Gjest MooCow Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 (endret) Jeg har hatt problemer med magen i et par aar naa uten aa ha klart aa finne ut hva som er galt. Var hos legen i dag og han skal ordne det saa jeg kan bli testet skikkelig(gastroskopi?). Men jeg har eksprimentert litt paa egenhaand og prøver aa unngaa diverse matvarer som det virker som om jeg reagerer paa, og jeg lurer paa om jeg burde slutte med det? Jeg spurte legen, men fikk egentlig ikke noe godt svar paa det. Endret 14. juni 2009 av MooCow
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Hvis du skal ta gastroskopi (og dette inkluderer sonde ned i tynntarmen, jeg kan ikke begrepene helt) bør du absolutt ikke kutte ut gluten i perioden før testing. Hvis du har cøliaki må du helst innta gluten for å kunne påvise nedbryting av tarmtottene.
Gjest MooCow Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Hvis du skal ta gastroskopi (og dette inkluderer sonde ned i tynntarmen, jeg kan ikke begrepene helt) bør du absolutt ikke kutte ut gluten i perioden før testing. Hvis du har cøliaki må du helst innta gluten for å kunne påvise nedbryting av tarmtottene. Ok, takk for svar.
Gjest MooCow Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Tror det er colonskopi jeg skal ta. Det blir artig du ... Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom et par uker med en mage som ser ut som en ballong og ikke noe soevn om natten.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Jeg synes du skal dobbeltsjekke med legen både hva slags test og hvilke forholdsregler du må ta. Det er dessverre ofte viktig å eksponere seg for det man tror man reagerer på om man skal få resultater av slike undersøkelser, men samtidig er det jo individuelt hva som er nødvendig. Det avhenger også av hvilken diagnose det er sannsynlig man har.
helledussen Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Tror det er colonskopi jeg skal ta. Det blir artig du ... Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom et par uker med en mage som ser ut som en ballong og ikke noe soevn om natten. Coloskopi er ikke artig men vær ikke redd for å be om smertestillende og beroligende så det blir minst mulig ubehagelig. Det er nyttig å få tatt undersøkelsen da det kan si noe om det er noe galt i tykktarmen. Kjenner igjen det med å ha en mage som en sperreballong! Lykke til og så håper jeg du får svar på om noe er galt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå