Gjest Linni19 Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Har et spørsmål som jeg håper noen tar seg tid til å lese: Jeg har aldri hatt kontroll over når jeg skal ha mensen osv, bare sånn ca "i slutten av hver måned" og de varierer også litt. Sist jeg begynte å blø er nå ca 25 dager siden. Jeg blødde i 17-18 dager i strekk, men fikk ikke menssmerter (det får jeg alltid) og jeg blødde ikke mye friskt "tykt" blod som jeg pleier å gjøre i hvert fall de første mensdagene. Jeg blødde litt hver dag, litt brunlig blod. Har nå gått litt over 1 uke siden jeg stoppet helt å blø, men nå idag fikk jeg menssmerter og begynte å blø ikveld. Dette er jo ikke helt normalt... Min vanlige mens pleier å være c 5-6 dager. Lengste jeg har hatt er vel 9-10 dager. Noen som vet hva dette kan være? (jeg bruker ingen form for prevensjon)
Gjest Maxtor Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Det kan hende hvem som helst. Og en lege kan skrive ut en resept på noen piller som stopper mensen. Er utrulig slitsomt å ha mensen i flere uker.
*Numi* Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Det kan hende du har lettblødende livmortapp. Bestill time hos gynekolog så finner de raskt årsaken til problemet. Har det selv, og det ter seg som du beskriver. Det er helt ufarlig, men fryktelig ubehagelig, og kan ofte behandles. Det kan selvfølgelig være noe annet, så ville dratt til gynekolog uansett for å utelukke celleforandringer el.l.
Gjest Blubberella Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Jeg mistet mensen i en måned, for så å ha den i to måneder i strekk... Først småblødninger, og så etterhvert kraftige blødninger. Jeg var hos spesialist og ble undersøkt, men jeg hadde visstnok "bare" en hormonforstyrrelse. Det kan jo være det du har, især siden du ikke har ordentlig regelmessige perioder (det hadde ikke jeg heller før).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå