Gå til innhold

"Du tenker for komplisert"

Fremhevede innlegg

Gjest Kråkaa
Skrevet

Når folk forklarer ting til meg som jeg skal gjøre (teoretiske ting) så merker jeg at jeg har store problemer med å konsentrere meg. Føler at det de sier bare flyter rundt. Jeg oppfatter jo litt men må ofte spørre.

Ofte så får jeg denne kommentaren; "Du tenker for komplisert",når jeg prøver å løse disse teoretiske problemene.

Dette er har pågått helt siden jeg fikk selvbevissthet.

Kan det være noe rart med meg eller er det vanlig å føle det på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner hva du spør om?

Hva slags type problemer er det du har vanskelig for å løse og konsentrere deg om?

:)

Gjest Cipheria
Skrevet (endret)

Ja, det opplever eg iblant. Det blir verre når eg misforstår frå byrjinga av, då er det nærmast umogleg å komme innpå att. Det er litt som om eg "forsvinner inn i hovudet mitt", på ein måte. Eg lærer best ved å lese, trur eg, då kan eg tilpasse informasjonsstraumen etter kor vanskeleg det er. I tillegg har eg ein tendens til å byrje å tenkje på andre ting utan å merke det, og då mister eg raskt tråden. Og eg kan begynne å tenkje på andre ting, medan eg tenkjer på andre ting.

Eg har og det problemet at eg ofte fokusera på at eg må verke interessert når ein person seier noko, samt at eg må vise riktig kroppsspråk, ha riktig mengde med augekontakt osv. Vel, blir det så mykje å holde styr på at eg ikkje får med meg kva som blir sagt..

Endret av Cipheria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...