NoAngel Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 min 9 mnd gamle rottweiler har den siste uken haltet på høyre forben etter han har sovet eller ligget stille en stund. det skjer ikke hver eneste gang, men jeg ser det hver dag.. han har så vidt jeg vet ikke slått seg. jeg er så redd for at det skal være noe skikkelig galt med han, men det kan jo hende han bare er litt stiv etter en strekk eller noe. noen som har opplevd dette på unge hunder før?
NoAngel Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2009 ja. tenkte jeg skulle gjøre det. man tror jo det værste.. uff.
Lalle Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 Æsj ja, vi tror det verste. Det er jo "barna våre".
NoAngel Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2009 ja. utrolig hvor glad man blir i dem. og enda så slitsom denne valpen er, så er han fantastisk god :D han tror fortsatt at han er bitte liten.. noe som resulterer i mange blå merker, klore merker og div knuste ting som har river med seg fra bordet..
Sheenaca Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Da vår siste hund begynte med noe lignende, var det albueleddsartrose. Og omtrent "alt" annet som er mulig å gå galt med en sånn hund, den stakkars hunden var virkelig ikke skrudd rett sammen...veldig trist, for hun var jo så snill og god. Jeg ville dratt til veterinær så fort som mulig, slik at hvis det er noe alvorlig får dere tatt det tidlig, og hvis ikke får du avkreftet bekymringene dine. Det er så mye som kan skje med viltre hvalper, jeg krysser fingrene for at din bare har forstrukket eller slått seg litt under lek.
NoAngel Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2009 uff så grusomt jeg burde kanskje legge til at han har vokst veldig fort. han er nå like stor som vår bordercollie på 4 år, han er veldig stor til å være B.C...
la Flaca Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 Du bør ikke vente lenger med å oppsøke vetrinær ihvertfall. Uansett hva det er bør det undersøkes så tidlig som mulig, ikke minst for å utelukke noe alvorlig. Jeg opplevde det samme da hunden var ca. 5 mndr. Også han vokste veldig fort og var tyngre enn mange voksne hanner i hans rase i den alderen. Det viste seg at han hadde en betennelse i muskulaturen i ryggen og måtte ha behandling for det. Glad det ikke var noe verre, og at jeg ikke ventet lenger enn noen dager før jeg dro til vet med han. Det var sikkert smertefullt for lille gullet.
la Flaca Skrevet 10. juni 2009 #10 Skrevet 10. juni 2009 ringer nå jeg:) Gjør det du. Lykke til, det er sikkert bare noe muskelstrekk eller noe vet du
NoAngel Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 10. juni 2009 fikk time på fredags kveld så om det hadde gått over innen det, skulle jeg bare si ifra :D
Lalle Skrevet 10. juni 2009 #12 Skrevet 10. juni 2009 Kan du ikke skrive det her hva som feiler, eller ikke feiler han. Vil jo gjerne følge med. Lykke til NoAngel
NoAngel Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 10. juni 2009 jeg skal skrive her etter han har vært hos doktor dyregod på fredag! tusen takk:)
NoAngel Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #15 Skrevet 10. juni 2009 tusen takk, det håper ikke jeg heller :S
pusimor Skrevet 10. juni 2009 #16 Skrevet 10. juni 2009 hei! Dette høres helt ut som det samme som min valp hadde da han var rundt 9 mnd. Jeg husker ikke hva sykdommen heter, men det rammer bare store raser og spes når de vokser "fortere " enn de skal - en bit i albueleddet løsner. Jeg har en STOR bokserhund, som vokste som ugress da han var valp. Han ble halt når han var rundt 9 mnd - vi fikk beskjed om at det er i den alderen denne type skade/sykdom skjer. Han måtte opereres og ble god da. Med årene har det satt seg forkalkning i albuen og han har de siste to årene hatt endel vondt og vært halt. Det siste 1/2 året har han fått smertestillende hver dag. Min nydelige boksergutt er nå 8 1/2 år og har så mye vondt at vi nok ikke har han mye lengre. Når det er sagt så blir ofte bokseren ikke mer enn 9 år grunnet endel sykdommer som følger rasen. Min hund har vært ekstremt aktiv i alle år - vi er skikkelige fjellfolk og han har hatt en utrolig kapasitet og har ikke vært hemmet, før nå det siste halve året. Hør med veterinæren om man allerede nå kan gi noe for å forebygge forkalkning. Hunden din vil helt sikkert bli bra og det er jo ikke sikkert at han får forkalkning - tenk gode tanker, det hjelper innimellom Ønsker deg lykke til!
NoAngel Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #17 Skrevet 10. juni 2009 uff så trist. det er alltid så grusomt når man må la dem gå.. jeg tar meg selv i å lure på hvorfor jeg skaffer meg dyr, når det gjør så vondt å miste dem...men de gir jo så mye glede mens de er der:D i dag har jeg bare sett han halte en gang, og det går over etter noen få skritt, men bedre føre var!
Gjest Illiya Skrevet 10. juni 2009 #18 Skrevet 10. juni 2009 Det kan være skadet korsbånd også. Noen får det tidlig, spesielt store raser.
NoAngel Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #19 Skrevet 10. juni 2009 får håpe det er noe som kan ordnes ihvertfall ...
Sheenaca Skrevet 10. juni 2009 #20 Skrevet 10. juni 2009 hei! Dette høres helt ut som det samme som min valp hadde da han var rundt 9 mnd. Jeg husker ikke hva sykdommen heter, men det rammer bare store raser og spes når de vokser "fortere " enn de skal - en bit i albueleddet løsner. Osteochondrose (OCD), kanskje. http://www.dyrewebben.no/diskusjon/fysiote...ikler/art-8.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå