Gjest Gjest_Undrende_* Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Hvor langt drar dere damer likestilling når det kommer til sex? En dame som "gjør alt" for sin mann blir kanskje sett litt ned på av feminister som tar likestilling veldig seriøst. Om damen gjør "alt for sin mann" selv om hun ikke alltid har veldig lyst til det, eller om hun faktisk gjør det fordi det gir henne mye lyst er jo vanskelig å vite med sikkerhet. Men i denne diskusjonen så forutsetter vi at hun uansett ikke blir presset til å gjøre noe hun absolutt ikke liker. Dere damer, synes dere det er greit å gi mannen sex, selv om dere ikke føler lyst selv? Hvis f.eks dere bare føler lyst til å ha sex 1 gang per uke, mens mannen dere er sammen med vil ha sex 5 ganger pr uke. Ville dere vært villig til å ha sex 5 ganger pr uke da? For å glede mannen? Da mener jeg ikke ligge der som en potetsekk og "lide", men kanskje gi ham en blow job, og la ham pule. Eller er dette et tilbakeslag for likestilling?
Gjest Gjest_Selma_* Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 I mitt ekteskap har vi likestilling i den forstand at vi begge gjør hva vi kan for å tilfredstille hverandre. Uansett er sex såpass deilig at man straffer seg selv like mye som partneren om man sier nei.
fin_bil Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Jeg føler ikke det har noe med likestilling å gjøre. Jeg kan godt velge å ha sex med kjæresten min selv når jeg enkelte ganger ikke er så veldig lysten. Nå er det jo sånn at jeg ikke har noen vanskeligheter med å si nei de gangene jeg virkelig ikke har lyst eller overskudd. Men for min del føler jeg at ved å ha sex selv de gangene jeg egentlig ikke er veldig lysten så holder jeg appetitten ved like. Sex avler lyst!
Gjest Purple Haze Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 For det første så krever jeg ingenting når det gjelder sex. Her er det gjensidighet som er greia. Ikke tror jeg kjæresten min hadde syns det var ok å ha sex, hvis jeg skulle "lide" meg gjennom det. Da ville han foretrukket å onanere. Skjønner meg ikke på menn som vil ha sex med en dame som ikke har lyst. Jeg kunne aldri i livet ha sutret meg til sex, hvert fall.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 Hvis din mann var veldig kåt, mens du selv ikke følte noen sexlyst. Ville du gitt ham en blow job da hvis han ba om det? I dette eksemplet så gjør man noe kun for å glede sin mann.
NoAngel Skrevet 13. juni 2009 #6 Skrevet 13. juni 2009 Hvis din mann var veldig kåt, mens du selv ikke følte noen sexlyst. Ville du gitt ham en blow job da hvis han ba om det? I dette eksemplet så gjør man noe kun for å glede sin mann. for min del kommer det helt ann på situasjonen, hvordan dagen min har vært osv.
Gjest fisk Skrevet 13. juni 2009 #7 Skrevet 13. juni 2009 Hvis din mann var veldig kåt, mens du selv ikke følte noen sexlyst. Ville du gitt ham en blow job da hvis han ba om det? I dette eksemplet så gjør man noe kun for å glede sin mann. Ja, det gjør jeg. Og han gjør det på meg de gangene han ikke har lyst på sex.
Gjest womenwomen Skrevet 13. juni 2009 #8 Skrevet 13. juni 2009 Hvor langt drar dere damer likestilling når det kommer til sex? En dame som "gjør alt" for sin mann blir kanskje sett litt ned på av feminister som tar likestilling veldig seriøst. Om damen gjør "alt for sin mann" selv om hun ikke alltid har veldig lyst til det, eller om hun faktisk gjør det fordi det gir henne mye lyst er jo vanskelig å vite med sikkerhet. Men i denne diskusjonen så forutsetter vi at hun uansett ikke blir presset til å gjøre noe hun absolutt ikke liker. Dere damer, synes dere det er greit å gi mannen sex, selv om dere ikke føler lyst selv? Hvis f.eks dere bare føler lyst til å ha sex 1 gang per uke, mens mannen dere er sammen med vil ha sex 5 ganger pr uke. Ville dere vært villig til å ha sex 5 ganger pr uke da? For å glede mannen? Da mener jeg ikke ligge der som en potetsekk og "lide", men kanskje gi ham en blow job, og la ham pule. Eller er dette et tilbakeslag for likestilling? Likestilling er å respektere og akseptere partneren - når de ikke vil ha sex ..-uansett om det er mann eller kvinne .Man maser ikke om sex eller krever det . Det er jo ufint . Og motsatt av hva jeg forbinder med likestilling . En mann som maser eller krever sex av en som åpenbart ikke har lyst selv - de utøver jo en form for undertrykking og viser lav og ingen respekt eller empati med partneren sin når de maser etter et nei ! . Ufrivillig sex er faktisk skadelig for alle - både menn og kvinner . Jek kunne aldri tenkt meg å mase om sex - om han var kjempetrøtt og sliten .Herregud så " ufint " å gjøre det . Ingen maser på meg heller -man respekterer da hverandre såpass mener nå jeg .
Gjest D-shol Skrevet 13. juni 2009 #9 Skrevet 13. juni 2009 (endret) ... Endret 6. august 2009 av D-shol
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #10 Skrevet 13. juni 2009 Hva har dette med likestilling å gjøre? :klø:
fin_bil Skrevet 13. juni 2009 #11 Skrevet 13. juni 2009 Vanligvis kommer sex i denne rekkefølgen: Lyst, vilje, handling nytelse. Noen ganger er man kanskje ikke helt motivert for sex, og da velger jeg å jobbe med meg selv, forutsatt at jeg har vilje til å ha sex. Rekkefølgen snus enkelt om: Vilje, handling, lyst, nytelse. For min del handler det om å lete litt etter motivasjonen, og når man da kommer igang er det en ren nytelse som igjen øker appetitten. Har man lite sex går lysten litt i dvalemodus for min del, da kan det være lett å komme inn i en ond sirkel, med tanke på at lite og da kanskje dårlig sex minsker sexdriften. Da er det viktig å selv ta ansvar for å vekke lysten. I mitt tilfelle er det helt klart at mye og god sex øker sexdriften. Men det som er viktig er at begge partene har et ønske om at det seksuelle skal fungere. Jeg vil absolutt ikke oppfordre til pliktsex. De gangene man rett og slett ikke eier lyst eller vilje må man pent takke nei.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #12 Skrevet 13. juni 2009 Hva har dette med likestilling å gjøre? :klø: Spørsmålet dreier seg om damen skal tilfredstille mannens lyst, selv om hun ikke føler lyst selv. En dame som gjør dette, blir kanskje sett litt ned på av feminister. De vil kanskje påstå at damen lar seg utnytte osv. Av svarene ser man at det er ulike instillinger til dette spørsmålet.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #13 Skrevet 13. juni 2009 Spørsmålet dreier seg om damen skal tilfredstille mannens lyst, selv om hun ikke føler lyst selv. En dame som gjør dette, blir kanskje sett litt ned på av feminister. De vil kanskje påstå at damen lar seg utnytte osv. Av svarene ser man at det er ulike instillinger til dette spørsmålet. Om damen skal, som i et påbud? Er det altså dette feministene skriker om... Det er veldig individuelt hvordan sex fordeles i forskjellige forhold, og dette er i høyeste grad en privat sak innenfor husets fire vegger. Så lenge begge parter har like rettigheter til å rettsforfølge overgrep er det 100% likestilling på dette området, i ordets rette forstand.
Gjest Elfrida Skrevet 13. juni 2009 #14 Skrevet 13. juni 2009 Jeg anser meg selv som feminist, men hva voksne folk ønsker å gjøre med hverandre i sitt eget soverom (eller hvor som helst jeg slipper å se dem) er 100 % opp til dem selv. Hvis en kvinne ønsker å ha sex med mannen sin selv om hun ikke har så lyst er ikke det på noen måte undertrykking. Det er hennes eget valg. Hvis hun ønsker at mannen skal behandle henne som en hund og piske henne, spytte på henne og tråkke på henne og det som er, så er heller ikke dette undertrykking. Det dreier seg om frivillighet. Så lenge sexen er frivillig og ønsket av to (eller flere) voksne mennesker så er alt i sin skjønneste orden for min del.
Cata Skrevet 13. juni 2009 #15 Skrevet 13. juni 2009 Jeg vil absolutt ikke oppfordre til pliktsex. De gangene man rett og slett ikke eier lyst eller vilje må man pent takke nei. Signerer på denne. Av og til er det mer vilje som teller enn egentlig lyst . I enkelte tilfeller så kan jeg fint ha sex med partneren uten at jeg har så voldsomt lyst selv, rett og slett fordi han synes det er godt. Og det er frivillig fra min side fordi jeg synes det er fint når han har det fint. Det ville nok stilt seg litt annerledes hvis dette hadde vært regelen og ikke unntaket, eller hvis han hadde krevd sex i stedet for å ønske det. Da ville jeg nok ikke vært like medgjørlig. Men som oftest ender vi jo opp med å ha lyst begge to, så fremt en av oss tar initiativet. Så lenge det er snakk om frivillighet og ikke tvang eller krav, så synes jeg ikke det kommer i konflikt med noen som helst likestillingstanke.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #16 Skrevet 13. juni 2009 Hvis man snakker om sex og pliktsex i den form som man diskuterer i denne tråden, så synes jeg det har med likestilling å gjøre ja. At menn og kvinner mener at kvinner er bruksgjenstander som har sin eneste verdi i å tilfredstille mannens behov. Jeg synes det er svært viktig med gjensidighet og frivillighet i et seksuelt forhold. Det betyr for meg at at begge parter har ansvar for egen hygge og vilje til å arbeide med den andres hygge. At kvinnen, som mannen, har sex selv om de egentlig ikke er kåt eller ønsker å prøve ut en seksuell fantasi til partner, kan handle om frivillighet og vilje og ønske for å ha en glad partner og har derfor ikke noe med likestilling å gjøre. Men hvis det er slik at det kun er kvinnen som skal vise slik frivillighet og ønske, så synes jeg ikke det er ok. Det er ikke likestilling når man mener det kun er mannen som trenger tilfredstillelse/ha det godt. Det er heller ikke likestilling at man mener kvinnen (og kun kvinnen) har plikt til å tilfredstille mannen. Både med tanke på når, hvordan og hvor. Noen menn og kvinner krever også at damen må vise ekte, genuin glede i å tilfredstille mannen hvor som helst, når som helst, hvordan som helst. Og gir man ikke dette, så er det ikke rart at mannen er utro. Å ha to ulike standarder for kvinner og menn i et seksuelt forhold er ikke for meg likestilling. Jeg krever ikke at mannen skal gjøre eller ikke gjøre slik og slik i senga, men menn må selvfølgelig møte mine krav om hvem som jeg er villig til å ha se med. Jeg ligger ikke med alle og enhver.
Gjest Maxtor Skrevet 13. juni 2009 #17 Skrevet 13. juni 2009 Vi utfører ikke seksuelle handlinger når den andre ikke har lyst. Å vite at partneren ikke har lyst gjør at jeg også ikke har lyst og motsatt. Enkelt og greit.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #18 Skrevet 13. juni 2009 Hvis man snakker om sex og pliktsex i den form som man diskuterer i denne tråden, så synes jeg det har med likestilling å gjøre ja. At menn og kvinner mener at kvinner er bruksgjenstander som har sin eneste verdi i å tilfredstille mannens behov. Jeg synes det er svært viktig med gjensidighet og frivillighet i et seksuelt forhold. Det betyr for meg at at begge parter har ansvar for egen hygge og vilje til å arbeide med den andres hygge. At kvinnen, som mannen, har sex selv om de egentlig ikke er kåt eller ønsker å prøve ut en seksuell fantasi til partner, kan handle om frivillighet og vilje og ønske for å ha en glad partner og har derfor ikke noe med likestilling å gjøre. Men hvis det er slik at det kun er kvinnen som skal vise slik frivillighet og ønske, så synes jeg ikke det er ok. Det er ikke likestilling når man mener det kun er mannen som trenger tilfredstillelse/ha det godt. Det er heller ikke likestilling at man mener kvinnen (og kun kvinnen) har plikt til å tilfredstille mannen. Både med tanke på når, hvordan og hvor. Noen menn og kvinner krever også at damen må vise ekte, genuin glede i å tilfredstille mannen hvor som helst, når som helst, hvordan som helst. Og gir man ikke dette, så er det ikke rart at mannen er utro. Å ha to ulike standarder for kvinner og menn i et seksuelt forhold er ikke for meg likestilling. Jeg krever ikke at mannen skal gjøre eller ikke gjøre slik og slik i senga, men menn må selvfølgelig møte mine krav om hvem som jeg er villig til å ha se med. Jeg ligger ikke med alle og enhver. Det er vel ingen som tvinger kvinner til å være i forhold de ikke trives i?? Menn og kvinners personlige syn på sex har ingenting med likestilling å gjøre. Like rettigheter for alle borgere uansett kjønn, det er likestilling.
Cata Skrevet 13. juni 2009 #19 Skrevet 13. juni 2009 Men hvis det er slik at det kun er kvinnen som skal vise slik frivillighet og ønske, så synes jeg ikke det er ok. Det er jeg helt enig i. Det må ligge en gjensidighet i det. Vi utfører ikke seksuelle handlinger når den andre ikke har lyst. Å vite at partneren ikke har lyst gjør at jeg også ikke har lyst og motsatt. Enkelt og greit. Men man vil muligens ikke alltid si at man ikke har lyst? Altså, hvis jeg ikke har spesielt lyst, men er mer i "ja vel, da" modus så vil jeg ikke si det hvis jeg merker at partneren vil og stemningen ellers er god, for for det første vet jeg jo at jeg kan ende med å få lyst, og for det annet er det greit å glede ham. Noe annet vil være hvis jeg ved en eller annen anledning virkelig føler motvilje mot sex (f.eks. når mensen er på sitt mest plagsomme ). Da forventer jeg at et "nei, ikke i kveld, kjære" blir respektert uten mer om og men.
Gjest Maxtor Skrevet 13. juni 2009 #20 Skrevet 13. juni 2009 Vi har ikke noe problem å si ifra om vi ikke har lyst. Samtidig har vi ikke noe problem å si ifra når vi har lyst heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå