byen. Noen som har vært der?

Vil også gjerne ha tips til mindre byer (Dorfer) i Nord-Tyskland. Har hørt at Celle skal være fint og har sett bilder derfra, ser hyggelig ut.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Haha. Ut fra overskriften skulle jeg inn og tipse om Celle, men ser at det har du allerede nevnt. Det er hvertfall en koselig og sjarmerende småby. Helt klart verd et lite besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som allerede nevnt er Celle absolutt verdt et besøk, koselig gammel bydel med bidingsverkshus. I tillegg er jo Lubeck verdt et besøk.

Charlotte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Jeg kommer rett fra Bremen, og kan anbefale byen på det varmeste. :)

Gamlebyen er kjempe fin, og byen er utrolig godt bevart. I tillegg trenger man ikke være noen kløpper i tysk der. For en gangs skyld så snakket nesten alle habil engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lübeck er koselig ja :) Jeg likte også Cloppenburg veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av de tyske byene jeg har vært vil jeg tilbake til Bremen og Greifswald. Sistnevnte mest for å se hvordan det er blitt der nå, var der året etter muren forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Reiseglad jente

Jeg var i Celle nå i vår og etter å ha hørt så mye om det i årevis må jeg si jeg ble litt skuffet da jeg kom dit.

Ja, klart det var koselig med bindingsverkshus men ellers var det lite å se. Så hvis man bare vil se bindingsverkshus er det jo stedet å dra til. Byen har også ikke vært spesielt flinke med skilting av butikker/restauranter. Med så fine hus burde man hatt regler for skilter og reklame, ikke bare satt opp som om det skulle være hvilken som helst by. Det ødela veldig inntrykket synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...