Rosa Sitron Skrevet 13. juni 2016 #761 Del Skrevet 13. juni 2016 sofie777 skrev (På 12.6.2016 den 17.54): Det er ikke akkurat noe "verst", men har sett i et par brylluper i det siste at forloveren ikke har rettet på brudens kjole etter hun har satt seg alle gangene i kirken og når hun er fremme for forbønn. Det er, om ikke det aller viktigste, så estetisk viktig i kirken. Vi var et kor som satt på galleriet og sang for noen uker siden, og vi damene (ihvertfall) reagerte på at forloveren ikke gjorde jobben sin på akkurat det punktet. Kommende bruder: tenk på dette og ta gjerne en øvelse med et teppe rundt livet så det er i forloverens bevissthet. Ekspander Du tuller nå? Nor av det mest irriterende med bryllup er jo at forloveren hele tiden skal frem å rette på ting som ikke egetlig trengs å rettes på. Det er virkelig ikke viktig 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lingua franca Skrevet 13. juni 2016 #762 Del Skrevet 13. juni 2016 Stringfellow1 skrev (På 12.6.2016 den 15.35): Hun som kom med den kommentaren, hadde iallefall ikke noe særlig tiltro til at akkurat det bryllupet sannsynligvis ikke kom til å vare så veldig lenge.... Ekspander Jada, sikkert mange useriøse folk, men det at man gifter seg to eller flere ganger er jo ikke tegn på at man er useriøs i seg selv. DreamOn skrev (På 13.6.2016 den 0.12): Når man gifter seg lover man hverandre å holde sammen i onde og gode dager, og er man i kirken står man da liksom foran Gud og lover å holde sammen. Litt av poenget blir jo da og sloss for ekteskapet, ikke lunte unna når de første problemene melder seg etter 1,5 år. Det er hakket med forpliktende enn å bare være samboer. Ekspander Jeg er for så vidt enig i at ekteskap er mer forpliktende enn å være samboere, sånn rent personlig. Er jo nettopp derfor jeg ønsker å være gift. Men jeg tenker mer på meningene blant folk flest. Svært mange er jo samboere uten å være gift, også par med barn. Og disse mener jo de lever i like forpliktende forhold som gifte par. Og jeg tror det er en generell oppfatning at samboerskap er nærmest likestilt med ekteskap på den fronten. Likevel synes de samme folkene det er useriøst å gifte seg to eller flere ganger. Logikken brister for min del... Må også påpeke at man fint kan gifte seg andre steder enn i kirken Man kan gifte seg borgerlig, og HEF og flere andre ikke-religiøse samfunn kan vie par. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 13. juni 2016 #763 Del Skrevet 13. juni 2016 VinterSnø skrev (På 13.6.2016 den 5.58): Du tuller nå? Nor av det mest irriterende med bryllup er jo at forloveren hele tiden skal frem å rette på ting som ikke egetlig trengs å rettes på. Det er virkelig ikke viktig Ekspander I grunnen ikke, men jeg skriver jo at det absolutt ikke er det viktigste. Nå skal det sies at i koret er det "voksne" damer, 40+ (jeg er 40 selv) og jeg regner med at det er en generasjonsting, men uansett noe jeg kommer til å instruere min forlover om når jeg gifter meg. Det tas gjerne et par bilder under vielsen og da ser det penere ut om kjolen ligger i (noenlunde) vifteform enn at den ligger slaskete der den tilfeldigvis havnet. Nå skal det sies at forloveren ikke skal bruke 10 minutter for hver gang bruden reiser seg, men noen få sekunder med justeringer er som sagt en del av oppgaven. Til sist kommer det selvfølgelig an på kjolen. Er den kort, er forloveren fritatt, men en lang "prinsessetype" må en "jobbe" mer med. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 13. juni 2016 #764 Del Skrevet 13. juni 2016 sofie777 skrev (På 13.6.2016 den 7.40): I grunnen ikke, men jeg skriver jo at det absolutt ikke er det viktigste. Nå skal det sies at i koret er det "voksne" damer, 40+ (jeg er 40 selv) og jeg regner med at det er en generasjonsting, men uansett noe jeg kommer til å instruere min forlover om når jeg gifter meg. Det tas gjerne et par bilder under vielsen og da ser det penere ut om kjolen ligger i (noenlunde) vifteform enn at den ligger slaskete der den tilfeldigvis havnet. Nå skal det sies at forloveren ikke skal bruke 10 minutter for hver gang bruden reiser seg, men noen få sekunder med justeringer er som sagt en del av oppgaven. Til sist kommer det selvfølgelig an på kjolen. Er den kort, er forloveren fritatt, men en lang "prinsessetype" må en "jobbe" mer med. Ekspander Da er vi tydligvis veldig uenige. For stort sett ser jeg ikke poenget med at det skal rettes på kjolen. Kun et fåtall av ganger jeg har sett behovet. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #765 Del Skrevet 19. juni 2016 1. Bryllupet til en venninne. Hun hadde nok hatt en del nerver i forkant og kombinert med en lang og slitsom dag + alkohol så slo hun seg vrang utover kvelden. Først hadde hun en tydelig opprømt samtale med toastmasteren fordi hun var misfornøyd med at middagen og talene gikk treigt (strengt talt brudens fars skyld - han gikk hele tiden ut for å røyke, og ut av respekt for han så stoppet toastmasteren programmet), deretter klikka hun på moren sin fordi hun syntes at det tok lang tid å sette frem kakene. Til slutt begynte hun å kjefte på sin nye ektemann som brukte litt tid på å si adjø til sine besteforeldre som var i dårlig form og ville forlate selskapet litt tidlig. Alt dette skjedde foran en stor del av gjestene, og stemningen ble veldig klein fordi folk ble usikre på om man skulle fortsette å feste eller bare stikke av. Jeg skjønner godt at hun bare ble revet med av hele dagen - det må være en fryktelig slitsom opplevelse å gifte seg, men herrefred jeg håper virkelig at jeg klarer å ta meg sammen og heller gå på toalettet og rante til meg selv i speilet eller noe den dagen det blir min tur. 2. Bryllupet til god kollega av sambo. Helt nydelig bryllup gjennomført til fingerspissene bortset fra en ting og det var fotografen som var leid inn. Han både filmet og tok bilder, og greia hans var tydelig at alt skulle være "candid", så han hoppa opp i trynet på folk i tide og utide for å ta bilder eller filme. Veldig påtrengende, og ikke minst ødeleggende for stemningen. Flere av talerne stoppet opp midt i setninger fordi de plutselig fikk et kamera oppi trynet som stengte utsikten til brudeparet samtidig som de ble blendet av blitzen. Jeg tror heldigvis ikke at brudeparet ble så brydd der og da, men de hadde visst klaget i ettertid. De hadde blitt sittende med veldig mange bilder som ikke egnet seg til album osv. fordi de var veldig uflatterende. Anonymkode: 839de...d18 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #766 Del Skrevet 19. juni 2016 lingua franca skrev (På 12.6.2016 den 13.03): Jeg skjønner egentlig ikke hva som er så ille med å gifte seg to ganger? Mange har jo både fire og fem (og enda flere) samboere i løpet av livet. Hvorfor er det verre å være gift flere ganger? Litt utenfor tema men... Ekspander Jeg sier ikke at det er ille, men det er likevel helt klart forskjell på å ha mange samboere og mange ektefeller. Samboere trenger ikke love hverandre noe som helst, men ektefeller lover formelt å holde sammen livet ut. Et løfte man uansett aldri kan vite om man vil holde, hvilket de færreste ser ut til å gjøre om dagen, og slike løfter er dermed i praksis rent symbolske og verdiløse. Personlig skjønner jeg ikke folk som gidder å gifte seg. Det holder å være sammen uten å ha papirer på det. Anonymkode: 4d15f...d10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnpinn9 Skrevet 20. juni 2016 #767 Del Skrevet 20. juni 2016 Verste er de som drikker seg kanakas og ikke klarer å oppføre seg. Det er flaut. Ofte er det godt voksne mennesker som holder på sånn. Respektløst! Å høre på taler som aldri tar slutt. Taler er helt greit, men kjedelig når folk står å holder taler i 1 time. Tenker bare, kan du bli ferdig? Jenter/damer som kler seg upassende. Det er ikke greit å komme i et bryllup med minikjole. Siste bryllup jeg var i, fikk jeg se en dame med veldig kort og utringet kjole. Altså? Dårlig mat og drikke. Når du havner på bord med bare unger eller får to oldiser ved siden av deg. . 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #768 Del Skrevet 20. juni 2016 Linnpinn9 skrev (På 20.6.2016 den 10.49): Jenter/damer som kler seg upassende. Det er ikke greit å komme i et bryllup med minikjole. Siste bryllup jeg var i, fikk jeg se en dame med veldig kort og utringet kjole. Altså? Ekspander Dette reagerer jeg spesielt på! Har sett utallige bryllupsbilder på FB, med brud og hennes venninner. Blir direkte flau av å se hvordan ei eller to kler seg som (unnskyld meg, men) prostituerte. Synes virkelig det er respektløst ovenfor bruden og jeg forstår ikke hvordan noen kan føle seg komfortable i slike antrekk i bryllup. Anonymkode: 6a19a...f45 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Poppie Skrevet 20. juni 2016 Populært innlegg #769 Del Skrevet 20. juni 2016 Tale fra brudens mor: "Du er en som alltid setter deg selv først, deretter andre. Nå er det på tide at du blir litt mindre egoistisk, og husker på at du må tenke på "Bjørnar" også, og ikke bare deg selv." Blei noen hakeslepp der, for å si det sånn 112 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #770 Del Skrevet 20. juni 2016 AnonymBruker skrev (På 20.6.2016 den 12.43): Dette reagerer jeg spesielt på! Har sett utallige bryllupsbilder på FB, med brud og hennes venninner. Blir direkte flau av å se hvordan ei eller to kler seg som (unnskyld meg, men) prostituerte. Synes virkelig det er respektløst ovenfor bruden og jeg forstår ikke hvordan noen kan føle seg komfortable i slike antrekk i bryllup. Anonymkode: 6a19a...f45 Ekspander Jeg er ganske sikker på at bestevenninnen min kommer i en sånn kjole, men får meg ikke til å si i fra. Prøver å tenke på at det er egentlig henne det er flaut for, ikke meg. Anonymkode: dd465...159 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 Populært innlegg #771 Del Skrevet 20. juni 2016 AnonymBruker skrev (På 20.6.2016 den 13.45): Jeg er ganske sikker på at bestevenninnen min kommer i en sånn kjole, men får meg ikke til å si i fra. Prøver å tenke på at det er egentlig henne det er flaut for, ikke meg. Anonymkode: dd465...159 Ekspander Ville hintet diskré om det. Eller eventuelt bare unngått å ta for mange bilder med vedkommende. I mitt bryllup dukket en opp i vielsen i militærbukse og umbro-genser (med stor logo foran). Hun så ut som om hun bare hadde slengt noe på seg for å hente posten... Ustelt var hun også. Lei meg for at hun er på noen av bildene utenfor kirken. Gret nok at en ikke trenger ta på seg finstasen for å se på vielsen, men innrømmer at jeg ble litt irritert. Nevnte jeg at hun hadde på seg slippers?! Anonymkode: 6a19a...f45 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. juni 2016 #772 Del Skrevet 20. juni 2016 AnonymBruker skrev (På 20.6.2016 den 14.07): Ville hintet diskré om det. Eller eventuelt bare unngått å ta for mange bilder med vedkommende. I mitt bryllup dukket en opp i vielsen i militærbukse og umbro-genser (med stor logo foran). Hun så ut som om hun bare hadde slengt noe på seg for å hente posten... Ustelt var hun også. Lei meg for at hun er på noen av bildene utenfor kirken. Gret nok at en ikke trenger ta på seg finstasen for å se på vielsen, men innrømmer at jeg ble litt irritert. Nevnte jeg at hun hadde på seg slippers?! Anonymkode: 6a19a...f45 Ekspander Syns litt synd på sånne folk...for jeg tenker at de må være mindre begavede mennesker. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #773 Del Skrevet 20. juni 2016 Det "verste" tilfellet jeg har vært på, var ikke så ille, men det gikk rimelig tregt. Middagen ble servert ca. 1900, som smakte ganske greit. Men på grunn av at alle skulle ha røykepause(og fordi toastmasteren ikke holdt ord da han sa at pausen ble på 10 min, det ble på 45 min) så fikk vi desserten nesten 4 timer etter hovedretten. Kaken ble sprettet etter klokka 12 på natta, og da hadde folk allerede begynt å tusle hjem. Talene var dårlig organisert, slik at det ble et oppstykka maraton på grunn av røykepausene, så de 4 timene inneholdt gjerne 15 minutter med taler, så 45 minutters pause. Anonymkode: 63a35...08e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 20. juni 2016 #774 Del Skrevet 20. juni 2016 Poppie skrev (På 20.6.2016 den 13.33): Tale fra brudens mor: "Du er en som alltid setter deg selv først, deretter andre. Nå er det på tide at du blir litt mindre egoistisk, og husker på at du må tenke på "Bjørnar" også, og ikke bare deg selv." Blei noen hakeslepp der, for å si det sånn Ekspander Holy f... Jeg hadde blitt veldig paff hvis noen sa sånt i sin tale til meg i mitt bryllup. Altså hæ? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lingua franca Skrevet 21. juni 2016 #775 Del Skrevet 21. juni 2016 AnonymBruker skrev (På 19.6.2016 den 17.31): Jeg sier ikke at det er ille, men det er likevel helt klart forskjell på å ha mange samboere og mange ektefeller. Samboere trenger ikke love hverandre noe som helst, men ektefeller lover formelt å holde sammen livet ut. Et løfte man uansett aldri kan vite om man vil holde, hvilket de færreste ser ut til å gjøre om dagen, og slike løfter er dermed i praksis rent symbolske og verdiløse. Personlig skjønner jeg ikke folk som gidder å gifte seg. Det holder å være sammen uten å ha papirer på det. Anonymkode: 4d15f...d10 Ekspander Det var vel litt selvmotsigende..? Ekteskap er viktigere enn samboerskap fordi man har papirer på at man lover å holde sammen, men du skjønner ikke hvorfor folk gidder å gifte seg fordi man ikke trenger papirer på at man vil holde sammen? Illustrerer imidlertid veldig godt hvordan folk flest ser ut til å tenke om ekteskap vs samboerskap. Samboere mener deres forhold er like seriøse som ekteskap, men dersom noen gifter seg flere ganger, er det visst ikke måte på hvor annerledes ekteskap er vs samboerskap. Man må nesten velge; enten er samboerskap likestilt med ekteskap, eller så er det ikke. Ja ja 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamia23 Skrevet 24. juni 2016 #776 Del Skrevet 24. juni 2016 O.G. skrev (På 25.2.2016 den 21.31): Du har i pose og sekk holdning der du skal ha drømmebryllupet ditt og samtidig ber folk om penger til bryllupsreise, de som er blakke, men som holder et enkelt bryllup derimot har det ikke og fortjener pengegave. Vel, du vil vel forstå det etterhvert at den her i pose og sekk holdningen irriterer. Ekspander herregud så ubeskrivelig irriterende det du skriver. Folk må da få lov til å ønske seg hva enn de vil, og ber man beskjedent om bidrag til bryllupsreise fordi vi lever i 216 og folk flest er samboere og eier alt sammen fra før- så ser jeg vitterlig ikke problemet med det. Du har neppe vært i mange moderne brylluper ihvertfall! 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #777 Del Skrevet 29. juni 2016 lingua franca skrev (På 21.6.2016 den 8.48): Det var vel litt selvmotsigende..? Ekteskap er viktigere enn samboerskap fordi man har papirer på at man lover å holde sammen, men du skjønner ikke hvorfor folk gidder å gifte seg fordi man ikke trenger papirer på at man vil holde sammen? Illustrerer imidlertid veldig godt hvordan folk flest ser ut til å tenke om ekteskap vs samboerskap. Samboere mener deres forhold er like seriøse som ekteskap, men dersom noen gifter seg flere ganger, er det visst ikke måte på hvor annerledes ekteskap er vs samboerskap. Man må nesten velge; enten er samboerskap likestilt med ekteskap, eller så er det ikke. Ja ja Ekspander Rar tolkning av det jeg sa. Hovedpoenget mitt er at folk bør være ærligere både mot seg selv og andre. Jeg sa heller ingenting om at samboerskap er "like seriøst" som ekteskap. Da bruker man ekteskapet som en mal jeg ikke godtar. For meg handler det ikke om ekteskapets og samboerskapets status i seg selv, slik du synes å ha tolket meg. Samboerskap kan være alt mulig, fra flyktige forhold til livslange forpliktelser, mens ekteskapet er en tom levning fra fortiden. Jeg har hatt flere samboere, venter heller ikke å forbli i mitt nåværende samboerskap til evig tid, og er fornøyd med det. Anonymkode: 4d15f...d10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #778 Del Skrevet 30. juni 2016 AnonymBruker skrev (På 29.6.2016 den 22.33): Rar tolkning av det jeg sa. Hovedpoenget mitt er at folk bør være ærligere både mot seg selv og andre. Jeg sa heller ingenting om at samboerskap er "like seriøst" som ekteskap. Da bruker man ekteskapet som en mal jeg ikke godtar. For meg handler det ikke om ekteskapets og samboerskapets status i seg selv, slik du synes å ha tolket meg. Samboerskap kan være alt mulig, fra flyktige forhold til livslange forpliktelser, mens ekteskapet er en tom levning fra fortiden. Jeg har hatt flere samboere, venter heller ikke å forbli i mitt nåværende samboerskap til evig tid, og er fornøyd med det. Anonymkode: 4d15f...d10 Ekspander Så trist syn på livet Anonymkode: 74492...9a7 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 30. juni 2016 #779 Del Skrevet 30. juni 2016 AnonymBruker skrev (På 30.6.2016 den 5.48): Så trist syn på livet Anonymkode: 74492...9a7 Ekspander Hva er trist med det? Tror det er flere grunner til at folk går i fra hverandre, og en av grunnene er at man blir lei eller vokser ifra hverandre. Ikke alle er skapt til å leve i et livslangt forhold. Det som ER trist er når folk forblir i slike forhold og ødelegger livet sitt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 30. juni 2016 #780 Del Skrevet 30. juni 2016 (endret) DreamOn skrev (På 20.6.2016 den 19.36): Syns litt synd på sånne folk...for jeg tenker at de må være mindre begavede mennesker. Ekspander Jeg også. Jeg forstår at folk ikke vil, har råd eller ønsker å bruke tusenvis av kroner på en kjole, men LITT må det jo gå ann å anstrenge seg? Alle eier jo et eller annet klesplagg som er litt penere enn en Umbro-genser og slippers? En sommerkjole eller skjorte dersom man ikke ønsker å gå i kjole får man fra en hundrelapp om man leiter litt. Sko finner man også kjempebillig dersom man leiter på salg osv. Det finnes strengt tatt andre anledninger enn bryllup hvor man har behov for å se ut som om man ikke kommer rett fra sofaen så skjorta/kjolen kan man garantert bruke mer enn en gang...... De aller fleste eier også en hårbørste... Endret 30. juni 2016 av Sirah 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå