Dina Skrevet 27. juli 2003 #1 Del Skrevet 27. juli 2003 Hei! Jeg bestilte konsultasjonstime for å få silikoninnlegg for noen uker siden. Har kons. time 21 august, og operasjon 2 september....! Da jeg tok denne avgjørelsen, som jeg har tenkt på i flere år, var jeg bombesikker på at det var det rette! Nå, når det begynner å nærme seg, blir jeg mer usikker! :-? Man leser jo så mye om mulige skadevirkninger hele tiden, men jeg føler vel primært at jeg er mer nervøs for selve inngrepet, og tiden etterpå...!!!! Har jo lest om bl.a Virgo her inne, som har hatt smerter og ubehag i ukesvis etterpå...(hvordan går det forresten med deg nå Virgo??)! Jeg føler definitivt at jeg vil være mer fornøyd med meg selv om jeg bare "får det gjort", men det er jo skummelt også! Grunnen til at jeg ønsker å gjøre dette, sånn at det er sagt, er at jeg etter to barn, og påfølgende amming har pupper som er både små og "tomme". Jeg vil gjerne gå fra min nåværende A cup, til en B cup. Ingen ønsker om Pamela Anderson pupper med andre ord... Uff nei, jeg tror jeg kommer til å psyke meg opp og gjøre det! Mitt inntrykk her inne er at de fleste(???!!!) som har gjort ikke har angret!?? Men; har du gjort det og angret, så skriv gjerne noen ord, eventuelt om HVORFOR du ønsker at du ikke hadde gjort det.... Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2003 #2 Del Skrevet 27. juli 2003 Vurder saltvann, har det selv og er kjempefornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniella84 Skrevet 28. juli 2003 #3 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei på deg Dina Vi har snakket sammen før om ingrepet, og vi skal jo opereres ikke så lenge ifra hverandre og på samme sted. Nå er det 15 dager til jeg ligger på operasjonsbordet, og følelsene mine er utrolig blandet. Har det nok på samme måte som deg. Har vært så sikker på at det er dette jeg vil, men nå som det nærmer seg kjenner jeg at jeg bare gruer meg mer og mer.. og gleden forsvinner jo helt. Men vi er jo redd for at det skal skje noe feil, og det er jo normalt. Men heldigvis går det bra for de fleste. Og den sjansen burde vi vel ta. Det er vel verdt det, siden vi kommer til å få det mye bedre med oss selv etterpå.. I dag hadde jeg bestemt meg for å betale inn resten av summen. Men banken var desverre stengt da jeg kom frem.. Håper det ikke er et tegn til meg ;/ Jeg får betale i morgen. Skal bli godt å få betalt..men det er også en stor ting, for da er det ikke så lett å trekke seg! Det er jo så mye i media om silikon nå. Men mye av dette er jo om de glatte protesene som ble brukt før. Men det er jo helt klart mye problemer med dagens proteser også. Men vi vet jo at det kommer bedre og nyere protester hele tiden, og vi får skifte til dette om 8-10 år da.. Så vi skal nok klare oss! Jeg er jo bare 18år, så det er vanskelig for foreldrene mine å akseptere valget mitt. Jeg har fortalt dem om det lenge, men de har vel ikke trodd at jeg har vært så seriøs. Nå blir dem nesten sure da jeg snakker om det, men de forstår at jeg kommer til å gjøre det.. men de gjør alt de kan for at jeg skal trekke meg. Jeg vil snakke med dem om det, siden jeg trenger dems hjelp etter operasjonen.. Mamma har sagt til meg at hvis jeg virkelig opererer, så vil hun jo hjelpe meg etterpå. Men de er redde for meg, og tror at jeg kommer til å angre... Følelsene mine er så blandet nå... men jeg er mest redd og nervøs... redd for at noe skal gå galt, at formen skal bli stygg, at jeg mister ammeevnen, kapseldannelse, miste følelsen og mye annet... Og jeg er også veldig redd for at jeg skal føle meg veldig dårlig 11dager etter operasjonen. For da er jeg nødt til å flytte. Skal jo begynne på folkehøgskole... Huff jeg er redd.. men også spent.. Vi skal klare dette sammen, Dina Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniella84 Skrevet 28. juli 2003 #4 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei på deg Dina Vi har snakket sammen før om ingrepet, og vi skal jo opereres ikke så lenge ifra hverandre og på samme sted. Nå er det 15 dager til jeg ligger på operasjonsbordet, og følelsene mine er utrolig blandet. Har det nok på samme måte som deg. Har vært så sikker på at det er dette jeg vil, men nå som det nærmer seg kjenner jeg at jeg bare gruer meg mer og mer.. og gleden forsvinner jo helt. Men vi er jo redd for at det skal skje noe feil, og det er jo normalt. Men heldigvis går det bra for de fleste. Og den sjansen burde vi vel ta. Det er vel verdt det, siden vi kommer til å få det mye bedre med oss selv etterpå.. I dag hadde jeg bestemt meg for å betale inn resten av summen. Men banken var desverre stengt da jeg kom frem.. Håper det ikke er et tegn til meg ;/ Jeg får betale i morgen. Skal bli godt å få betalt..men det er også en stor ting, for da er det ikke så lett å trekke seg! Det er jo så mye i media om silikon nå. Men mye av dette er jo om de glatte protesene som ble brukt før. Men det er jo helt klart mye problemer med dagens proteser også. Men vi vet jo at det kommer bedre og nyere protester hele tiden, og vi får skifte til dette om 8-10 år da.. Så vi skal nok klare oss! Jeg er jo bare 18år, så det er vanskelig for foreldrene mine å akseptere valget mitt. Jeg har fortalt dem om det lenge, men de har vel ikke trodd at jeg har vært så seriøs. Nå blir dem nesten sure da jeg snakker om det, men de forstår at jeg kommer til å gjøre det.. men de gjør alt de kan for at jeg skal trekke meg. Jeg vil snakke med dem om det, siden jeg trenger dems hjelp etter operasjonen.. Mamma har sagt til meg at hvis jeg virkelig opererer, så vil hun jo hjelpe meg etterpå. Men de er redde for meg, og tror at jeg kommer til å angre... Følelsene mine er så blandet nå... men jeg er mest redd og nervøs... redd for at noe skal gå galt, at formen skal bli stygg, at jeg mister ammeevnen, kapseldannelse, miste følelsen og mye annet... Og jeg er også veldig redd for at jeg skal føle meg veldig dårlig 11dager etter operasjonen. For da er jeg nødt til å flytte. Skal jo begynne på folkehøgskole... Huff jeg er redd.. men også spent.. Vi skal klare dette sammen, Dina Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cerruti Skrevet 28. juli 2003 #5 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei! Når dere har så blandede følelser ang. operasjonen, synes jeg dere burde tenke litt mer på det. Særlig du som bare er 18 år. Er man i tvil skal man jo ikke gjøre det. Tror de aller fleste kirurger ville frarådet en plastisk operasjon ved den minste tvil. Det er faktisk noe man skal leve med, uansett resultat, resten av livet. Synes dere skal utsette det... Gi dere selv f.eks et halvt år til med "ventetid" Tenk at inngrepet kan gjøres når du vil ved et senere tidspunkt. Lykke til uansett, og fortell hvordan det går da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniella84 Skrevet 28. juli 2003 #6 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg vet at de følelsene jeg og Dina har er helt normale. Hvis man ikke er nervøs før en operasjon, så er det nok noe som er feil. Alle operasjoner er forbundet med en viss risiko, og det er skummelt å ikke vite hvordan resultatet blir. Man har jo så veldig mange tanker om hvordan det vil komme til og se ut, og man må forstå at det ikke er sikkert at det blir som forventet. Det er ihvertfall derfor jeg er nervøs. Jeg er sikker på at jeg vil ta silikon, dette er ikke noe som bare har falt meg inn de siste månedene. Dette er veloverveid, og jeg vet at jeg gjør det for rett motiv. Og hvis jeg hadde vært i tvil, så hadde jeg ikke gjort det. Nervøsiteten min er ikke tvil på at jeg gjør det rette. Det er bare redsel for at noe skal gå galt, og det er naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2003 #7 Del Skrevet 28. juli 2003 Hvorfor velger en fortsatt silikon når det finnes saltvannsløsninger? Det er jo desto tryggere med saltvann enn med silikon, og finere blir dem også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuva77 Skrevet 29. juli 2003 #8 Del Skrevet 29. juli 2003 Hvis jeg hadde følt det på den måten dere gjør hadde jeg ventet. Men til Dina69, du er voksen og vet hva du gjør. Daniella84, du er ung, altfor ung etter min smak, mulig jeg tar feil men det er min mening. Mine barn hadde ikke møtt forståelse for dette når de var så unge. Synes det er rart at kirurger opererer så unge selv om en er myndig er en ikke akkurat så voksen og reflektert mange ganger. Mulig du er det, det vet jeg jo ikke men det håper jeg og at du vet alle komplikasjoner dette medfører. Jeg hadde valgt saltvann hvis jeg skulle operert meg. uansett lykke til med avgjørelsen/operasjonen begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 29. juli 2003 #9 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg skal snart opereres selv og nervene mine er i helspenn er et eneste stort spørsmålstegn om dagen, skal skal ikke, enda første gang jeg var i kontakt med leger ang dette var da jeg var 15 år. Så jeg har vært sikker i vel 10 år og nå som det nærmer seg tviler jeg veldig. Enda jeg vet dette er noe jeg vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2003 #10 Del Skrevet 29. juli 2003 Hei Jeg laget jo før idag en tråd om dette! http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=42261 Det er både minus og pluss med en silikonoperasjon, Positive:Ser bra ut, bedre selvtillitt. Negative:Redsel for operasjonen, tiden etter, vanvittig vondt etter, mistet følelsene i en brystvorte, mens den andre er veldig øm, og nå er ubehagelig nummenhet. Det som også kan skje som er ganske vanlig er kapsling, dette skjer ofte hvis pasienten ikke har holdt seg nok i ro, og skjer innen 2 år etter inngrepet. Så du kan jo veie disse tingene opp mot hverandre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 29. juli 2003 #11 Del Skrevet 29. juli 2003 Å Dina!! Jeg hadde faktisk tenkt å skrive PM til deg i dag, og fortelle at jeg begynte å tvile sånn selv!!! Har liksom tenkt: "vil det nå være så fælt å leve resten av livet som jeg har levd det til nå?" Har jo klart meg til nå.....prøver å se for meg meg selv med ordentlige pupper, men klarer ikke.....kanskje jeg er ment å skulle ha små pupper!? Tenker "panikken" har tatt meg fordi det begynner å nærme seg med stormskrit.....men jeg kommer til å dra på konsultasjonen den 14, så får vi se hvordan jeg føler etter det....det haster jo ikke....silikonimplantene er vel der om noen mnd og de.... Det som fikk meg til å starte å tenke på om jeg ikke "gadd" allikevel, var det faktum at 50% av alle implanter sprekker etter 10 år......for meg virker 10 år som INGENTING!! Jeg er ung, og har da mange år igjen hvor jeg vil ha ordentlige pupper, men å gå igjennom den samme operasjonen hvert 10ende år da???? Da har jeg liksom 4-5 operasjoner foran meg, da jo.....og DET er jo ikke særlig fristende, da!!! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 29. juli 2003 #12 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg angrer ikke !!! Det er herlig å endelig ha egne bryster som er MINE og ikke forsvinner når jeg tar av meg BHen og inleggene. og gutten min synes de er fine, varme - og myke og deilige å ta på ..var nesten mer interessert i å kose med de enn meg Smertene er nesten glemt nå faktisk ! ..som med en fødsel tror jeg ...at man glemmer etter hvert .... nå greier jeg å ligge på magen også .........og snart kan jeg til med å bruke fine BH'er ..... Men det er viktig å tenke seg ordentlig om ja ! ...ville bare si jeg har det fiiint nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 29. juli 2003 #13 Del Skrevet 29. juli 2003 Så godt å høre VIrgo!! Så da er du tilbake på jobb og alt er bra da, eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 29. juli 2003 #14 Del Skrevet 29. juli 2003 Ja jeg har jobbet to dager nå. Og det ser ut til å gå greit ....Men det er ikke så lett å få tilrettelagt oppgavene på jobben - så jeg driver fremdeles og løfter og bærer unger .. :-? ....ikke bra - og ikke lov i følge mine papirer som sier ingen tunge løft på 6 uker ....... Men .....puppene er fine de ...:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 1. august 2003 #15 Del Skrevet 1. august 2003 Hvorfor velger en fortsatt silikon når det finnes saltvannsløsninger? Det er jo desto tryggere med saltvann enn med silikon, og finere blir dem også FEIL!! de aller aller fleste kirurger anbefaler silikon, fordi det er det som er mest brukt, og det er det som gir mest tilfredsstillende resultat. silikon ser og kjennes mest naturlig ut. saltvann kan lekke, pga ventilen, konsistensen er fastere, de kan "klukke", og dessyten er selve posen av silikon den og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 1. august 2003 #16 Del Skrevet 1. august 2003 til dere som tviler: dra på konsultasjon, og se hva dere føler etter det! den er ikke forpliktende. jeg hadde over to måneder mellom konsultasjon og operasjon nettopp pga dette! om jeg følte etter konsultasjonen at jeg ikke likte klinikken eller ville gjenomføre operasjonen, kunne jeg bar eavbestille. men om dere skal avbestille, gjør det minst en uke før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 4. august 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 4. august 2003 Lilletroll, Daniella og Ida, vi får psyke hverandre opp her! :D Min konsultasjon er først 21 august, men jeg må få høre hvordan det går med dere... Lilletroll; du skulle 14 august, ikke sant??! Jeg har funnet ut at jeg skal "lese meg opp" litt før konsultasjonen, dvs. lese alt jeg har printet fra nettet, se på før/etter bilder, lese litt på trådene her inne etc... regner med at jeg blir helt klar for å få dette gjort igjen da! Stay in touch! Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 4. august 2003 #18 Del Skrevet 4. august 2003 Jo jeg har time den 14, men jeg skal avbestille.....ikke fordi jeg har "feiget" ut egentlig, men fordi jeg har bestemt meg for å vente. Er såpass ung at jeg har god tid for å si det sånn, og i og med at man må gjøre det igjen hvert 10ende år ca (noe jeg faktisk IKKE var klar over) så vil jeg vente litt før jeg gjør det første gangen. Dessuten er det en MASSE penger, som jeg i denne omgang bestemte meg for å bruke på noe annet som kommer HELE familien til gode både nå, og MANGE år fremover. Og enda et dessuten...jeg vil være HELT sikker på at jeg er ferdig med amming før jeg setter de inn, fordi jeg ikke vil risikere "øedelagt" 25000 kroners pupp etter ammingen...for de blir vel gjerne litt slappere og hengete igjen, da.... Men jeg skal følge med på dere andre som skal gjøre det nå, og er spent på å høre hvordan det går med dere. Daniella er vel først ut med sin operasjon 11. august!? LYKKE TIL!! Og Dina....det går FORT til din nå også Og dere blir sikkert KJEMPEfornøyde begge to!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 4. august 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 4. august 2003 Husker ikke helt hvor gammel du er jeg, lilletroll??? Men om du ikke har barn, kan det kanskje være fornuftig å vente??!! Jeg har 2 barn, er skilt, og har ingen planer om flere, derfor tenker jeg ikke så mye på akkurat det. I tillegg er jeg jo "gammel" (he he..), 34 år, så jeg har jo tenkt på dette i mange år....! Jeg må innrømme at jeg tenker på "silikonprosjektet" mitt hver eneste dag nå... skal/skal ikke....??!! Har fått ordnet "barnevakt", dvs. at exen henter guttene et par dager før han skal, det ser greit ut å ta en uke fri fra jobb, så det eneste jeg mangler er finansiering....! Har snakket med banken, og jeg regner med at det går i orden (sa til min kontaktperson der at jeg skulle pusse opp kjøkkenet... )... dersom det IKKE går i orden, utsetter jeg hele greia... lar skjebnen råde... ! Dagene går fort til 21 august..... Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniella84 Skrevet 4. august 2003 #20 Del Skrevet 4. august 2003 Dagene nærmer seg nå... Er snart 1 uke til operasjonen min, den 12 August. Er helt merkelig å tenke på. At det jeg har tenkt på i så lang tid, virkelig kommer til å skje snart. Det gjør meg spent og veldig redd. Men jeg har virkelig tenkt grundig gjennom dette, så jeg vet at det er dette jeg vil. Jeg har gode venner som jeg har snakket mye med ang. dette, og de lytter og stiller virkelig opp for meg. Det har vært mye tårer og vonde drømmer om silikon den siste tiden, men dette er nok naturlig. Det er jo tross alt et stort inngrep, og man blir forandret. Men det er dette jeg vil, så jeg gleder meg også Lilletroll: Du har funnet ut at du vil vente, ja. Da er det riktig av deg Du får kose deg med pengene du sparer da! Og det er nok lurt av deg å vente siden du kanskje kommer til å amme snart igjen. Jeg kommer nok til å amme like før jeg skifter protesene for første gang.. Dina: Er ikke lenge til operasjonen din nå, nei... Jeg skal bli mer aktiv i forumet her nå, for jeg vet at jeg trenger støtte etter operasjonen.. Dere får ha en fin natt alle sammen.. Mvh. Daniella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå