Gå til innhold

Råd i kjærlighetssorg


utlendingen

Anbefalte innlegg

Han gjorde det slutt med meg for halvannet døgn siden. Jeg trodde det var den store kjærligheten.

Jeg vet det kommer til å gå bedre etter hvert, men akkurat nå ser jeg bare smerte. Bestevenninnen min er på den andre siden av kloden. Har noen noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han gjorde det slutt onsdag kveld. Det er så mange praktiske ting å ta seg av, og alt jeg vil er å ligge og gråte. Jeg klarte å dusje i går og å sminke meg og gå på posten i dag. Verden ute var rar.

Jeg har ikke spist siden en venninne kom med pizza i går. Han var her og hentet ting i dag. Jeg klarte å la være å tigge ham om å ta meg tilbake, men jeg gråt litt. Jeg drakk en kopp kaffe med melk like før han kom, og jeg tok vitamintabeletter.

Praktiske råd. Funksjonelle. Noe som kan hjelpe i hverdagen. Hva som helst.

Må jeg slutte med facebook? Når jeg først slår på datamaskinen, utleverer jeg alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør livet så ukomplisert som mulig. Hold deg unna mennesker som maser på deg og krever at du skal fokusere 100 % på dem og deres behov, hvis du har noen slike i livet ditt. Ignorer alle som tror de vet hva som er best for deg i din situasjon, hvis du føler at deres råd er helt feil for deg, men prøv gjerne å ta imot råd hvis det er noe du synes høres fornuftig ut. Omgi deg med noen som støtter deg uten å være masete og som du synes det er godt å være sammen med. Kort sagt, ta hensyn til deg selv. Kan du forresten kommunisere med bestevenninnen din via mail eller Skype? Det er bedre enn ingenting.

Ingenting blir bedre av å ikke spise eller dusje, men om du ikke klarer så mye mat akkurat nå, så ikke stress med det, så lenge du får i deg nok til at du klarer å holde deg oppegående. Praktiske ting får du ta litt etter litt, hva med å sette opp en liste over alt som må gjøres? Det kan være lurt å holde seg litt unna Facebook hvis du tror at du kan komme til å skrive noe du kommer til å angre på senere. Prøv å fokusere på at dette er en forbigående periode i livet, og tillat deg selv å gråte så mye du trenger, men ha i bakhodet at det går over og at om en stund - innenfor et kort eller litt lengre tidsrom - kommer du til å være over dette. Når du kommer deg litt ovenpå igjen, kan du kanskje begynne å trene? Det er avspennende og gir samtidig energi.

(Og husk tørkepapir av god kvalitet, man blir fort sår under nesen hvis man skal bruke dårlig papir til å pusse nesen i. Jeg anbefaler Kleenex. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bor på et sted der man ikke har veldig mange nære venner? Bestevenninnen er i en nasjonalpark i et helt annet land nå, telefonen hennes virker ikke der, hun kommer hjem om en uke.

Jeg har allerede blitt bedre, for jeg har skrevet alt dette.

Jeg bare sitter og stirrer i ingenting. Noen ganger slår jeg på radioen, noen ganger slår jeg radioen av, noen ganger slår jeg på datamaskinen, noen ganger sover jeg. Men jeg har altså vært ute i dag. I nesten en time. Jeg hadde sminke på.

Kan ikke vente med praktiske ring. Må si opp felles leilighet nå. Smerten lammer sånn. Tar meg halvannen time fra jeg vil reise meg til jeg faktisk gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det Gjør vondt :(

Uffa meg, for en uendelig smerte, jeg er inni samme situasjon akkuratt nå, har sittet på en ute kaffe i byen sammen med søsteren min og stirret i ingenting, Jeg har det ubeskrivelig vondt og tungt. men det som er rart er at jeg har ikke gråtet på over en uke siden jeg fikk høre sjokket, MERKELIG, jeg som gråter så lett, håper ting går bra med meg, det mener jeg. Jeg klarer IKKE å kjenne på noe som helst!

Beklager at jeg ikke hadde så veldig mange rår å gi deg, men jeg vil i hvert fall vise deg at flere som har det tungt som deg, kanskje verre og. Lykke til. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forferdelig vondt, føler med deg.....Trener du? Det er egentlig mitt beste tips... tren deg skikkelig, skikkelig svett. Trening hjelper hvertfall meg utrolig mye når jeg har hatt vonde brudd. Jobber du? mange mener man bør sykemelde seg når man går gjennom et brudd,jeg mener det kommer an på hva man jobber med. har du en jobb med variasjon som gjør at du ikke får tid til å tenke, mener jeg du bør gå på jobb. Ta en dag av gangen, plutselig en dag gjør det ikke vondt lenger, men disse dagene er tunge..om det er vanskelig å få i seg mat, invitert en venninne/familie på pizza. Din beste venninne er på andre siden av kloden, men har du andre å snakke med? Kanskje noen i familien din kan bo noen dager hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tine_*

Sist gang jeg hadde kjærlighetssorg fordypet jeg meg helt i jobben og jobbet så mye overtid jeg kunne. Deilig å få fri fra tankene.

Ellers er det bare å ta tiden til hjelp. Det er en klisje, men den er sann; tiden leger alle sår, så ta en dag om gangen.

Og tro meg, dere kommer til å bli både lykkelig og forelsket igjen, så dere har noe å se fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Lette etter en annen gammel tråd, fant denne, ble glad. Det ble selvsagt ikke bra med én gang etterpå, men det hjalp å få støtte. Takk, dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...