Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter å ser på Tv Norge, der kveldens sensasjonsopplag er overvektige barn. I programmet er det en person som avviser at menneskets gener er programmerte til å lagre reserver i kroppen. Og at det ikke er naturlig at barn er lubne , og at de isåfall bør settes på diett i tillegg til hard trening. Er det noen andre her som reagerer på dette?

Jeg trodde virkelig at forskning og fakta var kommet såpass langt at allmenheten forsto sammenhengen mellom programmert overlevelse og fettlagring i organismen (kroppen). Skuffet nå; jeg :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppfattet ikke programmet på den måten i det hele tatt.

Gjest white tiger
Skrevet

Jeg oppfatter heller ikke det programmet sånn. Du sier hard trening, og det er en kraftig overdrivelse siden det her er snakk om å gjøre hverdagen litt mer aktiv med lystbetont lek og lignende. Jeg så ingen av deltagerne bedrive hard trening.

Tror heller ikke gener og overvekt har noen særlig sammenheng. Kosthold og trening har alt å si. Har du overvektige foreldre er du selvfølgelig mer disponert for å få overvekt, men dette pga matvaner og dårlige mosjonsvaner som blir videreført fra foreldre til barn.

Gjest Gjest
Skrevet

Javel, disse svarne var vel ikke mer en jeg burde forvente på et allmenforum. Vil fremdeles være sammen med dere her, men ikke bruke min ekspertise på noen måte. Beklager!

Gjest bambi_25
Skrevet
Javel, disse svarne var vel ikke mer en jeg burde forvente på et allmenforum. Vil fremdeles være sammen med dere her, men ikke bruke min ekspertise på noen måte. Beklager!

Nei fordi folk ikke er enige så betyr det jo at man skal trekke seg helt unna og aldri gi andre råd!

Et diskusjons forum handler jo slettes ikke om å diskutere forskjellige meninger, der skal alle være enige med en person ellers vil den personen true med å aldri hjelpe andre mer.

Skrevet

Hvilken ekspertise? :forvirret:

Gjest Gjest_jerry_*
Skrevet

ekspertise sier du...

jeg studerte idrett en gang i tiden (i fjor..) og hadde en svært dyktig foreleser, han er høyt respektert blant sine. jeg var ikke den mest engasjerte studenten, så jeg har ingen begrunnelse for hva jeg sier nå annet at jeg husker at denne foreleseren sa det, men organismens vekt kan ikke begrunnes med arv. ca 30% ligger dog genetisk. og dette er naturligvis individuelt. og enkelte som vi anser som lubne, og fort kaller overvektige, anser vi kun slik pga dagens idealer; modellene. men det betyr ikke at disse lubne menneskene er usunne, på samme måte som at enkelte bare er veldig tynne uten noen spesiell grunn. litt forskjell er det på oss. det har altså enormt mye mer å si hvor aktive vi er, og enda mer; kosthold. og kosthold i forhold til aktivitetsnivå. det er lett å trekke konklusjonen at hos overvektige familer ligger det i slekta. og det gjør det for så vidt og, for de spiser det samme.

Gjest Gjest_jerry_*
Skrevet

poenget mitt var forresten: vis de feite ungene veien bort fra tv og ut på lekeplassen, før de begynner å rulle. -da trenger de jo ikke å gå engang..

og slutt å dra på mcdonalds!

Gjest Gjest
Skrevet
Hvilken ekspertise? :forvirret:

Jeg har sagt at jeg ikke bruke min utdannelse heretter. Fra nå av er jeg bare LEYLANI? oK? eller erdere bare fiendtlige?

Gjest MooCow
Skrevet
Jeg har sagt at jeg ikke bruke min utdannelse heretter. Fra nå av er jeg bare LEYLANI? oK? eller erdere bare fiendtlige?

Ingen som er fiendtlige her, men vi har jo ikke akkurat sett noe til denne ekspertisen din saa da er det vel ikke saa rart man spoer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...