Maneo Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Hei! Jeg reiser snart til utlandet en tur, og har selvsagt mensen når jeg reiser. Jeg vet at det går fint an å fly med Mooncup (trykk og som verre er :gjeiper: ), men jeg lurer på hvordan jeg skal rengjøre den i utlandet når mensen er over? Jeg vil ikke ha tilgang på koking, så hva nå? Og en ting til: Er det trygt å vaske den i vannet som finnes i utlandet før jeg setter den inn igjen? Takker for svar!
Norbertine Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Det er jo ikke nødvendig å koke den når du er ferdig mensen, så lenge du koker den før neste mens. Bare vask den godt og ta den med hjem. Om det er trygt å vaske den med vannet i springen skal jeg ikke uttale meg skråsikkert om, men jeg vil egentlig tro det går greit.
Sekretæren Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 (endret) Hva er utlandet? Ville ikke vasket den i springvannet til hvilket som helst utland. Det med å rense på en annen måte enn koking er jeg usikker på. Vet ikke hva silikon tåler... Men skal du ha mensen i to perioder før du drar hjem? Kan du ikke bare vaske den veldig godt når perioden er ferdig, og så vente med å koke til du kommer hjem? Jeg koker den bare når jeg er ferdig med den for en periode, jeg vasker den med asan hver gang jeg skifter bare. Det er slimhinner, ganskje selvrensende egentlig, så koking mellom hvert skift trengs jo ikke..? Edit: leif Endret 11. juni 2009 av Miss Shorty
Maneo Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2009 Det er til Amerika jeg skal, så jeg tenker at vannet ikke er kjempeskittent, egentlig. Uansett kan jeg jo bare vaske den med flaskevann før jeg setter den på plass igjen. Jeg vasker den med sånn rensesprit til hendene når jeg er ferdig, jeg, og koker den når jeg har kommet hjem! Takk for svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå