fjellryp Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Jeg var sammen med en som ga meg klamydia. Fant ikke ut dette før et halvår etter.. Har egentlig aldri vært bekymret før jeg begynte å tenke over om det er mulig at jeg ikke kan få barn når jeg ønsker det! Finnes det noen fasit på hvor lenge man må gå med det før det skjer, hvis det i det hele tatt skjer? Lurer også på om det går an å ta tester på om jeg kan være steril?
Tinio Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Nå er jeg ikke helt sikker, men klamydia kan vel føre til tette eggledere? En gynekolog kan vel finne ut av det? Men man kan bli gravid med prøverør selv om begge egglederne er tette. Jeg har en tett eggleder selv om jeg aldri har hatt klamydia, men det har ikke så mye å si når den andre er i orden.
Rhodi Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 En gynekolog kan finne ut om du har tette eggledere, men det gjøres ikke før man har prøvd å bli gravid i minst ett år. Det sjekkes med HSG røntgen eller laparoskopi.
Tusselabb Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Det er ikke sikkert det er noe å bekymre seg for. Hvis det skulle vise seg at du har problemer med å få barn så trenger heller ikke klamydia å være årsaken. Det er heldigvis ikke så ofte at klamydia fører til egglederbetennelse, men det skjer innimellom. Mest sannsynlig har du ingenting å bekymre deg for.
Candle Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Dette lurte jeg også på! Jeg er også livredd for å være steril! Men du som skrev at det går an å bli gravid med prøverør, det er sånn at de tar mitt egg og kjæresten min sin sæd sant? Det blir liksom vårt barn ut av det? Eller bruker de andre egg siden mine eggledere "er" (vet jo ikke om jeg er steril) tette?
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Dette lurte jeg også på! Jeg er også livredd for å være steril! Men du som skrev at det går an å bli gravid med prøverør, det er sånn at de tar mitt egg og kjæresten min sin sæd sant? Det blir liksom vårt barn ut av det? Eller bruker de andre egg siden mine eggledere "er" (vet jo ikke om jeg er steril) tette? Ved prøverør eller IVF som det egentlig heter, så henter de ut egg fra deg med en lang når gjennom skjedeveggen. Eggene befruktes med mannen din sin sæd. Et evnt barn blir 100% biologisk deres. Om du har tette eggledere gjør ingenting, eggene hentes ut fra eggstokkene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå