Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_mjau_*
Skrevet

Jeg har også søkt studentbolig. Søkte nå på mandag (eller tirsdag, husker ikke helt:P) og fikk brev i posten torsdag at jeg hadde fått bolig! jippi! tror det kommer an på hvilke boliger du har søkt på:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har også søkt studentbolig. Søkte nå på mandag (eller tirsdag, husker ikke helt:P) og fikk brev i posten torsdag at jeg hadde fått bolig! jippi! tror det kommer an på hvilke boliger du har søkt på:)

Hvilke boliger søkte du da på? Jeg søkte i mars, har enda ikke fått svar :/

Gjest Gjest
Skrevet
Hvilke boliger søkte du da på? Jeg søkte i mars, har enda ikke fått svar :/

Søkte på 5 forskjellige da, umøblerte singelleiligheter, Bjølsen på første og pilesredet på andre, fikk ingen av de, ble 3 plassen, men det regnet jeg egentlig med også. hmm.. det var litt rart at det skal vere så forskellig fra person til person :huh:

Gjest Gjest
Skrevet
Søkte på 5 forskjellige da, umøblerte singelleiligheter, Bjølsen på første og pilesredet på andre, fikk ingen av de, ble 3 plassen, men det regnet jeg egentlig med også. hmm.. det var litt rart at det skal vere så forskellig fra person til person :huh:

ok:) jeg søkte på dobbelleiligheter på kringsjå. 6 forskjellige da. satte innflyttningsdato til 1.juli, så det er rart jeg ikke får svar snart :S hvilken innflyttningsdato satte du da?:)

Gjest lillagubban
Skrevet

Så rart, jeg søkte også fra mars, på både de populære og de mindre populære (sogn, kringsjå osv), men har ikke hørt noe som helst ennå! Lurer på om de hjelper å sende en mail eller ringe å "mase"?

Ja, hvilken innflytningsdato satte du?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg satte også 1 juli, for jeg hadde hørt at det var lurt:P

Gjest lillagubban
Skrevet

Damnit, jeg gjorde det først, satte som 1.juli, men fant ut at jeg ikke hadde sjans til å få råd til det, siden jeg ikke får jo stipend i verken juni eller juli og ikke får noe særlig utbetalt for jobb heller. Dessuten vil husleie være høyere den måneden man ikke er student. Jeg bytta dato til 1.august men fikk beskjed om at jeg behold plassen min i "køen".

Skrevet
det var litt rart at det skal vere så forskellig fra person til person :huh:

Egentlig ikke. SiO behandler nesten 7000 (!) søknader før semesterstart, da kan man ikke forvente at de skal rekke å gå gjennom og svare alle i løpet av noen dager.

Jeg tviler på at det hjelper å ringe og mase, siden de som svarer antagelig ikke har oversikt over alle søknadene.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

begynner å bli litt stressa nå.. flere som har fått svar?

Gjest Gjest
Skrevet

Det går faktisk an å ringe hvis du lurer på om du får bolig. Jeg ringte i dag og fikk beskjed om at det var fullt på boligene jeg har søkt på. Fikk også tips om de siste boligene som var ledige.

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Jeg har bodd på Enerhaugen ett år (dit skal jeg ikke igjen), og har nå bodd i Kringsjå studentby i 3 år, og stortrives! 2 minutter å gå til tbanestasjonen , 15 min til sentrum med tbane, 3 minutter å gå til Sognsvann med bademuligheter, like kort vei til Nordmarka med kjempeflotte turmuligheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...