Gå til innhold

God sex viktig for forholdet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har dabbet veldig av i sexlivet vårt. Det er enten ingen sex eller kun kort sex, når begge har dukket alkohol. Jeg føler at forholdet ikke er så bra, hvis vi har dårlig sex. For et par dager siden hadde vi god sex og det virker som om forholdet blomstrer opp igjen.

Er det flere som har det slik? At man må ha et godt sexliv for å få et godt forhold og god kjemi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg og samboeren min har dabbet veldig av i sexlivet vårt. Det er enten ingen sex eller kun kort sex, når begge har dukket alkohol. Jeg føler at forholdet ikke er så bra, hvis vi har dårlig sex. For et par dager siden hadde vi god sex og det virker som om forholdet blomstrer opp igjen.

Er det flere som har det slik? At man må ha et godt sexliv for å få et godt forhold og god kjemi?

Syns forholdet mangler en viktig del ja, om sexen ikke fungerer/er veldig sjelden..

Gjest D-shol
Skrevet (endret)

jeg føler ikke at forholdet vårt er noe dårligere uten sex

Vi snakker MASSE sammen og det skaper et forhold som ingenting annet kan.

Endret av D-shol
Gjest Marlo
Skrevet

För så mente jeg at sex ikke betydde så mye... helt til jeg ble sammen med en mann og over 9 år så hadde vi närmest ikke sex i det hele tatt de siste 4 årene.

Jeg er ekstremt tålmodig av natur, og ga ikke opp kun pga manglende sex, men jeg tror at en del av grunnen til at jeg gikk fra ham var nettopp pga manglende sex (+ en del andre ting)

Jeg trenger den närheten som sex gir en - og jeg har stor tro på at dersom man har sex så vil også resten av forholdet bli bedre også.

I dag bor jeg sammen med en mann og vi begge nyter å ha sex med hverandre. Ja - vi har väre "törkeperioder" hvor det faktisk kan gå 1 - 2 mnd mellom hver gang, mens andre ganger har vi sex hver dag. Men i tillegg til dette så er vi flinke til å ta på hverandre i hverdagen; stryke, kose, klå etc

Skrevet

Jeg kunne ikke vært sammen med en jeg hadde lite eller dårlig sex med. Selvfølgelig er unntaket dersom en av oss hadde blitt syk e.l.

Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Jeg vil våge den påstanden at det er en forutsetning for min del.

Og her er det mulig jeg tramper i salaten (igjen) men opplever at det kan være motsatt innfallsvinkel kjønnene imellom. For kvinner er det vel gjerne slik at et godt forhold og en god kjemi (med alle de milliarder av ingredienser som inngår her) er grunnlaget eller forutsetninga for god og muligens hyppig sex.

For menn er det snarere motsatt.

Sagt på en annen måte:

Kvinner må ha det bra for å ha sex.

Menn må ha sex for å ha det bra.

Og da er ikke "ha det bra" synonymt med morn'a i denne sammengen :ler2:

Endret av Gorgonzola
Skrevet

Folk er jo forskjellige, og noen mener det er viktig andre mener det ikke. Det aller viktigste er vel at man er lik hverandre og/eller enig om det ene eller det andre.

Som jeg hørte i en tv-reportasje en gang, når man ser etter en livsledsager som skal vare livet ut skal man se etter en venn og ikke en sexpartner. For etter hvert stopper sex’en....

Hos oss er det vennskapet, samhørigheten og nærheten som er det viktigste. Og nærhet betyr ikke nødvendigvis sex.. hos oss..

Gjest Purple Haze
Skrevet

Sex er veldig viktig i forhold for min del, hvert fall. At det funker, gjør at veldig mye annet går av seg selv i forholdet også. I de forholdene jeg har vært i, har sex vært symptomatisk for hvordan forholdet er.

Mye og god sex innebar at forholdet var bra på andre områder også. Når sex`en begynte å bli sjeldnere/dårlig, var det et symptom på at noe var galt på et eller annet nivå.

For meg er sex mer enn bare sex. Det er nærhet, intimitet, lyst, glede, det gir energi og overskudd, det styrker kjærlighetsfølelsen mellom partneren og meg. Og sex er noe jeg kun deler med kjæresten og ingen andre. På mange måter ser jeg på det som limet i forholdet.

Skrevet

Svaret er ganske enkelt ja!!

Sex er temperaturmåler for forholdet justert litt for hvor lenge man har vært sammen!

Når det er sagt fins det unntak for dette.... men innen ett seriøst forhold vil jeg si at det stemmer i de fleste tilfeller.

Skrevet

Det er vel sikkert inviduelt.

Nå har jeg vært gift i noen år, og vi har hatt våre tørke perioder. Det har egentlig gått veldig bra, for begge har hatt 0 sexlyst. Men forholdet har vært bra fordet.

Skrevet

Folk er jo forskjellige, men for min del er det viktig ja.. Dårlig/ingen/lite sex = mindre bra forhold..

Gjest Purple Haze
Skrevet
Det er vel sikkert inviduelt.

Nå har jeg vært gift i noen år, og vi har hatt våre tørke perioder. Det har egentlig gått veldig bra, for begge har hatt 0 sexlyst. Men forholdet har vært bra fordet.

Hvis ingen av partene har sexlyst, spiller sikkert ikke sex så stor rolle i forholdet, og det kan fungere godt likevel.

Problemene oppstår gjerne når det blir ubalanse i partenes ønske og lyst til å ha sex. Hvis den ene ønsker mer enn den andre, kommer gjerne usikkerhet og frustrasjon inn i bildet. Det smitter ofte over på andre sider av forholdet, og så begynner snøballen og rulle.

Et forhold fullstendig uten sex, vil jeg karakterisere som vennskap, mer enn et kjærlighetsforhold. Men det er meg da...

Skrevet

sex er en naturlig del av et parforhold. Dersom sex blir rutinepreget og monotont eller uteblir helt over lengre tid så er det et varselssignal.

Samtidig er det utopi å tro at alt skal være like spennende og heftig hele tiden. Dette vil alltid går i bølger og noen ganger er det forhold som gjør at en eller begge ikke føler den samme spenningen, tenningen, lysten eller ork, rett og slett.

En liten "pause" hvor man tillater seg å ha mindre sex, sjeldnere og senker terskelen for hva som er "bra nok" i en periode, kan være lurt.

Det verste man gjør er å gjøre sex til noe som blir krevende, stressende og rene pliktnummer.

Det kommer alltid tilbake til det samme gyldne vrikemiddelet, kommunikasjon, snakk sammen og vær lydhøre. Finn ut om begge deler den samme oppfatningen om at dette er for dårlig eller "bra nok", for guds skyld ikke klandre elelr kritiser den andre part, det gjølr bare vondt verre.

Og er dere enige i at noe må gjøres, så gjør det,. Finn på noe nytt. Lytt til hverandres fantasier. Kanskje skriv ned hver deres drømmefantasi og del med hverandre. Men husk da å ha toleranse nok til å forstå at en fantasi er nettopp det, en fantasi og kan komme til å inneholde elementer som aldri vil være aktuelt i virkeligheten, og kanskje kan inneholde andre mennesker enn deg selv....

Og se deretter om det er noe i fantasiene dere kan realisere sammen, for å få spenningen igang igjen.

Men "bottom line", noen tørkeperioder er helt normalt, det er illusjon å tro at alt skal være like spennende og heftig hele tiden.

Og, løsningen ligger i kommunikasjon, forståelse og respekt, IKKE i sidesprang for å løse trykket!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg behøver god sex for å ha det godt i et forhold. God sex er for meg ikke forbundet med orgasme, siden jeg aldri kommer, men god sex er intimitet, kyssing, klining og det at vi begge yter vårt beste for at den andre skal nyte. Nå har jeg vært giveren i 7 år og vårt sexliv har stagnert fullstendig. Jeg har gitt opp rett og slett. For 2 år siden, da jeg i flere år forgjeves hadde bedt han om å gi litt han også, fortalte jeg han at jeg ikke hadde mer å gi.

Alt jeg ber om er at han vil ta på meg og at han gjør seg kjent med kroppen min. Det finnes grenser for hvor mange år jeg kun skal gi blowjobs, eller ha følelsesløs knulling hvor han stort sett er i andre enden av sengen fordi han har sterk fotfetisjme.

Alt dreier seg om hans kåthet og hans tenningsmønster.Å elske er et fremmedord for han. Når vi prater om det får jeg lovnader om "neste gang er det din tur." det skjer aldri.

Å kreve at han skal ta på meg orker jeg ikke, da mister jeg all lyst og tenning. Det må være et oppriktig ønske fra hans side om å elske hele meg, ikke bare føttene mine.... Jeg orker ikke mer.

Nå er jeg mentalt på vei ut av forholdet. Ikke lett når vi har flere unge barn, men jeg tror det fysiske steget ut av forholdet skjer etterhvert.

Jeg har allerede forelsket meg sterkt i en annen mann, et resultat av at jeg og min mann er så følelsesmessig distansert som det er mulig å bli. Har ikke vært fysisk med denne andre. Vet rett og slett ikke om jeg holder ut flere år med en mann som mener at så lenge han har det bra så er alt ok.

Skrevet

"Når sexen er god betyr den 10% i et forhold, når sexen er dårlig betyr den 90% i et forhold"

For meg er den der sann. Jeg plages og tenker MYE på det om sexen er dårlig i forholdet mitt. Når den er god tenker jeg faktisk ikke så mye over det...

Jeg syns god sex/at man fungerer sammen betyr mye.

Skrevet
"Når sexen er god betyr den 10% i et forhold, når sexen er dårlig betyr den 90% i et forhold"

Jeg syns god sex/at man fungerer sammen betyr mye.

Godt sagt.

Så er jo spørsmålet hva som er god sex. For noen er kvalitet ren kvalitet, men for andre handler det sikkert kun om at mye sex er god sex.

Skrevet
Godt sagt.

Så er jo spørsmålet hva som er god sex. For noen er kvalitet ren kvalitet, men for andre handler det sikkert kun om at mye sex er god sex.

Derfor jeg litt klønete formulerte "fungerer sammen". For noen er det heavy SM 12 ganger i uka, andre en rolig kosestund to ganger i uka rett før man skal sove. Så lenge man er "enige" og har det godt sammen vil jeg nesten tørre å definere det som god sex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...